וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים נותנת, לא תיקח?

מערכת וואלה בשיתוף מיטב דש

13.11.2014 / 13:16

לפני שהשנה מגיעה לסופה, אתה חייב לעצמך עצירה קטנה. עצירה אחת קטנה ששווה חסכון של אלפי שקלים. אל תיתן לזה לברוח לך

כאחד מאפיקי החיסכון הקיימים עבור עצמאים, עומדת לה קרן ההשתלמות על במה ייחודית כיוון שהיא מאפשרת ליהנות מהטבת מס של אלפי שקלים. עצמאי אשר הפקיד עד לסוף השנה (31.12.2014) בקרן ההשתלמות שלו, סכום כסף בשיעור מקסימלי של 7% מהכנסתו השנתית, יוכל ליהנות מהטבת מס (בהנחה של מס שולי בשיעור של 48%), כלומר יחסוך לעצמו עד 5,702 ¤ בגין שנת המס 2014.

עובדה זו מקבלת משנה תוקף במיוחד לאור ההתקדמות הטכנולוגית המוצעת על ידי מיטב דש. אם בעבר תהליך פתיחת קרן ההשתלמות היה מסורבל והצריך זמן רב ואנרגיה בביצוע שיחות עם מוקדנים, הרי שכיום התהליך פשוט בהרבה. מיטב דש מאפשרת כיום להצטרף לקרן השתלמות באופן דיגיטלי ופשוט מכל מחשב או מכשיר סלולרי. אם לא די בכך, מיטב דש גם מאפשרת לבצע הפקדה לקרן ההשתלמות בדרך קלה ופשוטה באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית. במילים אחרות, בתוך דקות ספורות תוכל לפתוח לבד קרן השתלמות דרך האינטרנט, להפקיד בה כספים, וליהנות מהטבת המס השנתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההטבה מוכרת לצרכי מס לפי תקרה של 7% מהשכר השנתי ועד לתקרת הכנסות שנתית בגובה 264,000 אלף ¤, כלומר הפקדה שנתית לקרן ההשתלמות בסכום של עד 18,480 ¤ תפטור אותך מתשלום מס בשיעור של עד 48% (בהתאם למדרגת המס השולי האישית שלך) על חלק מהסכום, דהיינו חיסכון שנתי בסך 5,702 ¤.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שיעור המס נקבע לפי השכר השנתי כך שעצמאי שהכנסתו החייבת הינה עד 501,960 ¤ בשנה, יזכה להטבת מס בשיעור של 34%, כך שהחיסכון השנתי יעמוד על 4,039 ¤. בהתאמה, מי שהכנסתו החייבת הינה מעל 501,960 יזכה להטבת מס בשיעור 48%, כך שגובה החיסכון השנתי יגיע ל - 5,702 ¤.

חשוב לזכור שמכיוון שקרן השתלמות הינה כלי חיסכון המתפרס על פני תקופה מינימאלית של 6 שנים, הרי שהטבת המס הופכת למשמעותית על פני שנים הרבה יותר ועשויה להסתכם בעשרות אלפיי שקלים, כאשר לכך תיווסף התשואה שנצברה במהלך השנים עד התקרה המוטבת.

היתרון הברור של קרן ההשתלמות הוא כאמור הטבת המס, אך גם האפשרות למשוך כל שש שנים את הסכום שהופקד עד התקרה המוטבת ללא כל תשלום מס, מאפשרת ליהנות מהחיסכון עוד לפני גיל הפרישה, לכל מטרה.
כלומר, הכסף שנצבר במהלך השנים מושקע על ידי הגוף המנהל במוצרים שונים, זאת במטרה לצבור תשואה, אך בשונה מאפיקי חיסכון פנסיוניים אחרים כדוגמת פנסיה וקופות גמל שההפקדה אליהם היא למטרת קצבה, קרן ההשתלמות היא הונית ונזילה לאחר שש שנים והכספים שהופקדו אליה עד לתקרת המס המוטבת אינם חייבים בתשלום מס רווח הון העומד נכון לשנת 2014 על 25% ובכך מאפשרת ליהנות מחיסכון ללא תשלום מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully