וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם 100 אלף שקל פנויים? סעו לאנטרקטיקה

ספיר פרץ-זילברמן

20.12.2014 / 12:24

מי שמחפש ריגושים, לא נרתע מקור מקפיא, אוהב טבע פראי והפרוטה מצויה בכיסו - כדאי שיכניס את אנטרקטיקה לרשימת היעדים שלו. המסע כולל שלוש טיסות לכל כיוון ושיט בספינה, ומחירו יכול לעלות גם יותר מ-100 אלף שקל

אנטרקטיקה. AP
"קהל מבוגר עם הרבה זמן פנוי וכסף". אנטרטיקה/AP

אנטרקטיקה אמנם מתחממת בקצב מדאיג, אך עדיין קר מאוד ביבשת הלבנה סחופת הרוחות. למרות הקור והמרחק הגיאוגרפי מישראל - כזה שמצריך שלוש טיסות, הפלגה בספינה עמידה לקרח וירידה בסירות זודיאק גומי קטנות רק כדי לשים את הרגל בקוטב הדרומי של כדור הארץ - עדיין יש למעלה ממאתיים ישראלים בני מזל שעושים זאת בשנה. לדברי רענן בן בסט, מנכ"ל החברה הגיאוגרפית המשווקת טיולים לאנטארקטיקה מדובר לרוב בבני 60 פלוס שהפרוטה מצויה בכיסם, וליתר דיוק כמה אלפי דולרים (ראה מחירים בהמשך).

"הקהל הוא קהל מבוגר בגילאי 60-65 עם הרבה זמן פנוי וכסף, שמיצה את כל היעדים האחרים ומחפש חוויה אחרת", אומר בן בסט. לדבריו, בשנים האחרונות חל גידול אדיר במספרם של הישראלים המבקשים לחוות את העוצמה ואת ההדר של אנטארקטיקה, על נופיה הבתוליים. "הגידול נובע מהמודעות הגוברת לשייט בכלל: קרוזים, שיט נהרות וכיו"ב; אך גם מהרצון של רבים לכבוש יעד חדש. אחר".

גיל מנדלסון, מנכ"ל חברת הטיולים "עולם נסתר", המוציאה אף היא טיולים לאנטרקטיקה מוסיף: "הפלגה לאנטרקטיקה זה לא שיט תענוגות מפנק במובן של קרוז. השיט יכול להיות שיט קשה, ומעבר לכסף התייר צריך להיות אדם הרפתקן. יש לא מעט ירידות לחוף. לא עוגנים בנמל מסודר עם רכב שלוקח ומחזיר. עוצרים את הספינה איפה שאפשר לעצור, מורידים זודיאקים ושטים איתן ליבשה. אין מגבלת גיל, אבל בהחלט צריך כושר גופני טוב ועמידות למחלות ים. עוד דבר שצריך לקחת בחשבון, שבעונה בה נוסעים לאנטרקטיקה - נובמבר עד פברואר - הימים ארוכים מאוד, 20 שעות ואף יותר של אור בכל יום".

מחירים מקפיאים

וכמה עולה ההרפתקה המקפיאה והמרתקת הזו בקצה העולם? לא לבעלי כיס חלש: כדי לצפות בקרחוני ענק, במושבות אדירות של עשרות אלפי פינגווינים, לווייתנים, כלבי ים ואלפי ציפורים בדרומית שביבשות, הקרה והבלתי מיושבת שבהן תיאלצו להיפרד מ-7,500 דולר ועד 15,000 בחדר סטנדרטי (תלוי בסוג הספינה) למסלול קצר של 7-15 יום המתמקד בחצי האי אנטרקטיקה; והחל מ-13,000 ועד 25,000 דולר בחדר סטנדרטי (תלוי בסוג הספינה) למסלול ארוך של 17-23 יום המשלב הפלגה גם לאיי פוקלנד ולאי
ג'ורג'יה הדרומית.

אם רוצים לשדרג את תנאי השיט לסוויטה, צריך להוסיף 8,000-10,000 דולר לאדם. "המחירים אינם בהכרח פונקציה של רמת הפאר של הספינה, אלא של אורך ההפלגה וסוג התא שבוחרים. לדוגמה, אחת הספינות שאנחנו עובדים איתה היא ספינה נעימה ונוחה אבל לא מפוארת, שנחשבת מאוד מבוקשת כיוון שהיא יציבה מאוד, ויחסית מהירה, ולכן מחיריה דומים למחירים של הספינות המפוארות יותר", אומר בן בסט.
לסכומי העתק הללו, יש להוסיף סכום כסף לא מבוטל של טיסות: שלוש טיסות לכל כיוון המוערך בכ-2,000 דולר נוספים לאדם. מרבית ההפלגות יוצאות כאמור בין החודשים נובמבר-פברואר מהעיר אושוואיה (Ushuaia) שבדרום ארגנטינה.

15% הנחה למזמינים שנה מראש

בין אם מסלול ארוך ובין אם מסלול קצר, חשוב לדעת שההפלגות לקוטב הדרומי הן מצרך מבוקש מאוד ומתמלאות לעיתים שנה מראש במטיילים מכל העולם. "אהבה היא אור הולך ובא. אם תבקש אותה לנצח, חפש באנטרקטיקה", שרה קורין אלאל. אז אם אתם באמת בעניין, מומלץ להזדרז ולהבטיח את מקומכם מבעוד מועד. וסיבה נוספת, לדברי בן בסט, היא הנחה של 15% למזמינים שנה מראש חדר סטנדרטי בהפלגה לאנטרקטיקה ו-25% לסוויטה.

אחת הדרכים להוזיל את הטיול היקר הזה לאנטרקטיקה היא הפלגה ליבשת בספינות צבאיות. "זה עולה משמעותית יותר זול: כ-3,000-5,000 דולר להפלגה של 12 יום, אבל צריך גם מזל", אומר בן בסט. לדבריו, לא ניתן לשריין מקום מבעוד מועד בספינות צבאיות, לרוב של צבא ארגנטינה, ולכן הפתרון הזה מתאים יותר לתרמילאים שמטיילים בדרום אמריקה, מגיעים למקום בו עוגנות הספינות הללו בדרום ארגנטינה ומקווים לטוב, שכן העלייה היא על בסיס מקום פנוי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לא כולם זוכים

רק 100-120 איש מורשים לשהות בו זמנית על חוף אחד באנטרקטיקה. הסיבה למגבלה: סטנדרטים בינלאומיים לשמירה על הטבע העדין במקום ייחודי זה. "מסיבה זו", אומר בן בסט, "מספר התיירים בספינות המפליגות ליבשת מוגבל אף הוא לרוב לכמאה נוסעים". אגב, גם כשלהקת הרוק האגדית מטאליקה הגיעה בשנת 2013 לאנטרקטיקה, היא ניגנה ללא שימוש במגברים בפני 120 בני אדם בסך הכול. את צלילי הרוק של ההרכב הקהל קיבל דרך אוזניות.

  • עוד באותו נושא:
  • אנטרטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully