וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריקסון: 6 מיליארד משתמשי סמארטפונים בעולם עד 2020

גד פרץ

9.6.2015 / 8:36

דוח הניידות השנתי: הסמארטפונים כובשים את המזרח הרחוק ■ יו-טיוב אחראית ל-50% מהתעבורה בסלולר ■ מספר המשתמשים בסמארטפונים בעולם יכפיל את עצמו ואף יותר עד 2020 ■ הווידאו יצמח ב-55% בשנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלקסי 6/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוח הניידות השנתי שמפרסמת אריקסון העולמית מעריך כי מספר המשתמשים בסמארטפונים בעולם יכפיל את עצמו - ואף יותר - עד 2020. באותה שנה ל-70% מאוכלוסיית העולם יהיו סמארטפונים. אריקסון חוזה בנוסף גידול דרמטי במספר ההתקנים שמחוברים לרשת, אשר מספרם צפוי להגיע ל-26 מיליארד ב-2020.

על-פי אריקסון, תנועת הדאטה הסלולרית ברבעון הראשון של 2015 הייתה גבוהה ב-55% ביחס לרבעון הראשון של 2014. ב-2020, מעריכים בחברה, 80% מהתנועה הסלולרית תעבור דרך סמארטפונים.

המחקר מראה כי בשווקים הבוגרים בעולם, 10% מהמשתמשים צורכים 50% מהיקף התנועה העולמית. הווידיאו ממשיך להיות המפתח לגידול בתעבורה, כאשר הציפייה היא ש-60% מהתעבורה ב-2020 תהיה וידיאו.

מספר מנויי הסלולר בעולם

אריקסון התמקדה השנה ב-3 אספקטים באנליזה שלה. הראשון הוא שהצפייה בזמן אמת בספורט, כולל שיתוף קבצים, העברת מידע וכו', הפכה להיות חלק אינטגרלי בחוויית הצפייה. השילוב בין סמארטפונים, אפליקציות ופס רחב בסלולר, מעניק אקלים חדש לאופן שבו אנחנו צורכים ספורט.

האספקט השני הוא שצריכת הדאטה אצל משתמשים כבדים גבוהה פי 20 מאשר אצל המשתמש הממוצע.

האספקט השלישי הוא שלגודל המסך יש משמעות גדולה ביחס לצריכת דאטה. משתמשים במסך גדול יותר צורכים יותר דאטה. מהנתונים עולה כי משתמשים בטאבלטים מבלים 50% יותר זמן בצפייה בווידיאו ביחס למשתמש ממוצע בסלולר.

לדברי אריקסון, ברבעון הראשון של השנה נספרו כ-7.2 מיליארד משתמשי סלולר בעולם, לרבות 109 מיליון משתמשים חדשים שנוספו במהלך הרבעון. הגידול במספר המשתמשים הוא 1.5% כל רבעון, ובערך 5% בשנה.

המדינה שצמחה הכי הרבה היא הודו עם 26 מיליון משתמשים חדשים, סין עם 8 מיליון, מיאנמר 5 מיליון, אינדונזיה 4 ויפן 4. 75% מהטלפונים שנמכרו ברבעון הראשון הם סמארטפונים, בהשוואה ל-65% ברבעון הראשון 2014.

רשתות הדור הרביעי ממשיכות לצמוח באופן מרשים, ובעולם יש היום 600 מיליון משתמשים, מתוכם 105 מיליון משתמשים שהצטרפו ברבעון הראשון של 2015 בלבד. לדור השלישי הצטרפו באותה תקופה 60 מיליון מנויים.

המפתיע הוא שעדיין יש בעולם ביקוש גם לרשתות דור שני, בהיקף של 30 מיליון משתמשים. הרשתות האלה משמשות בתור גיבוי לרשתות של הדור השלישי והרביעי. כאשר שיחות ברשתות המתקדמות נופלות בגלל היעדר כיסוי, נעשה שימוש ברשתות של הדור השני לטובת הגברת הכיסוי והפריסה.

אריקסון צופה כי הגידול במספר משתמשי הסמארטפונים בעולם יבוא בעיקר מאסיה, המזרח התיכון ואפריקה, והנתון הזה מסתמך על כך שקיימים כיום בשוק מגוון של סמארטפונים זולים יחסית.

מחכים לדור החמישי

הערכה נוספת של אריקסון, אשר חופפת להערכות של יתר המפעילים בעולם, היא שב-2020 נראה כבר רשתות דור חמישי, והמעבר לטכנולוגיה החדשה יהיה מהיר יותר מאשר המעבר לרשתות דור רביעי. הסיבה לכך היא שהיקף ההתקנים שיחוברו לרשת יגדל מהר, בצורה משמעותית יותר, בשנים הקרובות.

הדוח חוזה במוסף כי מספר משתמשי הדור הרביעי ב-2020, יעמוד על 3.7 מיליארד משתמשים, לעומת 3.8 מיליארד משתמשים ברשתות דור שלישי ושני. כלומר מי שחשב שרשתות הדור השני הולכות להיעלם, צפוי להתבדות. הסיבה לכך היא שבמדינות מתפתחות רבות, למרות הביקוש לסמארטפונים, עדיין ישנם משתמשים רבים שמעדיפים טלפונים ישנים לצורך שיחות והודעות בלבד.

תופעה עולמית נפוצה היא הגידול במשתמשי הסלולר, בעיקר במדינות מתפתחות, אך במקביל במדינות המפותחות רואים גידול במספר ההתקנים שאנשים רוכשים. כלומר יש יותר ויותר התקנים ניידים ביחס לאוכלוסייה.

הגידול במדינות המתפתחות באפריקה ובמזרח התיכון מונע על-ידי צרכנים צעירים, אבל תחזית הגידול המשתנה ממקום למקום קשורה רק לשיעור הגידול, אבל הצמיחה במספר המכשירים והגידול בדאטה יימשכו בכל העולם.

אמנם הגידול בסמארטפונים הוא מרשים כשלעצמו, אך הגידול בעולם ה-Machine-to-Machine (M2M) הוא תופעה ייחודית. זה אומר גידול במספר המכוניות המחוברות, במספר המכונות והתשתיות, הבית החכם, מוצרים אלקטרוניים וכו'. ב-2020 יהיו 26 מיליארד התקנים מסוגים שונים מחוברים לרשת, כאשר 15 מיליארד מתוכם יהיו סמארטפונים, מחשבים וטאבלטים.

מכונות שמתקשרות ביניהן באמצעות הסלולר יכולות להציע ביצועים משופרים. היום רשתות הדור הרביעי LTE, מחברות 3% בלבד מההתקנים בעולם ה-M2M, אבל הודות לירידה בעלויות החיבורים, הצפי הוא לגידול משמעותי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מנויי סלולר בעולם. גלובס
מנויי סלולר בעולם/גלובס

הווידיאו יצמח ב-55% בשנה

נתונים נוספים שמופיעים בסקר: אסיה הפסיפית כוללת שווקים מגוונים בבגרותם הטכנולוגית. למשל, קוריאה ויפן כבר מזמן הטמיעו רשתות דור רביעי, וחלק מההישגים הטכנולוגיים הושגו דווקא באוסטרליה. לעומת זאת, רשתות דור שני עדיין נפוצות בחלק מהמדינות באזור זה, ואימוץ רשתות מתקדמות אינו נראה באופק, מה שאומר שעלות השימוש בדאטה מאוד יקרה ופוגעת בצמיחה.

בארה"ב ואירופה היקף התעבורה גדול יותר מאשר מספר המנויים. זה נובע מחדירה גבוהה יותר גבוהה של הסלולר וממספר ההתקנים ברשתות דור שלישי ורביעי שמחוברים ומעלים את הצריכה. הרשתות המהירות משפרות את חוויית השימוש ועונות על דרישת הצרכנים לפס רחב ואיכותי יותר.

לדברי אריקסון, הווידיאו הוא כאמור סוג התוכן שמגדיל את התעבורה בצורה משמעותית, ולפיכך יו-טיוב הוא מקור ל-40%-60% מהצריכה ברשתות הסלולריות. התחזית היא שווידיאו בסלולר יגדל ב-55% מדי שנה עד 2020, ובאותה שנה הווידיאו יהווה 60% מכלל התנועה בסלולר.

שירותי הזרמת מוזיקה גם כן גדלים בצורה משמעותית, אך השירותים סובלים מבעיות טכנולוגיות שמקשות לעתים על השימוש. הגלישה הרגילה באתרים דווקא לא תגדל, לדברי אריקסון, והירידה תתורגם למעבר לצפייה בתכני וידיאו. כלומר, הצרכנים מעדיפים לעבור להשתמש באפליקציות ובווידיאו על חשבון הגלישה המסורתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully