וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תואר ראשון בעבודה סוציאלית: לעזור לאנשים מדי יום ביומו

4.8.2015 / 14:14

כשמישהו במדינת ישראל זקוק לסיוע - העובדים הסוציאליים נמצאים שם בשבילו. באקדמית עמק יזרעאל תקבלו הכשרה מקצועית מקיפה בקהילה רב-גונית

עובדת סוציאלית עוזרת לאישה מבוגרת. ShutterStock
העשרה בשלושה תחומי ידע: משפחה, קהילה וזקנה/ShutterStock

אם תשאלו עובד סוציאלי על עבודתו, הוא יגיד לכם שהתפקיד שהוא ממלא הוא אחד התפקידים המאתגרים אך גם המתגמלים ביותר שיש – ואז כנראה ייתן דוגמה למקרה מסמר שיער שהוא נתקל בו. עדות לחשיבותו של מקצוע העבודה הסוציאלית בישראל היא העובדה שהוא מוגדר ומוסדר בחוק – חוק העובדים הסוציאליים. לפי לשון החוק, העובדים הסוציאליים עוסקים ב"שיפור תפקודם האישי והחברתי של הפרט, המשפחה והקהילה בדרך של טיפול, שיקום, ייעוץ והדרכה". עם זאת, מאחורי ההגדרה היבשה עומד עולם ומלואו. כדי להיות עובד סוציאלי, יש להשלים תואר ראשון בעבודה סוציאלית ולעבור כחלק מהלימודים הכשרה מעשית שמכינה את הסטודנטים לאתגרים בעולם שבחוץ. בוגרי התואר הראשון יכולים להירשם בפנקס העובדים הסוציאליים ולעבוד כאנשי מקצוע.

תפקידם של עובדים סוציאליים הוא לתמוך באנשים – ילדים, מבוגרים וקשישים – שנקלעו למצוקה או שנסיבות חייהם דוחקות אותם לעמדה מוחלשת בחברה, וזאת בשל עוני ואי-נגישות להשכלה ולתעסוקה, אפליה, אלימות ופשיעה, בעיות בריאותיות שונות, בעיות ביטחוניות שפוגעות בקהילה ועוד. המקצוע מתאים במיוחד לאנשים בעלי רגישות לזולת, השואפים לתקן חוליים חברתיים ולעזור לקהילה שלהם להתחזק ולהתפתח באמצעות מגע אישי ובלתי אמצעי עם האנשים שזקוקים לעזרה. "זאת עבודה לא קלה אך יש איתה המון סיפוק", אומר ראש המחלקה לעבודה סוציאלית באקדמית עמק יזרעאל, פרופ' יואב לביא. "מי שאוהב לעבוד עם אנשים, לעזור לאנשים – יש לו ההזדמנות לעשות את זה יום יום".

המשפחה והקהילה במרכז

"אנחנו מעניקים את כל השירותים, הניסיון והידע כדי להכשיר את הסטודנטים להיות עובדים סוציאליים טובים, עם בסיס טוב לעבודה בשטח ולהמשך לימודים לתארים מתקדמים", מצהיר פרופ' לביא. לדבריו, הגישה שמובילה את הלימודים לתואר B.S.W באקדמית עמק יזרעאל היא הגישה המתכללת. "המטרה היא שהבוגרים שלנו יהיו עובדים סוציאליים בעלי הידע, הכישורים והיכולות לעבוד בכל התחומים: עם ילדים ונוער, בבריאות הנפש ובשיקום, בתחום של זקנה, עבריינות והתמכרות. בלימודים עצמם זה בא לידי ביטוי במגוון גדול מאוד של קורסי העשרה שאנו מציעים מעבר לקורסים הבסיסיים שיש בכל מקום, בשלושה תחומי ידע: משפחה, קהילה וזקנה. כל דבר שהעובד הסוציאלי עושה - אנו רואים בראייה משפחתית ובראייה קהילתית, וזאת כחלק מהגישה המתכללת, שעולה בקנה אחד עם הרפורמה בשירותים החברתיים, שמיושמת במדינה בשנים האחרונות. המטרה היא לחשוב על האדם כחלק מהסביבה שבה הוא חי".

קיבוצניקים, מושבניקים, דרוזים ועולים

העובדים הסוציאליים הם אנשי מקצוע מבוקשים, ויש להם אפשרויות תעסוקה מגוונות. בין היתר הם יכולים לעבוד במחלקות לשירותים חברתיים של משרד הרווחה ברחבי הארץ, במוסדות ובגופים שונים כמו בתי סוהר, בתי חולים, פנימיות ובתי אבות ובארגונים ועמותות שעוסקות בסיוע לאוכלוסיות מוחלשות בחברה. בין הקבוצות שלהן העובדים הסוציאליים מסייעים ניתן למנות ילדים ובני נוער במצוקה, משפחות קשות יום, קשישים, נפגעי נפש, עבריינים, מבקשי מקלט ועוד. לדברי פרופ' לביא, להכשרה באזור עמק יזרעאל יש יתרון בכך שמדובר באזור גדול עם אוכלוסייה הטרוגנית. "אנו שמים דגש על עבודה עם אוכלוסיות מגוונות בחברה רב-תרבותית", הוא אומר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עובדת סוציאלית מדברת עם הורים וילדיהם. ShutterStock
"לחשוב על האדם כחלק מהסביבה שבה הוא חי"/ShutterStock

תכנית הלימודים בבית הספר לעבודה סוציאלית באקדמית עמק יזרעאל כוללת התנסות בשטח החל מהשנה הראשונה, שבה עורכים הסטודנטים סיורים ותצפיות. בשנה השנייה הם עובדים יומיים בשבוע במחלקות לשירותים חברתיים ובשנה השלישית – בארגוני רווחה. "הסטודנטים ממש עושים עבודה של עובדים סוציאליים, כמובן עם הדרכה נרחבת שהם מקבלים גם במכללה וגם בשדה", מדגיש פרופ' לביא. הוא מציין אף כי המכללה מצטיינת ביחס האישי ובליווי שהיא מעניקה לסטודנטים לאורך כל שנות לימודיהם.

מערכות מידע ניהוליות – הדרך שלכם לקריירה מצליחה
יש לכם ראש מתמטי? אולי אתם יכולים להשתלב בניהול מערכות מידע

איך מנהלים את המשאב החשוב ביותר בארגון: ללמוד ניהול משאבי אנוש


להיות שם בשבילם - .B.S.W בעבודה סוציאלית באקדמית עמק יזרעאל

מערכת וואלה בשיתוף האקדמית עמק יזרעאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully