וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממתק ההולנדי שכבש את ישראל

4.8.2015 / 10:33

היא נמכרת ביותר מ-80 מדינות והנתח שלה בשוק העוגיות בישראל מסתכם ב-20%. העוגייה שאתם הכי אוהבים אבל לא יודעים לדרוש אותה מהמוכר

עוגיות מרבה. אפרת אשל, מערכת וואלה! NEWS
אולי עכשיו אתם מזהים?/מערכת וואלה! NEWS, אפרת אשל

1. אז איך קוראים לה למען השם?

גם אם באיחור, כדאי שתתחילו לשנן: MERBA כן. אמרו שנית בקול רם MERBA. בלי אינטרפרטציות מזרחיות, בלי צליל גרוני ובלי מלרע או מלעיל. פשוט MERBA. מקור השם הוא בכלל הולנדי והוא מייצג חיבור של שתי מילים - MER – על שם הנהר שעל גדותיו שכן המפעל הראשון של החברה בהולנד ו-BA קיצור של המילים בית מאפה בשפה ההולנדית. המפעל כיום, נמצא באוסטרהאוט בלבה של שמורת טבע פסטורלית על שטח של 50 אלף מ"ר.

2.מתי זה התחיל?

כבר ב-1932 כמפעל משפחתי של משפחת בוארמן לייצור עוגיות חמאה הולנדיות מסורתיות. הרעיון לייצר עוגיות שוקוצ'יפס נולד לאחר שאחד הבנים שב מטיול בארה"ב בסוף שנות השמונים והביא עמו דוגמאות. אנשי הפיתוח מיהרו ליישם את הרעיון והולידו את המרקם הקריספי של העוגייה שנמכר עד היום ומכיל 37% שוקולד בלגי. רק השנה הסכימה החברה לייצר עוגיות במרקם רך יותר ופחות קריספי.

3. פסי ייצור

מפעל MERBA נחשב למתקדם מבחינה טכנולוגית וייצור העוגיות מתבצע ללא מגע יד אדם מתחילתו ועד סופו. גם את הובלת חומרי הגלם לפס הייצור מבצעות מלגזות רובוטיות. במפעל ארבעה קווי הייצור שכל אחד מהם אחראי ל- 40,000 עוגיות בשעה ביותר מעשרה טעמים ובמרקמים שונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עוגיות מרבה. אפרת אשל, מערכת וואלה! NEWS
40 אלף עוגיות בשעה/מערכת וואלה! NEWS, אפרת אשל

4. הישראלים לא מוותרים

עוגיות MERBA נמכרות ביותר משמונים מדינות בעולם וכן, גם בישראל. בימים אלו היא כאמור, מציינת שני עשורים לפעילות בארץ. למרות שהמותג אינו נחשב לחזקים ולמוכרים במשק, נתח השוק שלה בקטגוריית עוגיות הפרימיום מסתכם ב-20%. מבין עוגיות השוקוצ'יפס היא כבר נחשבת לסוג של מונופול עם נתח שוק של 70%.

עוגיות מרבה. אפרת אשל, מערכת וואלה! NEWS
כבשה את ישראל כמעט מיד/מערכת וואלה! NEWS, אפרת אשל

5. האריזה הכחולה

הישראלים אימצו את הצבע הכחול של האריזה ולמדו לזהות אותה במהירות. כן, השם עדיין לא נקלט במלואו אבל MERBA זוכה בישראל לשם הגנרי: "עוגיות שוקוצ'יפס", "העוגיות הכחולות" או "העוגייה עם 37% שוקולד". ההוכחה הטובה ביותר ליחס החם והטעים שהן מקבלות היא העובדה שעוגיות MERBA תופסות מקום קבוע ברשימת עשרת המוצרים הנמכרים ביותר בשקמיות צה"ל יחד עם משקאות וסיגריות.

MERBA
  • עוד באותו נושא:
  • עוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully