וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה באמת שווה לכם להיות סטודנטים?

9.9.2015 / 12:17

קשה למצוא עסק או משרד ממשלתי שלא נרתם לטובת אלו שבחרו להקדיש פרק משמעותי בחייהם ללימודים אקדמאיים. הנה סקירה של כמה תחומים שיעשו לכם את החיים קלים - וקצת זולים יותר

סטודנטית עם מחשב נייד ומחברות. ShutterStock
החברות העסקיות רואות בהם פלח שוק חשוב. סטודנטית/ShutterStock

שנת הלימודים האקדמית טרם נפתחה, אך שלב החיזור אחר הסטודנטים כבר נמצא בשיאו. מלבד התאחדות הסטודנטים, שהוקמה לשם שיפור זכויותיהם ותנאי מחייתם של התלמידים באחת התקופות המשמעותיות בחייהם, נדמה שהמשק כולו נרתם על מנת להרעיף עליכם שלל הטבות ופיתויים.

אז רגע לפני שמתחילה שנת הלימודים, בדקנו עבורכם מה מציעים לכם כיום בשוק - רק כי החלטתם להקדיש את חייכם ללימודים בשנים הקרובות.

התאחדות הסטודנטים הארצית

התאחדות הסטודנטים בישראל הינה ארגון הגג של 64 אגודות סטודנטים בישראל ומייצגת כ-300,000 סטודנטים וסטודנטיות הלומדים באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ. סטודנט שיבחר לממש את חברותו בהתאחדות הסטודנטים הארצית יהיה זכאי לשלל הטבות ושירותים מוזלים, במנעד רחב של תחומים, לרבות ייעוץ משפטי, טיפולי שיניים, קבלת מלגות ואפילו חיסכון פנסיוני.

החברות בהתאחדות הסטודנטים כרוכה בדמי רישום, תמורתם מונפק כרטיס חבר שמאפשר לבעליו ליהנות מהטבות ברחבי הקמפוסים של המכללות והאוניברסיטאות בישראל ומהנחות נוספות של עסקים בכל רחבי הארץ.

להיות נייד ובזול

רכבת ישראל וחברות האוטובוסים נרתמו במהלך השנים לסייע לסטודנטים, באמצעות הנחות של יותר מ-30% על הטענת כרטיסי רב-קו רגיל ו-50% הנחה על רכישת כרטיס שנתי. רכבת ישראל מעניקה לסטודנטים הנחות של עד 50% ברכישת כרטיסי נסיעה בודדים וברכישת כרטיסיות לטווחים ארוכים יותר. אבל זה בהחלט לא הכל: בעלי רכב פרטי זכאים להנחה של 25 אגורות עבור כל ליטר דלק שימלאו ברכבם בתחנות חברת "דלק". כמו כן, הם זכאים להנחה של 7% על רכישה בחנויות הנוחות "מנטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תיירות ונסיעות

בתקופות החגים ובחופשות סמסטר הרבה סטודנטים נוהרים לחו"ל על מנת להתאוורר קצת מכל המבחנים והעבודות. חברת איסתא, שנמצאת בין היתר בבעלותה של התאחדות הסטודנטים, מעניקה הנחות גדולות לסטודנטים שמעוניינים לצאת לנופש, בארץ ובחו"ל. מדובר במחירים מוזלים בשיעור של עד 35% עבור טיסות, מלונות ושירותים נוספים כמו טיולים מאורגנים והשכרת רכב.

לסיכום, סטודנטים יקרים, חשוב וכדאי לפנות זמן כדי ליהנות משלל ההטבות שמגיעות לכם. אחרי הכל, גם אם אתם רוצים לנקות קצת את הראש, זה לא אומר שאתם צריכים לנקות את הכיס.

אישה אוכלת פיצה במגדל פיזה. ShutterStock
מסעדות וטיולים במחירים מוזלים/ShutterStock

פנאי, בידור ובילויים

הבשורה האמיתית מגיעה דווקא מתחום הבנקאות. נוסף על שלל ההטבות הניתנות לסטודנטים על ידי כל הבנקים, כגון חשבון ללא עמלות עו"ש, הלוואות בתנאים נוחים וכרטיסי אשראי ייעודיים, ניתן למצוא גם הנחות והטבות כמו 1+1 בכרטיסים למופעים, הצגות, בתי קולנוע, אירועי תרבות ואטרקציות לסופי שבוע.

כך, למשל, תוכלו לרכוש כרטיס להופעה נחשקת בהנחה משמעותית או לקבל קינוח חינם במסעדת שף. דוגמא למגוון ההטבות תוכלו למצוא למשל 'בלאומי באזזר', שבו ההטבות משתנות אחת לחודש, במגוון תחומים: מזון, פנאי ובידור, אופנה וטיפוח ועוד. המועדון מיועד לסטודנטים וצעירים המנהלים את חשבונם בלאומי ומחזיקים כרטיס אשראי של לאומי קארד.

הטבות במיסים

גם הרשויות המקומיות ורשות המיסים נרתמים בכדי להקל על סטודנטים. כך, למשל, זכאים סטודנטים במהלך תקופת לימודיהם להנחה במיסי ארנונה בכפוף להכנסתם, שלרוב אינה גבוהה ומתבססת על עבודות מזדמנות.

את גובה ההכנסה קובעת הרשות המקומית, אולם הקריטריון לקבלת ההנחה היא הכנסה בשיעור של עד 3,315 שקלים לחודש. גם משרד האוצר נרתם לטובת הסטודנטים, בעיקר עקב גל מחאה גדול ששטף את הארץ בשנת 2008.

באותה שנה הוחלט כי מי שמסיים את לימודיו לתואר ראשון באחד ממוסדות להשכלה גבוהה, זכאי לנקודת זיכוי אחת ממס הכנסה בשווי של 2,616 שקלים בשנה. ההטבה ניתנת במשך מספר שנים הזהה למספר שנות הלימוד לתואר, ולא יותר משלוש שנים.

וואלה! NEWS בשיתוף לאומי
  • עוד באותו נושא:
  • לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully