וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי: רבע מהפלסטינים - מתחת לקו העוני

29.9.2015 / 14:54

על פי הדו"ח שהגיש הבנק לוועדת הקישור אד-הוק לסיוע לרשות הפלסטינית מחסור בתרומות, הגבלות מצד ישראל ונזקי המלחמה ממשיכים להשפיע לרעה על מצב הכלכלה ברשות

עזה , אפריל 2015. ראובן קסטרו
עזה/ראובן קסטרו

הכלכלה ברשות הפלסטינית נמצאת במגמת ירידה כתוצאה מירידה בתרומות, ההגבלות הישראליות והמלחמה בשנה שעברה, כך עולה מדו"ח שפרסם הבוקר (שלישי) הבנק העולמי. על פי הדו"ח, התמ"ג לנפש הפלסטיני יורד בהתמדה מאז שנת 2013. הדו"ח, שהוגש לוועדת הקישור אד-הוק לסיוע כלכלי לרשות הפלסטינית – גוף המאגד את הגופים התורמים לרשות, בדק את המגמות הכלכליות הנוכחיות בכלכלה הפלסטינית וממליץ על צעדים ורפורמות לעצירת המשך ההידרדרות.

במוקד הדו"ח נמצא תהליך שיקום רצועת עזה – תהליך שלפי הדו"ח נמצא כרגע במצב של קיפאון. על פי הדו"ח שיעור האבטלה בקרב צעירי עזה עומד כיום על 60% וכרבע מהפלסטינים חיים כיום מתחת לקו העוני. עוד מצא הבנק כי היקף הסחורות היוצאות מרצועת עזה כיום עומד על 6% מהיקף הסחורות שיצאו מעזה לפני המצור. בנוסף, רק 1.6 מיליון טונות של חומרי בניין, 6.7% מהכמות הדרושה, נכנסו לעזה מאז מבצע צוק איתן בקיץ 2014.

הריסות בבית חאנון בתום מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
פחות מ-7% מכמות הבטון הדרושה הועברה לרצועה/AP

בנוסף עולה מהדו"ח כי מתוך סכום של 3.5 מיליארד דולר שהובטח בוועידת קהיר לשיקום רצועת עזה הועברו בפועל לרצועה רק כ-35% מהסכום. "המשך המציאות הנפיצה הנוכחית מגביר את החרדה והאי-וודאות ומעיב על יכולתם של הפלסטינים לדמיין עתיד טוב יותר. צעדי פיתוח כלכלי יוכלו לסייע לבניית ביטחון לקראת אופק מדיני הדרוש באופן נואש לשני הצדדים", אמר סטין יורגנסן, האחראי על הגדה המערבית ורצועת עזה בבנק העולמי.

הדו"ח מפרט פעולות קונקרטיות באמצעותן ישראל יכולה להפגין את נכונותה לסייע לשיפור הכלכלה הפלסטינית. בין הפעולות המפורטות בדו"ח: אפשרות גישה לאזורי C ולשוקים חיצוניים לרשות, העברה במועדים קבועים מראש של תשלומי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית, והקלה על תנועת סחורות לתוך רצועת עזה וממנה.

על פי הדו"ח, הרשות הפלסטינית מסוגלת להתמודד עם האתגרים הפיסקליים בתחומי שליטתה. הדו"ח מציב בעדיפות עליונה את צמצום נטל המשכורות של עובדי הרשות הפלסטינית שיכול לחסוך עד 5% מהתמ"ג. בנוסף קורא הבנק לשיפור בגביית המסים וקידום רפורמות בתחומי הבריאות והחשמל. "הטיפול בחוסר היעילות בהוצאות על בריאות הציבור, למשל, עשוי להביא לחיסכון בעלויות שניתן לנצלו להקטנת הגירעון או להשקעה באיכות שירותי בריאות הציבור", מסביר יורגנסן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully