וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללמוד בלי לצאת תפרן

6.10.2015 / 9:03

זה שהחלטתם להיות סטודנטים לא בהכרח אומר שאתם חייבים לחסוך על עצמכם. יש כמה דברים שתוכלו לעשות כבר בתחילת הלימודים כדי להישאר עם קצת כסף בכיס

סטודנט קורא ספר עם אוזניות. ShutterStock
עדיף להיות עם האצבע על הדופק/ShutterStock

בניגוד לתפישה המקובלת שכל מי שסטודנטים חייב להיות תפרן, כמעט ולא קיים מוסד או חברה עסקית שירשה לעצמו לוותר על קהל הסטודנטים. מדובר אמנם בפלח שוק שלא צורך יותר מדי ופרק הזמן שלו מוגבל ל-3-4 שנים בלבד, אבל עדיין ניחן בכוח קניה עצום ביחס לשאר האוכלוסייה ומאפייניו ברורים וידועים לכולם.

בהקשר הזה, יש להודות: סטודנטים מחויבים להיות עם האצבע על הדופק בכל מה שקשור לניהול חשבון העו"ש שלהם ועם שליטה די אבסולוטית על מערך ההוצאות וההכנסות שלהם.

השאלה שנשאלת כעת, היא רק איך באמת עושים את זה? טיפים כמו למצוא משרה גמישה ולא מחייבת או להגדיר סכום כסף חודשי לבילויים ופנאי יכולים להיות שימושיים רק אם יש לכם מספיק זמן או הורים תומכים. כדי להתחיל להתאפס על עצמכם, כדאי לקבל כמה עצות ראשוניות שיוכלו להקל עליכם את החיים כבר בשלבים הראשונים של הלימודים:

עדכנו את הבנק

הבדיחה הרווחת מספרת שהבנק הוא השותף האמיתי של כולנו, אבל במקרה הזה, הבדיחה תהיה על חשבונכם וזה לא יהיה מצחיק. סטודנטים, כבר נאמר, הם קהל חשוב לכל מוסד פיננסי והבנקים באשר הם מעניקים להם שורה של הטבות והנחות בניהול חשבון, עמלות אשראי ועוד. לפיכך יהיה נכון לעדכן את הבנק שאתם נכנסים לתקופת לימודים אינטנסיבית ולבצע את ההתאמות הנכונות בחשבון העו"ש שלכם. בין אם תרצו או לא, הבנק שלכם יוכל לעמוד לצדכם במידה ותצטרכו עזרה במימון שכר הלימוד ובהלוואות לצרכים שונים.

נהלו מעקב דיגיטלי

הבנקים מציעים כיום את מרב השירותים המקוונים והדיגיטליים על מנת לחסוך לכם בזמן ובעמלות שורה. אל תהססו לעשות בהם שימוש כדי לנהל מעקב מדויק ובזמן אמת אחרי מערך ההוצאות וההכנסות שלכם. תקופת הלימודים מתאפיינת לרוב בהוצאות רבות כמו שכר לימוד, רכישת על ספרי לימוד, ציוד ולחלק גדול מהסטודנטים גם שכר דירה ותשלום חשבונות. נהלו יומן של ההכנסות וההוצאות הקבועות וכך תדעו לנהל את התקציב החודשי שלכם טוב יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יש לכם משכורת? תנצלו אותה נכון

אם אתם מצליחים למצוא זמן לעבודה שתעזור לכם לסים את החודש עם קצת בכיס אתם מסודרים כל עוד אתם מסודרים. דאגו שכל ההוצאות יתרכזו בתאריך אחד, אחרי או סמוך לקבלת משכורת. כך תשמרו על סדר בחשבון ותדעו בדיוק כמה נשאר לכם לבזבוזים. זכרו שסטודנטים זכאים להטבות והנחות משמעותיות כמעט בכל תחום אפשרי. החל מתחבורה ציבורית, מסלולים מוזלים בחברות הסלולר ועד להנחות בתשלום הארנונה בערים מסויימות. אל תתביישו לשלוף את כרטיס הסטודנט שלכם, מדובר בחיסכון של מאות ש"ח בחודש ובמקרים מסויימים אפילו יותר.

סטודנטים מתלהבים. ShutterStock
להתאגד כדי להוזיל עלויות/ShutterStock

מלגות ומענקים

וודאו שאתם מכירים את כל המלגות והמענקים שמגיעים לכם. נכון, לעתים מדובר בחיפוש ארוך ומייגע באתרים השונים אך זה בהחלט משתלם. מי שיוכל לסייע לכם בכך היא אגודת הסטודנטים. לפיכך, מיד עם הגיעכם לקמפוס דאגו להכיר את אגודת/התאחדות הסטודנטים בקמפוס. חלקם מציעים שירותים חשובים בהנחות משמעותיות כמו לדוגמא שירותי צילום שהם הוצאה קבועה ולעיתים רצינית בחיי כל סטודנט.

אם כבר להתאגד

סטודנטים תמיד היו חלק מקבוצות הלחץ הגדולות בכל חברה שהיא וכוחה עומד לה גם במקרה של רכישה מרוכזת. במקרה הזה, רכישה קבוצתית של ספרי לימוד תשאיר לכם לא מעט כסף בכיס שכן מדובר בהוצאה כבדה במיוחד. מומלץ לרכוש בחנויות יד שניה, אתרי יד שניה באינטרנט, להתארגן בקבוצות ולרכוש יחד וכיום גם קיימות אפליקציות להורדת ספרי לימוד דיגיטליים ללא תשלום.

טיפ אחרון לדרך

אל תשכחו ליהנות, עם כל הקושי מדובר באחת התקופות המהנות בחיים, גם אם לפעמים זה נראה בלתי אפשרי. תזכרו את זה במיוחד בתקופות מבחנים והגשת עבודות סמסטר.

וואלה!NEWS בשיתוף לאומי
  • עוד באותו נושא:
  • סטודנטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully