וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף להפקעת המחירים: המוצרים במזנוני האצטדיונים נכנסים לפיקוח של העירייה

4.11.2015 / 14:30

אחרי שהצליחו להביא להוזלת מחירי הכרטיסים רושמים אוהדי הכדורגל הצלחה נוספת: תל אביב, ראשון לציון ורעננה ינהיגו פיקוח על מוצרים במזנוני אצטדיוני הכדורגל. מנכ"ל המועצה לצרכנות: "אני מצפה משאר הרשויות במדינת ישראל להצטרף למהלך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזנון באצטדיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד הכדורגל הישראלי לא ממש מצליח לייצר הישגים, דווקא האוהדים יכולים להתגאות בהישג משמעותי. בעקבות מחאתם על הפקעת המחירים במזנוני האצטדיונים, הודיעו עיריות ראשל"צ, רעננה ותל אביב כי ינהיגו מחירון מפוקח של מספר מוצרי מזון ומשקה באולמות הספורט שבתחומן.

כפי שפורסם בוואלה! עסקים האוהדים מחו כבר בשנה שעברה על המחירים הגבוהים במזנוני האצטדיונים, המופעלים על ידי זכיינים שונים ברחבי הארץ. בעקבות הצלחתה של המחאה להוזלת מחירי הכרטיסים, החליטו האוהדים ללצאת במחאה חדשה.

בראיון שהעניק לנו יניב סילוביסקי, אוהד כדורגל ואחד מיוזמי המחאה, העיריות החליטו להרים את הכפפה ולהכניס מוצרי בסיס לפיקוח, כך שגם העירייה תוכל לאכוף את המחירים וגם הצרכן הפשוט ייהנה ממחיר ההוגן.

חלק מהעיריות נשמעו לבקשתם של האוהדים והחליטו להנהיג מחירון חדש ומפוקח הכולל בין היתר, בקבוק מים מינרליים קטן, קרטיב, קפה הפוך וכריך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מאבק ביוקר המחיה של צרכני הספורט"

בדיקה שערכנו לפני כשלושה חודשים, יחד עם המועצה הישראלית לצרכנות, במספר אצטדיונים, חשפה את היקף התופעה המקוממת. כך למשל נמצא כי מחירה של נקניקיה עומד על כ-20 שקל בכל ארבעת האצטדיונים שנבדקו, קפה הפוך נמכר במחיר הנע בין 8 ל-12 שקל.

אחת הסיבות להיעדר הפיקוח על המחירים קשורה לעובדה שמזנוני האוכל באצטדיוני הספורט מופעלים על ידי זכיינים פרטיים, שאינם כפופים לגוף שקובע את מחירי המוצרים.

נמצא כי בחירת הזכיינים נעשית על ידי מכרז שמפרסמות העיריות אחת לתקופה, וכי הזכיינית שנבחרת יכולה לפעול תחת חוזה קבוע למשך כמה שנים מבלי שזו תהיה מחויבת לעדכן את מחיריה.

לדבריו של עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות, אשר פעלה בשיתוף עם האוהדים "זה עוד נדבך במאבק ביוקר המחיה של צרכני הספורט, שהם "קהל שבוי" במגרשים בידי בעלי הזיכיונות. אני מצפה משאר הרשויות במדינת ישראל ללכת בעקבות עיריות ראשל"צ, רעננה ותל אביב ולאכוף בתחומן את המחירון המפוקח שהציעה המועצה לצרכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully