וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד התחבורה אשם בצפיפות של החיילים בתחנה המרכזית בבאר-שבע"

שחר הזלקורן

13.1.2016 / 15:41

משרד הביטחון מגלגל את האחריות לצפיפות בתחנה המרכזית בבאר שבע מדי יום ראשון להחלטת משרד התחבורה לאפשר לחיילים לחזור לנסוע בחינם ברכבת ישראל. סגן שר הביטחון: "ההחלטה התקבלה באופן חד-צדדי וללא התייעצות ותיאום"

חיילים מיחידת יהלום מאבטחים בתחנות אוטובוס בירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
חיילים מיחידת יהלום מאבטחים בתחנות אוטובוס בירושלים. אוקטובר 2015/נועם מושקוביץ

סגן שר הביטחון אלי בן-דהן: החלטת משרד התחבורה לאפשר לחיילים לנסוע ברכבת ישראל בימי ראשון וחמישי גורמת לצפיפות ודוחק מסוכנים בתחנה המרכזית בבאר-שבע. בדברים שאמר היום (ד') במליאת הכנסת, בתשובה לשאילתה שהגיש ח"כ יעקב מרגי, הסביר בן-דהן כי החלטת נשרד התחבורה התקבלה ללא היערכות מוקדמת וללא התייעצות עם משרד הביטחון או צה"ל.

"הצפיפות בתחנה המרכזית בבאר-שבע מסכנת חיים"
שוברים שתיקה: לחיילים נמאס מהעומס באוטובוסים כל יום ראשון
לדברי בן-דהן, "לאחרונה הוחלט על-ידי משרד התחבורה באופן חד-צדדי וללא התייעצות ותיאום עם צה"ל ומשרד הביטחון לפתוח מחדש את אפשרות הנסיעה ברכבת לחיילי צה"ל בימי ראשון. פעולה זו נעשתה ללא היערכות תשתית נדרשת". בן-דהן הבהיר כי לקליטת החיילים שנוסעים ברכבת נדרשת היערכות שתכלול הגדלה של מספר הרציפים הקיימים משניים לשבעה, וכן תוספת של אוטובוסים שיסיעו את החיילים.

בהמשך הדברים ציין סגן שר הביטחון כי "לצערנו, היות ולא התווספו רציפים להסעות, ולא התווספו אוטובוסים, כמות החיילים המגיעה בהסעה ברכבת בפרק זמן קצר (היא) גדולה מאוד, ולכן נוצר צוואר בקבוק בהסעות מהתחנה המרכזית בבאר-שבע".

כפי שפורסם לאחרונה בוואלה!NEWS, אלפי חיילים, הורים לחיילים ואזרחים דורשים ממשרדי התחבורה והביטחון למצוא פתרון לבעיית העומס בתחנה המרכזית בבאר-שבע, וזאת לאחר שבתקופה האחרונה נרשמה הרעה ניכרת במצב. לדברי חיילים רבים, הדוחק והעומס בתחנה המרכזית גורמים לא רק לאי-נוחות, אלא גם מסכנים את החיילים והאזרחים שנוסעים באוטובוסים.

סגן שר הביטחון: "המשטרה חוקרת הדלפת פרטים של חיילים חרדים שהותקפו". ערוץ הכנסת
סגן שר הביטחון: "המשטרה חוקרת הדלפת פרטים של חיילים חרדים שהותקפו"/ערוץ הכנסת

חייל שידו משגת, נוסע ברכבת

ההחלטה לאפשר לחיילים לנסוע ברכבת ישראל בימי ראשון וחמישי התקבלה על-ידי שר התחבורה, ישראל כץ, בנובמבר האחרון. החלטת השר כץ ביטלה הסדר שהונהג ב-2012 וקבע כי חיילים לא ייהנו מנסיעה חינם ברכבת בימי ראשון וחמישי בשעות העומס.

בדברים שפרסם בנובמבר, הסביר השר כץ כי "בהסדר המקורי, שנקבע בתיאום עם צה"ל, הייתה כוונה לייצר אלטרנטיבה נוחה עבור כלל החיילים, ולא ליצור מציאות שחייל שידו משגת משלם ונוסע ברכבת, והחיילים האחרים לא... מאחר שבפועל הסדר זה לא מקוים, הוריתי לבטל אותו". אחת הסיבות העיקריות לביטול ההסדר היא רכש רחב היקף של קרונות וקטרים, שהגדיל משמעותית את מספר רכבות הנוסעים שמפעילה הרכבת.

לפי סגן שר הביטחון, למרות בעיית חוסר ההיערכות ולמרות שהחלטת השר כץ התקבלה ללא התייעצות עם הצבא, כבר בתקופה הקרובה צפוי שיפור. "אנו כמובן פועלים מול משרד התחבורה", אמר בן-דהן במליאת הכנסת, "כדי לתקן את המצב הזה, ואני מקווה מאוד שאכן הפתרון יגיע כבר בימים הקרובים".

ראוי להזכיר כי במשרד התחבורה הסביר לוואלה!NEWS בשבוע שעבר כי בחודש פברואר יורחבו שירותי ההסעות שמוצעים לחיילי צה"ל ממוקדים שונים בארץ לעיר הבה"דים. במשרד התחבורה העריכו כי הפעלת המערך המורחב תקטין את העומס בתחנה המרכזית בבאר-שבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

חכו עד שהמודיעין יגיע לנגב

בדבריו במליאת הכנסת היום, הבהיר סגן שר הביטחון כי אם לא תושלם ההיערכות התחבורתית בנגב, מעבר בסיסי צה"ל לדרום הארץ עלול להיקלע לקשיים. בן-דהן ציין כי בשנים הקרובות יעברו לנגב יחידות של חיל המודיעין ואגף התקשוב, ובעקבות זאת עלולות בעיות החבורה להחמיר משמעותית.

"ללא היערכות תחבורתית רחבה בכל המישורים – רכבת, כבישים, מחלפים, תחבורה ציבורית עירונית – לא ניתן יהיה לספק את המענה הנדרש לחיילים הרבים ואנשי הקבע שיגיעו לנגב", הזהיר בן-דהן, "לא ניתן היה למנף את הגעתם לפיתוח הכלכלי והחברתי האפשרי של הנגב".

עם זאת, בן-דהן ציין כי משרד הביטחון וצה"ל מקיימים דיונים בעניין זה עם משרד התחבורה, וזאת על-מנת לבחון וליישם פתרונות תחבורתיים שיהיו בהיקפים הנדרשים ובלוח זמנים שיותאם למעבר יחידות הצבא לנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully