וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובל אנרג'י: פסיקת בג"ץ מסכנת פיתוח לוויתן"

יוסי ניסן

28.3.2016 / 7:51

המפעילה האמריקאית הגיבה להחלטת בג"ץ לבטל את מתווה הגז ולעגן בחקיקה את סעיף היציבות: "עמדתנו בעניין לא השתנתה, על ישראל לפעול במהירות למציאת פתרון לנושא"

קידוח לוויתן אסדה. אלבטרוס, צילומי אוויר, גלובס
מאגר לוויתן/גלובס, אלבטרוס, צילומי אוויר

חברת נובל אנרג'י האמריקאית, המפעילה של קידוח "לוויתן", הגיבה הבוקר (ב') להחלטת בג"ץ לבטל את מתווה הגז ולהחזירו לכנסת לשם חקיקה של סעיף היציבות. נשיא ומנכ"ל נובל דיוויד סטובר אמר הבוקר כי "החלטת בית המשפט מאכזבת ומהווה סיכון לפיתוח מאגר לוויתן". סטובר הוסיף על ישראל לפעול במהירות למציאת פתרון לנושא.

בחברה האמריקאית הוסיפו, כי "פיתוח פרויקט בסדר גודל כזה (מאגר "לוויתן") בו מושקעים סכומי כסף אדירים במשך מספר שנים, דורש מישראל לייצר אקלים יציב להשקעה. יציבות היא תנאי מינימלי ועמדתנו בעניין לא השתנתה".

סטובר אמר, כי ביטול המתווה עלול להביא לדחייה משמעותית בפיתוח מאגר "לוויתן", אך גם ציין לשבח את ההכרה של ביהמ"ש העליון ביציבות במשק הגז - בכך שהוא מבקש שהסעיף יעוגן בחקיקה. לדבריו, פיתוח המאגר הוא אינטרס לאומי של ישראל והחלטת בג"ץ מאכזבת.

הוא ציין כי נובל בנתה על סעיף היציבות כתנאי לפיתוח המאגר, והחברה תגן בנחישות על השקעתה ונכסיה בהקשר זה כדי לייצר ערך לבעלי המניות. "הכדור כעת בידיים של ממשלת ישראל. עליה למצוא פתרון חלופי לסעיף זה שלכל הפחות ישמור על התנאים המינימליים - ומהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully