וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים עוד ילדים: סין הודיעה על הארכת חופשות הלידה

מדיניות הילד האחת הוותיקה הביאה להזדקנות האוכלוסייה הסינית ולמחסור בכוח עבודה. אחרי שהמדיניות בוטלה נוקטת הממשלה בצעדים נוספים כדי להילחם בתופעה

ShutterStock

בניסיון נוסף לעודד את הסינים הצעירים להביא יותר ילדים הודיעו הרשויות במדינה כי חופשת הלידה תוארך. סין, הכלכלה הגדולה בעולם, עומדת בפני בעיה של כוח עבודה מצטמק ואוכלוסייה מזדקנת. בשנה שעברה, המפלגה הקומוניסטית השולטת במדינה הודיעה על ביטול המדיניות הוותיקה ומעוררת המחלוקת של "מדיניות ילד אחד למשפחה" וכי זוגות יוכלו להביא שני ילדים לעולם.

למרות צעד זה הממשלה מודאגת מכך שזוגות רבים לא ירצו לממש את הזכות החדשה להבאת שני ילדים בעקבות חששות מעלויות הגידול במדינה שיוקר המחייה בה הולך וגדל. כעת מנסה הממשלה לקחת את התמריצים להורים חדשים שלב אחד קדימה – אבות בבייג'ין יהיו זכאים לחופשה של 15 ימים לאחר לידת ילדם, לעומת 3 עד 10 ימים נכון לעכשיו, בתלות במקום המגורים. אמהות יקבלו חופשת לידה של עד 7 חודשים, לעומת חצי שנה נכון לעכשיו. בנוסף, בני זוג שלכל אחד מהם יש ילד מנישואים קודמים, יוכל להביא ביחד עוד תינוק לעולם.

אוכלוסיית סין צפויה להגיע לשיא של כ-1.45 מיליארד עד 2050, כשאחד מכל שלושה אנשים צפוי להיות מעל גיל 60, תוך התכווצות בשיעור המבוגרים בגיל עבודה, שאמורים לתמוך באוכלוסיה המבוגרת יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully