וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל ההוצאה לפועל: "אנחנו לא צריכים לבדוק כל תיק"

19.4.2016 / 17:30

בראיון באולפן וואלה! NEWS אמר מנהל רשות האכיפה והגבייה תומר מוסקוביץ' כי לטעמם בדיקה של כל תביעה המוגשת אליהם היא טעות מבחינה משפטית. "מבחינה סטטיסטית אחוז הטעויות שלנו נמוך"

צילום: בני בן סימון, עריכה: טל רזניק

"הדברים רחוקים מאוד מאוד מהאמת", כך אומר מנהל רשות האכיפה והגבייה תומר מוסקוביץ' בראיון לאולפן וואלה! NEWS בעקבות דו"ח מבקר המדינה שמתח ביקורת חריפה על התנהלותה. "הביקורת מופנית גם כלפי הבנקים והרשויות המקומיות ומשרד הפנים", אמר מוסקוביץ'.

המבקר: ההוצאה לפועל גבתה מיליארדים בריבית לא חוקית

"ההוצאה לפועל היתה בעבר סניף של בית המשפט ורוב הפעילות היא פעילות אדברסרית - פעילות שיש זוכה שפונה אלינו ואנחנו מעבירים את דרישת החוב לחייב", אומר מוסקוביץ'. "מבקר המדינה טען שכאשר מדובר בתובענות על העובדים שלנו לבדוק את התביעה - אנחנו סבורים שזו טעות משפטית".

מוסקוביץ' התייחס גם לממצאי הדו"ח שהראו שמרבית החייבים אינם מיוצגים בתהליך ההוצאה לפועל לעומת רוב מוחלט של בעלי החוב שכן מיוצגים. "זה נכון שמרבית החייבים אינם מיוצגים אבל רק בצורה פורמלית, אנחנו מעניקים סיוע לחייבים רבים ובכל לשכות ההוצאה לפועל יש מתנדבים שמעניקים סיוע משפטי לחייבים. אנחנו משרתים את מערכת החוק ואנחנו מאוזנים". לדבריו, בדיקת המבקר את הטעויות בחיובים אינה בדיקה סטטיסטית ולא התיימרה להיות כזו. "מבחינה סטטיסטית אחוז הטעויות שלנו נמוך", טען.

עו"ד אריה חאגאג המייצג חייבים מול ההוצאה לפועל אומר שהוא נתקל בסיפורי טעויות גבייה מדי יום. לדבריו, אף אחד לא מעדכן את החייבים בפעולות בתיק שלהם. "הבעיה היא שההוצאה לפועל לא בודקת את מה שבעל החוב ממלא - לדוגמא חישובי הריבית וזה משפיע על גובה החוב. הרשות לוקחת את הנתונים כמו שמהם ושהחייב יבדוק – ולרוב אין יכולת לבדוק" אמר חאגאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully