וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים מוחים: הוצאנו 2,000 שקל על כל ילד בחופש

חופשת הפסח שוב הצליחה לדלדל את קופת המזומנים של ההורים. בדיקה מראה כי במאמץ החופשתי האחרון 80% הוציאו עד 2,000 שקל לכל ילד. חודשיים לפני ההפקה האמיתית של השנה – החופש הגדול – מחאת ההורים שמבקשים חופש מותאם עם הילדים צוברת תאוצה

מערכת וואלה!

ביום שנגמרה לה חופשת הפסח, בת 18 ימים ארוכים כאורך הגלות, החלה הספירה לאחור לקראת החופש הגדול. סוגיה שעלתה לאחרונה היא הפער שבין ימי החופש של הילדים במערכת החינוך לבין החופשים של ההורים בשוק העבודה, שמסתכם ב 62 ימים – הפער הגדול ביותר מבין המדינות המפותחות. בעולם, חופשת הקיץ הממוצעת היא שישה שבועות, בעוד שבישראל מדובר במספר לא הגיוני של חודשיים שלמים, מעבר לחופשים במהלך שנת הלימודים השוטפת.

אבל לפני שנעבור לספור לאחור לקראת החופש הגדול, החלטנו להסתכל על ההוצאות שהיו להורים רבים בישראל במהלך חופשת הפסח הכה ארוכה. סקר שבוצע באמצעות חברת "הגל החדש" עבור קבוצת הדקה ה-90, היוזמת של המחאה החברתית "הורים נלחמים למען חופש מותאם עם הילדים", מראה כי הורים מוציאים סכומים גבוהים ביותר בכדי למצוא דרך לבדר את ילדיהם במהלך חופשת הפסח – 79% טוענים כי הם מוציאים עד 2,000 שקלים על ילד במהלך חופשת הפסח. לדוגמה: משפחה בעלת שלושה ילדים תוציא עד כ-6000 שקלים על חוגים, קייטנות ופעילויות נוספות במהלך חופשת הפסח.

לקריאה נוספת:
נגמרו ההנחות - כל הרשתות העלו מחירים אחרי הפסח
להיט חדש: גלגל שהופך כל אופניים לחשמליים בתוך דקה
מדריך זכויות: מי זכאי להנחה בחשבון החשמל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"למרות שהשתדלנו לעשות פעילויות חינמיות, כמו לטייל בפארקים או ללכת לים, החופש הזה עלה לנו בסביבות 1,200 שקלים", מספרת הדר ירון אדלר, אמא ל-3 מכפר סבא. "וזה עוד לפני שמחשבים את ימי החופש שנאלצנו לקחת מהעבודה כדי להיות עם הילדים. מספיק שאת יוצאת החוצה עם הילדים, אז קונים ארטיקים ועוד ארוחת צהריים, וזה יוצא בסביבות 150 שקלים ליום. פעם אחת לקחתי את הגדולים להצגה, ואם הכרטיס עולה 50 שקלים וגם המבוגר חייב לשלם על כרטיס מלא, זה עוד 150 שקלים רק עלות ההצגה. היינו במדבר וישנו באוהל, אז זו לא הוצאה גדולה, אבל צריך לאכול בחוץ במשך יומיים שלמים וגם זו הוצאה".

"שני ילדיי נמצאים במערכת החינוך ואין להם שום סידור למשך השבועיים וחצי של החופש. החופש שלי זה רק שבוע במהלך חול המועד. במשך השבוע וחצי שלפני החג, הייתי צריכה להסיע את הילדים שלי בכל בוקר לבייביסיטר, דבר שגזל ממני כסף וזמן, נסיעות ודלק", מספרת רינת צ'אושו, אמא לשניים מחיפה. "במהלך חול המועד עצמו לא יכולתי להרשות לעצמי פעילויות בתשלום, אז הלכנו לפעילויות חינמיות. אבל כל יציאה מהבית עם הילדים בחופש זו הוצאה. הייתי מאוד שמחה שמישהו ירים את הכפפה ויעשה משהו גם למען ההורים שעובדים וגם למען הילדים ויעזור לנו לקצר את החופשות".

"במהלך החופשה צפיתי בכל סרטי הילדים האפשריים, כלומר צפיתי במשך 10 דקות ונחרתי לאחר מכן", מספר אודי הירש, אב לשתי בנות. "אבל כל יציאה לסרט עם שתי ילדות כוללת חמצוצים לפני, פופקורן בהפסקה ועוד שתיה, זה מתנפח בחישוב של 18 יום לסכומים מפלצתיים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ילדים רבים. ShutterStock
"נקרעים בין הרצון להיות עם הילדים לבין הצורך להיות בעבודה"/ShutterStock

עמוד הפייסבוק של המחאה "הורים נלחמים למען חופש מותאם עם הילדים" צובר תאוצה בימים אלו והגיע ליותר מ-5,000 לייקים תוך זמן קצר. המחאה קוראת לצמצום הפער שבין ימי החופשה של ההורים לאלו של הילדים בישראל, ותומכיה דורשים מראש הממשלה ושר הכלכלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט, להביא סוף סוף לשינוי משמעותי בנושא.

"מאז ומעולם המחאה הזו הייתה מכוונת לצמצום החופשים של מורים, ואולי בגלל שזו קבוצת הורים שיצאה כנגד קבוצה אחרת, המחאה לא הצליחה", אומר שחר תורג'מן, מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90 ומיוזמי המחאה. "אנחנו לא באים לפגוע בזכויות של מורים, אלא מבקשים למצוא פתרונות יצירתיים במסגרות הקיימות. אם למשל המתקנים כמו בתי הספר וגנים נותרים ריקים במהלך ימי החופשה אפשר לארגן קייטנות מסובסדות בנוסף לקייטנות שקיימות היום, ובכך לעזור במקום להטיל את נטל החופשות על ההורים".

"הבעיה היא שבישראל יש דחיפה אידיאולוגית לעשות ילדים כדי לתרום למאמץ הדמוגרפי, אבל אין מספיק ימי חופשה להורים כדי באמת לבלות עם הילדים שלהם, וכולנו בסוף נקרעים בין הרצון להיות עם הילדים לבין הצורך להיות בעבודה", מציין אודי הירש. "יש אנשים שמפחדים לאבד את הביטחון התעסוקתי שלהם בעקבות פספוס ימי עבודה וזה ממש לא מאוזן".

הסקר מראה כי הרוב המוחלט, 94% מההורים, תומך בתיאום ימי החופשה בין הילדים למשק. 92% מההורים בישראל דורשים מהכנסת לשנות את המדיניות ולחוקק חוקים בנושא התאמת ימי החופשה בין הילדים להורים. נותר רק לקוות שהמחאה תצבור תאוצה ותצליח להביא לפתרונות מעשיים שיטיבו גם איתנו וגם עם ילדינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully