וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצר צריכה בסיסי? מחאת הטמפונים מגיעה לרשת

בפוסט שפרסמה בפייסבוק מוחה אורית לוק על פערי המחירים הגדולים בין טמפונים בישראל ובגרמניה. לדבריה לא מדובר בעוד מחאת מילקי - "אנחנו חייבות את זה. וההוצאה הזאת ממתינה לנו כל חודש. כל השנה. כל שנה"

אולפן

אחרי הקוטג' והמילקי, מחאת הצרכנים מגיעה לתחום ההיגיינה הנשית. בפוסט שהעלתה בפייסבוק אורלי לוק, היא מדגימה את הבדלי המחירים בין חבילת טמפונים OB בישראל ובעיירת סקי בגרמניה: בעוד שהמחיר בארץ עומד על 43.7 שקלים, המחיר בחו"ל הוא 4.25 יורו - כלומר 18 שקלים בלבד.

"לא מדובר פה בהבדלי מחיר של מילקי או שוקולד פררו-רושה שאנחנו חייבות לפעמים", היא כותרת בפוסט. "מדובר בטמפונים למען השם. וחשבתי על זה שאף אחת לא קונה אותם סתם ככה כי בא לה או בשביל לתלות ליופי על התקרה בסלון. פשוט אין לנו ברירה. אנחנו חייבות את זה. וההוצאה הזאת ממתינה לנו כל חודש. כל השנה. כל שנה. יהודיות וערביות, עקרות בית ונשות עסקים. בכל המידות ובכל הגילאים שבין 12 נניח ל-52 (שיצאו בדיוק 40 שנים. לא נהיה קטנוניות) נדמה כאילו אין דבר שמאחד ביננו יותר מהצורך המבאס בטמפונים", כתבה לוק.

לפי החישוב שלה, ישראליות משלמות במהלך חייהן כ-2,700 יורו יותר מהצרכניות הגרמניות על טמפונים: "2,700 יורו שבהן כל אחת מאיתנו יכלה לקנות לעצמה, נניח, מכונית אדומה עם גג נפתח (לא בארץ כמובן)", ציינה בפוסט. "אם הייתם שואלים אותי אז לדעתי זה מוצר יסוד בסיסי שחייב להיות מסובסד בגדול. הרי כולנו היינו מוותרות בשנייה על העונג הצרוף הקשור בשימוש בטמפונים. אבל מה לעשות שאנחנו היצור האנושי היחיד ביקום שיש לו רחם. וילדים, למרבה הפלא, אינם נוחתים על כדור הארץ ברכות ממקורה של החסידה".

אורלי לוק החלה את המחאה ושיגרה את הפוסט לפייסבוק בשיאו של מסע בן שלושה חודשים כשהיא רוכבת על אופנוע ברחבי אירופה. כטיילת ותיקה שמארגנת טיולי ראלי מכוניות לנשים ומסעות מרתקים אחרים בכל רחבי העולם, היא נחשפת לשלל תרבויות והרגלים צרכניים, אבל הפעם, כשהגיעה לעיירת סקי נידחת בגרמניה, וראתה את המחיר של הטמפונים ברשת MULLER (תואמת סופר פארם) הגרמנית זה חרה לה במיוחד. וכך, במהלך נסיעה של 10 שעות רצופות על אופנוע, נוצר רעיון המחאה.

"אני זורקת את הכפפה לכל מי שיכולה למנף את המחאה כי אני נמצאת כרגע בעיצומו של מסע בן 7,000 ק"מ על אופנוע ויש איתי תמיד טמפונים אבל לא תמיד אינטרנט", סיכמה.

  • עוד באותו נושא:
  • טמפונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully