וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הספאם הורחב: הסוף להטרדות מעמותות וקברי צדיקים

מיכל רז-חיימוביץ'

13.6.2016 / 12:54

אושר לקריאה שנייה ושלישית: לפי התיקון לחוק הספאם של ח"כ מיקי רוזנטל, גם גופים ללא מטרות רווח, כגון עמותות וגופי דת, לא יוכלו לשלוח הודעות טורדניות

אילוסטרציה. ShutterStock
המטרד שיוכל להימשך בחסות החוק: הודעות של פוליטיקאים/ShutterStock

"חוק הספאם" המורחב, שישים סוף להטרדות מקברי צדיקים ועמותות, אושר לקריאה שנייה ושלישית: וועדת הכלכלה אישרה היום (ב') את התוספת לחוק הספאם שיזם ח"כ מיקי רוזנטל (המחנ"צ), ולפיה גם גופים ללא מטרות רווח - מוסדות צדקה, עמותות וגופי דת - לא יוכלו לשלוח שיחות מוקלטות והודעות טקסט או מייל ללא אישור ממקבל ההודעות.

לקריאה נוספת:
למה השכר בישראל נמוך ובאיזו עיר חיים יותר מכולן?
גוגל? מה זה גוגל? ההחלטות העסקיות הגרועות בהיסטוריה
היכן תמצאו את תכשירי ההגנה הזולים ביותר – לא בקופות החולים

המטרד שיוכל להימשך בחסות החוק הוא הודעות של פוליטיקאים. אמנם גם כאן מדובר בגופים ללא מטרות רווח, אבל אלה זוכים להגנה, ולמעשה זהן תנאי של הממשלה להעברת התיקון לחוק כפי שאושר היום. 

חוק הספאם נכנס לתוקף בשנת 2008 במטרה להסדיר את מבול הפרסומים שהצרכנים זכו להם חדשות לבקרים – בטלפון הביתי, בסלולרי, בפקס ובתיבת המייל. כזכור, החוק מגדיר כי ניתן לשגר הודעה פרסומית אוטומטית – בהודעת טקסט, בטלפון או במייל - רק אם הנמען אישר זאת במפורש (אחת הדרכים לאישור מבלי ששמתם לב היא בחתימה על הצטרפות למועדוני לקוחות).

החוק במקור הגדיר כי העוסקים הם בעלי אינטרסים לרווח, ועל כן פתח פתח לעסקנים אחרים לפעול בחסותו. בחלוף השנים מתבקש היה לטפל גם באספקט הטורדני של עמותות דת ומוסדות צדקה, והצעת החוק שאושרה היום כאמור תתקן את המעוות. ההצעה תעלה להצבעה במליאה בשבוע-שבועיים הקרובים.

עוד נזכיר כי חוק הספאם קובע פיצוי של עד 1,000 שקל ללא הוכחת נזק – פיצוי אשר הצרכנים יכולים לתבוע במסגרת הליך משפטי, ואשר רבים כבר עשו זאת. עוד נזכיר כי החוק קובע כי על בית העסק לאפשר לנמען להסיר את שמו בכל עת מרשימת התפוצה, וכי חובת ההוכחה לחתימה המאשרת קבל הדואר הפרסומי מוטלת על בית העסק. 

ח"כ מיקי רוזנטל מסר כי "בחוק הספאם הקיים יש פירצה, לפיה כל מי שאינו מוגדר כגוף מסחרי רשאי להטריד אותנו. על אף הגדרתם כגופים 'ללא מטרות רווח', ברור כי לכל כי ההודעות והשיחות הנשלחות מעמותות ומקברי צדיקים מטרתם למשוך כספים מהציבור. זו מכת מדינה. הספאם המגיע מגופים אלה מטריד את האזרח לא פחות מן ההטרדות של הגופים המסחריים. החוק ישים סוף לתופעה. כל עוד לא התקבלה הסכמה אקטיבית מן הנמען - אסור יהיה להטרידו".

  • עוד באותו נושא:
  • חוק הספאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully