וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל דיין מועמד לניהול מכון התקנים

13.6.2016 / 13:31

דיין שהיה בעבר מנכ"ל טמבור ולאחר מכן ניהל את חברת ארגז מקודם לתפקיד על ידי התאחדות התעשיינים - לה משקל רב בקבלת ההחלטה על המינוי. התחעשיינים: אנחנו לא מתערבים

מיכאל דיין. גלובס, עינת לברון, מערכת וואלה! NEWS
מיכאל דיין/מערכת וואלה! NEWS, גלובס, עינת לברון

התאחדות התעשיינים מקדמת את מועמדותו של מיכאל דיין, שפרש בשבוע שעבר מניהול חברת הארגז, לתפקיד מנכל מכון התקנים. דיין ניהל בעבר את חברת הצבעים טמבור. הוא פרש מהחברה לפני כשנה וחצי, לאחר שהחברה נמכרה לחברת קוסטו הסינגפורית, שהודיעה על תכנית מפנה בטמבור.

בשנה האחרונה ניהל דיין את חברת הארגז, העוסקת בהרכבת אוטובוסים ונאבקת ביבוא מתחרה מסין. דיין שימש במשך מספר שנים גם כנשיא התאחדות התעשיינים בצפון והוא בעל קשרים טובים בהתאחדות התעשיינים, שלה מעמד מרכזי בוועד הפועל המנהל את מכון התקנים. דיין אמר בתגובה כי "מינוי לתפקיד עדיין לא רלבנטי".

מכון התקנים מחפש מנכ"ל מזה מספר שבועות, לאחר שהמנכ"ל הנוכחי, אלי שטיין, חלה והודיע שלא יוכל לשוב ולמלא את התפקיד. עם זאת מסרב שטיין להודיע על התפטרותו והוא מנהל מו"מ על המכון על תנאי הפרישה. בינתיים החליט הוועד המנהל של המכון להטיל על הוועדה האקזקוטיבית לאתר מנכ"ל חדש. החיפושים אחר המנכ"ל נערכים בצל טענות על ליקויים חמורים במינוי המנכ"ל הקודם שטיין, פרשה שנחקרת בימים אלה על מבקר המדינה.

חילופי המנכלים גרמו לזעזוע נוסף במכון. לפני כחודשיים פרש היו"ר, אמנון כהן, לאחר פרסום תחקיר המחשיד אותו בשחיתות בעת שכיהן כחבר כנסת. במקומו של כהן מונה, על המלצת התעשיינים לתפקיד קבלן הבניה אורי דורי.

בשבוע שעבר התפרסמה בעיתונות הודעה רשמית המזמינה מנהלים בעלי ניסיון וכישורים מתאימים להציג את מועמדותם לתפקיד. המועד האחרון להגשת המועמדות הוא יום שישי הקרוב. עם זאת טוענים גורמים המקורבים להנהלת המכון כי מעמדה הדומיננטי של התאחדות התעשיינים במכון התקנים, בחירתו של מיכאל דיין היא כמעט מובטחת.

מכון התקנים עוסק בייזום תקינה המדינה על הציבור ובדיקת עמידתם בתקן של מוצרים המיוצרים בישראל ומיובאים. למרות שתפקידו של המכון הוא להגן על הציבור מפני מוצרים ומערכות בלתי בטוחים לשימוש, הוא נשלט בעיקר על ידי התעשיינים. מנכ"ל התאחדות התעשיינים משמש דרך קבע כסגן יו"ר המכון והם שולטים בפועל גם במינוי היו"ר ומנכ"ל המכון. השליטה במכון התקנים מסייעת לתעשיינים להקטין את חדירתו יבוא מתחרה, שאינו עומד בתקן ישראלי. לתעשיינים יש גם עניין בתקנים המקלים עליהם לשמור על רווחיות המפעלים.

בוועד הפועל יש נציגות גם לאיגוד לשכות המסחר, המייצג גם יבואנים, וכן למועצה לצרכנות, המייצגת את האינטרסים של הצרכנים. איגוד לשכות המסחר עתר לבג"ץ נגד מינויו של המנכ"ל הפורש שטיין, בנימוק שהמנוי, אותו קידם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, בוצע בדרכים בלתי חוקיות. בגץ דחה את העתירה והפנה את האיגוד לבית הדין לעבודה

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד המסחר, אמר בתגובה לידיעה: "החלטת בג"ץ היא טעות. אבל אני מאמין שבמכון התקנים למדו את הלקח והליכי המינוי של המנכ"ל הבא יתנהלו בהתאם לחוק".

מהתאחדות התעשיינים נמסר: "התאחדות התעשיינים אינה מתערבת בהליך הבחירה ואינה מקדמת איש מהמועמדים לתפקיד מנכ"ל מכון התקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully