וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לשיטת מצליח: קנס של 22 אלף שקל לחברה שלא תשלח הודעת חוב

מיכל רז-חיימוביץ'

14.6.2016 / 9:42

חוק איקיוטק אושר פה אחד: בעל עסק שטוען כי לצרכן יש חוב כלפיו, יחויב לשלוח הודעת חוב בתוך ארבעה חודשים ממועד תשלום החוב, שתכלול פרטים על החוב ותיעוד שמאשר את דבר קיום העסקה

שטרות של שקלים. ShutterStock
בעלי עסקים לא יוכלו יותר לאיים על לקוח עם חובות אבודים/ShutterStock

הסוף לגבייה אגרסיבית של חובות: מליאת הכנסת אישרה פה אחד בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתחייב עסקים לשלוח התראה לפני נקיטת הליכים לגביית חוב. החוק, המכונה חוק איקיוטק נולד בעקבות הפרשה שהחלה בשליחת מאות אלפי מכתבים לאזרחים בישראל, בהם דרשה איקיוטק שיפרעו חוב לכאורה בגובה אלפי שקלים לטובתה.

לקריאה נוספת:
באיזה מקצוע תרוויחו הכי הרבה? לא בטוח שבזה שחשבתם
ההחלטות העסקיות הגרועות בהיסטוריה
למה השכר בישראל נמוך ובאיזו עיר חיים יותר מכולן?

משהו טוב יצא מאותה פרשה, והוא האופן שחברות יצטרכו להתנהל על פיו בבואן לגבות חובות: עתה הן ייאלצו לשלוח התראות ולהוכיח את קיומו של החוב. פן חשוב של החוק קובע קנס של עד 22,000 שקל לחברה שלא תשלח הודעת חוב תוך 4 חודשים אותו תהיה רשאית להטיל הרשות להגנת הצרכן. עוסק יחיד חשוף לקנס של 7,000 שקל. מאחורי החוק עומד חה"כ יואל חסון (המחנה הציוני) ושורה של חכ"ים נוספים.

החוק קובע כי עוסק הטוען כי לצרכן יש חוב כלפיו, חייב לשלוח הודעת חוב בתוך ארבעה חודשים ממועד תשלום החוב. הודעת החוב תכלול את הפרטים המהותיים הנוגעים לחוב במידה והצרכן ידרוש לקבל תיעוד המאשר את קיומה של אותה עסקה – ישלח אליו העוסק אסמכתא כזו בתוך 14 ימים – עז אז לא יוכל לנקוט בהליכי גביה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לאחרונה אנו עדים לתופעה לפיה צרכנים רבים מקבלים מכתבים מאיימים מעורכי דין, הנשלחים במסגרת הליכי גבייה הנעשים באופן לא תקין. כמו כן, צרכנים מקבלים מכתבים מאיימים במסגרת הליכי גבייה בהוצאה לפועל, פעמים רבות על לא עוול בכפם, תוך שהם אינם מכירים כלל את החברה אשר בשמה טוענים עורכי הדין לחוב."

ח"כ חסון אמר כי: "החוק הזה מייצר עולם חדש לצרכנים, בו העוסק לא יכול עוד לאיים על לקוח עם חובות אבודים. אני שמח וגאה על הצעת החוק החשובה הזאת שעושה סדר ומחייבת עוסקים במנגנון גבייה הוגן כלפי צרכנים, לפני שיפנו לשיטות אגרסיביות".

  • עוד באותו נושא:
  • אקיוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully