וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: האפליה בשכר מגיעה כבר בשלב דמי הכיס

14.6.2016 / 15:34

סקר שנערך בבריטניה מגלה פערים בין דמי הכיס שמקבלים בנים לאלה שמקבלות הבנות. כמו בעולם המבוגרים גם כאן נטו הבנים לדרוש יותר העלאות בדמי הכיס מהבנות

מערכת וואלה!

נושא אפליית הנשים בשוק העבודה הוא נושא מוכר ומדובר אבל האם יתכן שהוא נובע בכלל מדמי הכיס שמקבלים הילדים? על פי הסקר השנתי של בנק Halifax הבריטי בהשתתפות יותר מ-1,200 ילדים ממוצע דמי הכיס שקיבלו ילדים בבריטניה עמד על 6.5 לירות שטרלינג בשבוע - הסכום הגבוה ביותר מאז תחילת המשבר הפיננסי ב-2007. אך בעוד שהורים נתנו לבנים בגילאי 8 עד 15 דמי כיס ממוצעים של 6.93 ליש"ט בשבוע הבנות קיבלו סכום נמוך יותר של 6.16 ליש"ט.

40 אחוז מהילדים סברו שהם צריכים לקבל יותר כסף אבל מי שבחרו להתלונן ולבקש העלאה היו דווקא יותר בנים. מזכיר את הדינמיקה בשוק העבודה, לא? אז בפעם הבאה שאתם מכניסים את היד לכיס תזכרו שיש לזה חשיבות לעתיד הילדים שלכם.

קלאודיה האמונד, פסיכולוגית ומחברת הספר Mind Over Money, אמרה כי "בדומה לנשים וגברים, שם הגברים מבקשים משכורת גדולה יותר. מעניין לראות שעל פי סקר זה, גם הבנים הצעירים חושבים שמגיע להם יותר כסף. בנוסף, ההורים מראים נטייה מדאיגה במיוחד. הרי לא הגיוני שאם יש לכם תאומים בן ובת, ההורים יחליטו שהם יקבלו סכומים שונים. מאחר שמדובר בממוצעים, רוב הסיכויים שההורים מקבלים החלטות שונות מאוד באשר לתקציב בנים מול בנות, ומחליטים כי לבנים מגיע יותר- זה נתון מעניין מאוד". האמונד העריכה כי ההורים יופתעו מנתוני הסקר וככל הנראה לא קולטים שהם עושים את זה.

  • עוד באותו נושא:
  • דמי כיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully