וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יקרה למחירים ברשת מגה אחרי הרכישה?

15.6.2016 / 12:22

בוועידה השנתית ה-8 לקמעונאות בישראל דנו הנוכחים בעתיד רשת מגה אחרי רכישתה על ידי יינות ביתן. "המחירים יעלו או שתהייה שמירה על הקיים"

סניף מגה סגור   סניף קפלן פתח תקוה. ראובן קסטרו
מה בעתיד הרשת?/ראובן קסטרו

"כששני רצים מתחרים ולאחד מהם יש משקולת על הגב הוא בהכרח יפסיד בתחרות, גם אם הוא יהיה אלוף העולם בריצה", כך אמר היום (רביעי) אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי בתשובה לשאלה "האם מחירי מגה בעיר יעלו או ירדו אחרי הרכישה של הרשת על ידי יינות ביתן". הדיון בשאלה התרחש בפאנל "היום שאחרי משבר מגה", בוועידה השנתית ה -8 לקמעונאות בישראל.

הרץ עם המשקולת על הגב הוא כמובן רשת יינות ביתן יום אחרי שהוא רוכש את הרשת מגה, והמשקולת היא סכומי העתק שהרשת השקיעה ברכישה של רשת כמעט חינם וכעת גם של רשת מגה. "המחירים יעלו או שתהייה שמירה על הקיים", אמר רביד.

מנכ"ל אסם סחר ניצן גולדנברג חלק עליו וטען שהתחרות בערים תגבר והמחירים בהכרח ירדו. "אחרי שנה שבה לא ראינו תחרות גדולה בסניפים העירוניים, המגמה הזו תשתנה. על מנת להגדיל את הפדיון והרווחים הרשתות יצטרכו להביא קונים ויצטרכו להיות אטרקטיביים במחירים".

רביד ציין שמכירות רשת מגה (127 סניפים) ירדו ב-10% משנת 2014 ל-2015 , למרות הנפילה והקפאת התהליכים עם אסם. גולדנברג אמר שלמיטב ידיעתו הירידה הייתה גדולה אף יותר – של 30% לפחות. לטענת גולדנברג אסם שמחה על הרכישה העתידית : "נפגשנו עם נחום ביתן, שלחנו לו זר פרחים כי אנחנו מברכים על היותו השחקן השני בגודלו בישראל".

"ברגע שאצא מפה אשלח זר פרחים לנחום", התבדח אירם גרייבר מנכ"ל וילי פוד ששימש כיצרן המותג הפרטי של מגה. למרות שעל פניו ווילי פוד הפסידה מהמשבר של מגה מכיוון שאיבדה לקוח גדול, ויינות ביתן לא מייצרים מותג פרטי משלבם. גרייבר ציין כי "חוק המזון חיזק את הרשתות הפרטיות ואנחנו עובדים יפה אצל נחום (ביתן), ונמשיך לעבוד יפה".

  • עוד באותו נושא:
  • מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully