וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליש"ט נפל: כך יכול הצרכן הישראלי להרוויח

27.6.2016 / 15:45

ההחלטה שהתקבלה במשאל העם בבריטניה לצאת מהאיחוד האירופי שלחה את המטבע הבריטי לנפילה חדה. איך זה משפיע עלינו? הטיסות עדיין לא הוזלו אבל השהות או הקניות ברשת - דווקא כן

צילום: רויטרס, עריכת תוכן: ניר חן, תחקיר: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ימים ספורים אחרי הברקזיט ונראה כי המטבע הבריטי התייצב בשפל חדש. הצרכנים יכולים להירגע, השער הנמוך של הליש"ט עדיין איתנו, וניתן להנות ממנו לא במחטף אלא ברכישות און ליין מתוכננות ואולי גם חופשה בלונדון - היעד הנחשק, שהפך לנגיש יותר מבחינת המחיר.

זה הזמן לחופשה בלונדון

ההתעניינות בלונדון כיעד לחופשה אופציונאלית הקיץ גברה בימים האחרונים. כמות החיפושים של טיסות וחבילות נופש לבירת הממלכה המאוחדת עלה באתר הדקה ה-90 ב15% בימים האחרונים. "היעד הזה נחשב ליקר בדרך כלל, כעת כשהכסף הישראלי יכול לקנות יותר בבריטניה, יותר ישראלים מתעניינים לגבי החופשה", מסבירה דנה לביא, משנה למנכ"ל קבוצת הדקה ה90. "מחירי הטיסות לא תלויים בשער הליש"ט, אלא יויתר בהיצע וביקוש שיש ליעד מסוים, לכן המחירים עדיין לא ירדו. אבל השהייה בלונדון כמובן הוזלה בכ-10% וזה משמעותי".

היות ועדיין לא רואים ירידה במחירי הטיסות של חברות התעופה הישראליות, הטריק הוא לרכוש את הכרטיסים בחברות בין לאומיות בסניף האנגלי שלהם און ליין ולשלם בליש"ט. "לא משנה אם תכנסו לאתר של בוקינג, טריבגו או טרבלסיט, פשוט תוסיפו את הסיומת co.uk לכתובת האתר ותהנו ממחיר שמושפע ישירות משער הליש"ט הנמוך", ממליץ עמרי ארגמן, מומחה לסחר אלקטרוני, מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי בסוכנות הפרסום הדיגיטלית moblin.

מי שמתכוון להישאר בארץ יכול להנות מרכישות און ליין במחיר נמוך אם יבצע את כל הרכישות במטבע הליש"ט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר NEXT/מערכת וואלה!, צילום מסך

באילו אתרים כדאי לרכוש?

NEXT

אחד מבין שני האתרים הבריטיים הפופולאריים ביותר לרכישות און ליין. במקרה של נקסט לא שווה הפעם לקנות בחנות הישראלית המקומית תחת הכתובת il.nextdirect.comשמוכרת את מוצריה בשקלים, אלא לרכוש ישירות מהאתר הבריטי www.next.co.uk/. גם באפליקציית נקסט המחירים מוצגים בליש"ט. האתר מציע משלוח חינם לישראל.

ASOS

יתכן שהאתר לא עמד בעומס הגולשים שנהרו לרכוש בגדים ואביזרים כבר ביום שישי כל עוד הליש"ט נמוך, ויש שטוענים כי ASOS הפילו את האתר במכוון על מנת לעשות עדכון מחירים מסיבי לאור המצב החדש. בחברה עצמה הכחישו את הטענות וציינו כי האתר נפל כתוצאה מתקלה טכנית בדאטה סנטר של ASOS. האתר מספק משלוח חינם לישראל וכעת גם מבצעי "עד 50% הנחה על קולקציית נשים וגברים. שווה ביקור.

השאלה שנשאלת, האם עם הזמן החנויות ההמקוונות יעלו את המחירים בהתאם לירידה בשער המטבע?

"לדעתי המחירים לא יעלו, מכיוון שזה לא נהוג במסחר הבין לאומי", טוען ארגמן. "הסוחרים הבריטיים יכולים דווקא למנף את הנהירה של הצרכן הגלובאלי לרכישות ולמכור יותר פריטים, כך שלא שווה לו לעלות את המחיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ASOS/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתרי סחר גדולים

כשרוכשים ענקיות הסחר האלקטרוני הקלאסיות כמו Ebay ו – Amazon ניתן להקיש את הסיומת co.uk ולהגיע ישירות לאתר.

חברות בריטיות ורשתות בין לאומיות

היות ואנגליה נמנית בין שלושת המדינות הכי מתקדמות בעולם מבחינת המסחר האלקטרוני כמעט לכל מותג מוביל יש חנות און ליין. אז אם יש מותג בריטי שאתם מכירים ואוהבים פשוט חפשו אותו און ליין ותקנו ממנו ישירות. שימו לב כמובן לנושא המשלוח, לא כולם שולחים לישראל וגם אם מצאתם חברת משלוח זה יכול לעלות לא מעט כסף, ואולי הרכישה תהפוך לשווה פחות.

הרבה קמעונאים בין לאומיים שיש להם נציגות בישראל (כגון Gap, American eagle) לא מאפשרים לצרכן ישראלי לרכוש את המוצרים און ליין באתרי חו"ל כי המחיר שם נמוך יותר. לכן כדאי לפנות לאותן הרשתות שאתם תמיד מחפשים בביקור בחו"ל, אבל עדין לא הגיעו לישראל. שימו לב גם שם למדיניות המשלוח לפני שתזמינו.

שורה של אתרים אטרקטיביים מאפשרים לישראלים לעשות רכישות און ליין, אולם דורשים להציג כתובת מקומית למשלוח. בהעדר חבר בריטי שיכול לעשות טובה ולספק לכם כתובת למשלוח ועוד לשלוח את החבילה לארץ, ישנם מספר פתרונות שמציאות החברות הישראליות.

בשרות של idgu האתר נותן הצעת מחיר מראש ללקוח שכוללת את עלויות המוצר + עלויות השילוח ומסים מידה יש. עלות השירות הכוללת היא בין 22 ל 40 דולר תלוי במשקל המשלוח.

לדוגמא:

עלות 2 השמלות באנגליה – 40.5 ליש"ט

משלוח 2 השמלות עם idgu עד בית הלקוח – 16 ליש"ט

סה"כ עלות עם משלוח עד בית הלקוח - 56.5 ליש"ט

סה"כ עלות 2 השמלות עם משלוח עד בית הלקוח בשקל - 301 שקל

אם אתם נוהגים לקנות און ליין גם באתרים אמריקאים, תוכלו להיעזר בשירות של חברת שליחויות DealTas , שמתמחה במשלוח חבילות מארה"ב לישראל. החברה תספק לכם כתובת אמריקאית אליה יישלחו הפריטים שתרכשו בבריטניה, משם הם ישלחו בארץ, ובתנאי שתוסיפו לזה חבילות שנרכשו בארה"ב.

גם כאן המחיר תלוי במשקל החבילה, והוא נע בין 13.55 דולר לחבילה של 30 גרם ועד 48.95 דולר לחבילה של שני קילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully