וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החממה שעוזרת לעולים לפתוח עסק בארץ

קשיי שפה, מנטליות שונה ובירוקרטיה מעיקה - בפני עולים חדשים השואפים לפתוח עסק בישראל נערמים קשיים מרובים. מיזם חדש שואף לסייע להם להתגבר על המכשולים

מערכת וואלה!

לפני כמה חודשים פתחה ג'ורדנה גרגו, עולה חדשה מאיטליה, עסק לשירותי קונסיירז' לעולים חדשים ומהגרים בשם ""BALABOOSTA. "השירות נועד לאנשים אחרי גיל 50 שמגיעים לארץ ומתקשים להתמודד עם החיים החדשים שלהם כאן. אפילו דבר פשוט וטריוויאלי כמו להזמין תור לרופא יכול להיות מסובך עבורם. השירות של בלבוסטה מקנה לאדם עוזר אישי שמסייע לו לבנות את החיים שלו כאן בארץ".

כבר בצעדיה הראשונים בפתיחת העסק היא הבנה שהתהליך לא הולך להיות פשוט. "ביחס לישראלים האסרטיביים, חסר לי כעולה חדשה את האומץ ואת הביטחון. לא רק שזה לא חלק מהמנטאליות שממנה אני מגיעה, חוסר הביטחון גם נובע מחוסר הידע של השפה וחוסר ההיכרות עם המערכת", מספרת גרגו. "כשנתקלתי בטפסים שהייתי צריכה למלא בעברית, פשוט אמרתי לעצמי, אולי זה גדול עלי לפתוח עסק, אז אני אלך להיות שכירה באיזה מקום ולא אצטרך להתמודד עם כל המערכת הבירוקרטית הזו".

גם המפגש של היזמית הצעירה עם בעלי המקצוע הישראלים לא היה חלק. "ברגע שמזהים שיש לך מבטא או קצת חוסר ביטחון בעברית שלך, מזהים את זה כחולשה, והגשתי שמנסים לנצל את זה. ראיתי שאני לא מקבלת את הצעות המחיר הכי משתלמות ואת השירות הכי טוב שהייתי מקבל אם לא הייתי עולה חדשה".

סקר שנערך בקרב עולים חדשים המצויים בתהליך להקמת עסקים קטנים, חושף תמונת מצב קשה ביחס לחסמים הניצבים בפניהם: 52% סובלים מחוסר היכרות עם מערכת המס, הרגולציה והחוק בישראל; 49% נתקלים בקשיי מימון לפתיחת העסק; 48% מתלוננים על היעדר נטוורקינג ול- 32% מחסום השפה מפריע. בקרב העולים שכבר פתחו עסקים קטנים, מגלה הסקר כי 75% מהיזמים זקוקים לייעוץ מס, 67% לנטוורקינג, 65% לעזרה בפיתוח עסקי, 57% לסיוע במימון ואשראי ו- 47% לעזרה בשיווק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לתוך מציאות זו, נכנס לפעולה בחודשים האחרונים אקסלרטור, תכנית תמיכה והעצה מיוחדת לעסקים קטנים – TheNest (בעברית: הקן), שהוא גם הראשון שלא מתחום הטכנולוגיה. האקסלרטור מספק חממה עסקית ל-15 עולים חדשים המקימים בשנה האחרונה עסקים קטנים. הוא פועל במתכונת דומה למודל חממות הסטרטאפים המוכר מתחום ההייטק, בכך שהוא מעמיד לרשות העולים מתחם ייעודי (בחברת WIX בנמל תל-אביב), המספק עבורם סביבת עבודה עסקית ומסגרת לימודית, בה העולים נפגשים במהלך השבוע למשך חודשי התכנית.

"מעניין לגלות שהעסקים של היזמים שמגיעים לישראל עולים לפחות בדבר אחד על בעלי העסקים הישראלים - ביכולת שלהם להביא לשוק המקומי מוצרים עם ניחוח של חו"ל וטאץ' בינלאומי, שכולנו אוהבים כל-כך" אומרת פטריסיה להי-אנגל, מנהלת חממות גבהים, עמותה של קרן רש"י. "כך, שבמקום לנסוע לחו"ל בשביל זה, היזמים העולים מביאים את חו"ל לצרכן הישראלי. אנחנו כאן כדי לעזור לזה לקרות - לסייע לעולים החדשים להתגבר על החסמים שבהקמת עסק קטן בישראל, בדגש על מחסום השפה, חוסר היכרות עם השוק וחסמים בירוקרטיים מול הרשויות. אנחנו מעבירים סדנאות לימוד אישיות וקבוצתיות, הרצאות אורח מאנשי עסקים, ליווי על-ידי מנטורים, סיורים בחברות ומפגשי נטוורקינג. כעת מסתיים לו המחזור הראשון של החממה ו- 15היזמים החדשים, שהגיעו לארץ ממש לאחרונה, יצאו לדרך".

"פתחתי את העסק שלי ברוסיה לפני יותר מעשור, סוכנות של שיווק דיגיטלי, במשך שנים עבדתי עם חברות בשוק הרוסי, אבל מהרגע שעליתי לארץ הייתי צריך להתחיל הכל מאפס", מספר אנטון סזנוב, עולה מחבר העמים ומייסד של "Created Interactive". "הבעיה היא שאני בכלל לא מכיר את השוק הישראלי, ואין לי קשרים בתחום. בחממה The nest הצליחו לעזור לי לקצר את כל התהליכים האלה שלוקחים שנים - עזרו לי להיכנס לקהילת העסקים הרלוונטית ולרכוש את הידע הכי רלוונטי לגבי השוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully