וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא יעבור בשתיקה": תגובות גזעניות לפרסומת בערבית

11.7.2016 / 10:53

לראשונה שודרה אמש בפריים טיים בערוץ 2 פרסומת למשביר לצרכן בשפה הערבית. הגולשים בפייסבוק הגיבו רובם ככולם בזעם: "פרסומת בערבית???!!! תתביישו לכם הפסדתם הרבה לקוחות!"

יח"צ - חד פעמי

פרסומת בשפה הערבית ששודרה אתמול בערוץ 2 במהלך משחקי היורו מעוררת תגובות גזעניות. במהלך השידור של גמר הטורניר יורו 2016 בערוץ 2 העלתה רשת המשביר לצרכן פרסומת קומית בשפה הערבית עם פרזנטורית מהמגזר הערבי – השחקנית והקומיקאית רנין בשאראת. את הפרסומת הפיק משרד הפרסום מקאן תל אביב.

הפרסומת מקדמת מבצע של הרשת לקראת עונת החתונות ברשת, במסגרתו כל מי שקונה בסכום בגבוה מ-10,000 שקל, יקבל במתנה ירח דבש של 5 ימים בטורקיה. במהלך הפרסומת נראית השחקנית כשהיא מסתובבת בסניף של המשביר לצרכן ובשיחת טלפון עם בעלה מציעה לו להתחתן עמה בפעם נוספת רק כדי לטוס לירח דבש עם המשביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגובות בפייסהוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו הפעם הראשונה שבה פרסומת מסחרית בשפה הערבית עולה לשידור בפריים טיים בטלוויזיה הישראלית. גל של תגובות נזעמות והערות גזעניות פורסמו בתגובה לשידור הפרסומת בדף הפייסבוק של המשביר לצרכן.

"מה עובר עליכם? פרסומת בערבית?? קצת התבלבלנו לא?"
"אתם לא מתביישים?!?!"

"מישהו מוכן להסביר לי מה זאת הפרסומת החדשה הזאת? פשוט ביזיון!!! בושה!!!!!!!"

"פרסומת בערבית? עם תרגום לעברית? בערוץ הראשון שלנו לחדשות????????"

חלק מהגושלים איימו להחרים את הרשת בעקבות הקמפיין החדש:

"מה זה הפרסומת הזאת? מה אתם עושים לי טובה שאתם שמים כתוביות בעברית? הגזמתם בטירוףףףףףףף לא תראו אותי בחיים"

"זה לא יעבור בשתיקה"

"פרסומת בערבית???!!! תתביישו לכם הפסדתם הרבה לקוחות!"

גולשים אחרים קישרו את שידור הפרסומת לאישור הצפיה ביורו ניתן לאחרונה על ידי השב"ס לאסירים ביטחוניים:
"הפרסומת בערבית הייתה בשביל המחבלים בכלא?"

ורק מגיב אחד שיבח את האומץ לשבץ בזמן צפיית שיא בערוץ 2 פרסומת שהיא שפתם של 20 אחוזים מאזרחי המדינה וגם שפה של הוריהם או סביהם של אזרחים רבים אחרים, והיא גם השפה הרשמית של מדינת ישראל.

במשביר לצרכן לא התרגשו מהסערה שעורר הקמפיין. "התגובות הגזעניות לא הפתיעו אותנו, ציפינו לתגובות חמורות אפילו יותר", טוען רמי שביט, מנכ"ל הרשת. "תמיד יש מי שמחפש במה להתלהמות. דווקא התגובות המפרגנות שקיבלנו מהקולגות, מהמנכ"לים במשק, מהחברות המתחרות הפתיעו אותנו והיו מצוינות. כולם החמיאו על מהלך אסטרטגי וניהולי נכון, פניה למגזר לקוחות חשוב שמונה נכון להיום 1,7 מיליון לקוחות".

"בואי לא נתמם, כל החברות הגדולות במשק מפרסמות במגזר הערבי, רק שאנחנו החלטנו לעשות מהלך אסטרטגי ולפרסם בפריים טיים בגמר היורו כשהרבה גברים מהמגזר צופים במשחק. רצינו להגיע לקהל שנושא הנדוניה בעונת החתונות נוגע אליו, והשגנו את המטרה", הוסיף שביט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגובות בפייסהוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייחס לאיומי החרם צרכני על הרשת אמר שביט: "מי שמאיים שיחרים את הרשת שלא יבוא. אנחנו בית כלבו לאומי ומשרתים את כל המגזרים. אנו לא נהיה נתונים לסחיטה ואיום של אף אחד. אנו מנהלים עסק בכבוד ומפרנסים אלפי משפחות. שלא יאיימו עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully