וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה יצוגית ב-15 מיליון שקל נגד יוניליוור: בן 13 לקה בדלקת מעיים

נער בן 13 ואמו הגישו תביעה ייצוגית בהיקף של 15 מיליון שקל נגד החברה בעקבות גילוי הזיהום במוצריה. לטענתם, לנער נגרם נזק למעיים בעקבות אכילת דגני הבוקר. להערכתם, התביעה מייצגת כ-5,000 נפגעים. צפו בדיווח באולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

תביעה יצוגית על סך 15,100,000 שקל הוגשה אתמול (שני) נגד חברת יוניליוור בבית המשפט המחוזי בתל אביב, על ידי עו"ד יעקב דוידוביץ'. התובע הוא נער בן 13, שצרך את הקורנפלקס אלופים של תלמה. בתביעה נכתב כי הקורנפלקס "היה נגוע בזיהום והנער ניזוק באופן שנגרמה לו פגיעה במעיים". אמו של הנער, שרכשה את הקורנפלקס, מצטרפת לתביעה גם היא בתור האפוטרופוס של הילד. הנער לקה במחלת מעיים ולתביעה צורפה חוות דעת רפואית שרואה קשר סיבתי בין המחלה שממנה סבל, לבין הצריכה של המוצר.

"בהתאם לחוות דעת של ד"ר רסין הרי שחיידק מסוג סלמונלה מתייחס לקבוצת חיידקים שהסתגלו לחיים בבני אדם וגורמים לקשת רחבה של מחלות לרבות מחלות מעיים קשות וקלות. מכאן ניתן ללמוד כי קיים קשר סיבתי ברור בין אכילת אחד ממוצרי הקורנפלקס של תלמה לבין אפשרות לקיום מחלת מעיים וסיכון לחשיפת למחלות מעיים", לשון התביעה

התביעה הוגשה על ידי הילד ואמו, בשם קבוצת האנשים אשר צרכו או רכשו את מוצרי קורנפלקס ששווקו ויוצרו על ידי יוניליוור. בשלב זה, לפני שפורסם דו"ח משרד הבריאות ולפני שניתנו מספרים מדויקים על ידי המשיבה, התובעים מעריכים את מספר חברי הקבוצה ב-5,000. "לפי הודעת יוניליוור הייצור המזוהם כלל 643 משטחים, בכל משטח 240 קופסאות קורנפלקס, ובסך הכל זוהמו יותר מ-150,000 אריזות קורנפלקס תלמה של אלופים, קורנפלקס תלמה בד"צ וקוקומן צדפים. התובעים מניחים בשלב זה כי מעבר להודעתה של יוניליוור נגרם זיהום במספר רב נוסף של מוצרי קורנפלקס שיוצרו או שווקו על ידי החברה".

העילה לתביעה היא הטעיה ואי מילוי חובת הגילוי. בהתאם לחוק הגנת הצרכן יטענו התובעים כי יוניליוור הפרה את חובת הגילוי, גרמה להטעיה ביחס למוצרי קורנפלקס - בנוגע לטיב המוצרים ובמיוחד בנוגע לסיכונים הטמונים בהם כלפי התובעים ובנוסף גרמה להטעיה ולבהלה במסגרת הודעותיה הכוזבות לקבוצה בתקשורת. בנוסף, נטען בתביעה כי יוניליוור הפרה את חובת הגילוי בכך שנמנעה מלציין את הסיכון האפשרי בשל זיהום קווי היצור; ואת ההשלכות הרפואיות הנובעות מכך. עוד נטען כי לאחר שגילתה טפח והסתירה טפחיים במסגרת הודעותיה לציבור, התגלו בסופו של דבר ככוזבות. על פי התביעה, החברה הפרה גם את חובת תום הלב החוזית כלפי הצרכנים – ו"נהגה ברשלנות ובמרמה בכך שלא דיווחה ונמנעה מלתת לצרכנים את המידע המלא והעדכני הנוגע למוצרי הקורנפלקס".

הנזק שנגרם לקבוצת צרכני קורנפלקס, על פי כתב התביעה, הוא הפרעת נוחות, פגיעה באורח החיים הרגיל, חרדות, כאב וסבל. כמו כן מדובר ב"נזק של פגיעה באוטונומיה בכך שלא קיבלו את המידע הרלוונטי והמעודכן, ולאחר שקיבלו מידע מטעה נשללה מהם יכולת הבחירה בין אלטרנטיבות".

מיוניליוור נמסר: "נלמד את התביעה ונגיב לה בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully