וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלה בצרות - אבל מספר המיליארדרים רק עולה

16.8.2016 / 8:34

דו"ח חדש של ארגון הידע העולמי Wealth-X, מצביע על עלייה במספר המיליארדרים בעולם. בדו"ח נתונים מפתיעים - באירופה יש יותר מיליארדרים מבארה"ב, וכאלה שפחות: הגברים עדיין שולטים ברוב ההון

מערכת וואלה!

הכלכלה העולמית במצב מעורער יותר מתמיד – אבל למיליארדרים בעולם אין דאגות. לפי דו"ח חדש שהתפרסם לאחרונה על ידי ארגון הידע העולמי Wealth-X, אוכלוסייתם נמצאת בעלייה מתמדת והגיעה בשנת 2015 למספר שיא– 2,473 איש - עלייה של 6.4% משנת 2014. כלומר, אחד מתוך 2.95 מיליון אנשים בעולם הוא מיליארדר. השווי הכולל של הון המיליארדרים בעולם, לפי הדו"ח, מגיע לכ-7.7 טריליון דולר.

נתון מעניין שחושף הדו"ח הוא העלייה החדה במספר המיליארדרים שירשו את הונם והוא מגיע ל-29.9%. הסיבה לגידול זה, לפי הארגון, נעוצה בעובדה שדור הבייבי בומרס שמגיע לעשור השביעי והשמיני לחייו כיום מתחיל להוריש את הונו. למרות הגידול הזה, הרוב המוחץ של המיליארדרים עדיין מוגדרים כמי שעשו את הונם לבד - 87% מהם 2015 לעומת 81% ב-2014. עוד נתון מפתיע – למרות התנודות הסוערות בכלכלה העולמית, ניכרת גדילה משמעותית של כמות המיליארדרים שמגיעים מתחום הבנקאות, הכלכלה וההשקעות.

ואיפה נמצאים רוב המיליארדרים? התוצאות מפתיעות. לפי הדו"ח, מספר המיליארדרים באירופה גדול יותר מאשר בצפון אמריקה – 806 באירופה מול 628 בצפון אמריקה. כאשר אזור אסיה מוביל בכל הקשור למתעשרים חדשים, פי ארבע יותר מאשר באמריקה.

ולגבי החלוקה המגדרית – כאן אין חדשות מפתיעות. גברים עדיין שולטים ביד רמה בעושר העולמי - 88.6% מהמיליארדרים הם גברים. כלומר, על כל 8.4 גברים רק אישה אחת. יחד עם זאת, יותר נשים מיליארדריות עשו את הונן בעצמן ולא ירשו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully