וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים מוזי ורטהיים מובא למנוחות

1.9.2016 / 17:05

ורטהיים, בן 86 במותו, היה בעל השליטה בחברה המרכזית למשקאות ובעל עסקים בתחום המזון, התקשורת הנדל"ן והבנקאות - בין היתר החזיק בבנק מזרחי ובזכיינית ערוץ 2 - קשת

טל אנגלנדר

בבית העלמין ברמת השרון מובא היום (חמישי) למנוחות איש העסקים משה (מוזי) ורטהיים שהלך לעולמו בגיל 86. ורטהיים היה בעל עסקים בתחום המזון, התקשורת הנדל"ן והבנקאות, והחזיק בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים, בבנק מזרחי טפחות ובזכיינית שידורי קשת הפועלת במסגרת ערוץ 2. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

מוזי ורטהיים. החברה המרכזית,
מוזי ורטהיים/החברה המרכזית

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

בשנים האחרונות התגורר ורטהיים בפרויקט "סי אנד סאן" בתל אביב והחזיק משנת 2004 גם במחלבות טרה, שאותן רכש דרך החברה המרכזית למשקאות, זכיינית קוקה קולה בישראל המייצרת גם את מותג הבירה "קרלסברג" בארץ ומחזיקה בחברות "פריגת" ו"נביעות".

איש העסקים נולד בירושלים בשנת 1930 וגדל בבית דתי. הוא למד עד גיל 15 בישיבה ובגיל 17 התגייס לפלמ"ח. עם סיום שירותו הצבאי, למד במחזור הראשון של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, ולאחר שסיים את התואר החל בהתמחות בעריכת דין. במקביל להתמחותו, למד לתואר שני במנהל עסקים ושימש כמנהל תחנה של המוסד באיטליה ובשוויץ.

בשנת 1965 פרש ורטהיים מהמוסד והחל לעבוד בחברת התרופות "אסיא". ב-1967 הקים עם איל ההון היהודי-אמריקני אברהם פיינברג את החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, זכיינית קוקה קולה בישראל. בין 1973 ו-1980 היה מנכ"ל החברה ולאחר מכן שימש כנשיאה. עם מותו של פיינברג ב-2001, רכש את מניותיו בחברה המרכזית והפך לבעל השליטה בה.

באמצע שנות ה-90 רכז ורטהיים מניות בשידורי קשת ולאחר מכן רכש מאיש העסקים חיים סבן את חלקו בה. אז, הפך למחזיק העיקרי בזכיינית עם 51% בה. יתרה מזו, בשנת 1994 רכש כ-26% ממניות בנק המזרחי ובשנת 1997 רכש 25% נוספים, בשיתוף עם האחים עופר, והחזיק ב-20% מבנק מזרחי-טפחות.

בשנים האחרונות לחייו דאג ורטהיים יחד עם עורכי דינו לקבוע כיצד יחולק רכושו העצום, ששוויו נאמד בכ-5.7 מיליארד דולר, בין ילדיו דודי (61) ודרורית (58). דוד, היורש העיקרי יחזיק ב-67% מהנכסים, דרורית (58) קיבלה את היתר, 37%.

ורטהיים. מגד גוזני
אמיר חייק ואיתן הבר/מגד גוזני
ורטהיים. מגד גוזני
רוני מאנה/מגד גוזני
ורטהיים. מגד גוזני
אורי שנער/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully