וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקי כיכר המדינה נגד העירייה: "המדרכות הן סכנת חיים"

30.10.2016 / 16:03

בעלי עסקים מוחים נגד מה שהם מגדירים כהזנחה רבת שנים של המדרכות בכיכר המדינה. מיזם חדש ייאפשר לכל מי שמעד ונפל בכיכר לקבל את סרטון האבטחה שתיעד את האירוע על מנת שיוכל לפעול נגד העירייה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

בוידאו: בעלי העסקים בכיכר המדינה דורשים ועדת קבלה

"כל בוקר שאני מטייל עם הכלבה, אני דואג להסתכל על הרצפה כדי לא למעוד, בפעם היחידה שלא שמתי לב – נפלתי", כך מספר איציק שמתגורר באיזור כיכר המדינה. לטענתו הבדלי הגבהים בין המדרכות וסוגי הרצפות השונות הם אלו שגורמים לנפילות של תושבים ועוברי אורח בכיכר. "מעדתי בגלל המדרכה, ונקעתי את הרגל. סבלתי מכאבי תופת. במשך למעלה משבוע צלעתי, ועד היום אני סובל מכאבים", הוא מספר. פרט למקרה שלו, איציק היה עד לאחרונה למקרה נפילה אחר. "מדובר בסכנת חיים. לפני מספר חודשים, אישה מבוגרת מעדה ונפצעה בראשה. הזמנו לה אמבולנס, והיא פונתה לבית החולים".

המקרה האחרון אירע על רקע קריאותיהן של בעלי העסקים והדיירים מכיכר המדינה לעיריית ת"א- יפו להפסיק עם מה שהם מתארים כהזנחה ארוכת שנים של אזור הכיכר ולפעול לשיקום התשתיות ושיפור הנראות במקום. כעת, החליטו אנשי כיכר המדינה להעלות הילוך בפעילותם מול עיריית ת"א ולקדם את דרישתם להחלפת המדרכות בכיכר.

בימים הם משיקים את המיזם NOFLIM@KIKARHAMEDINA שמטרתו לסייע לאלו שנפלו באזור כיכר המדינה לקבל סרטי וידיאו של נפילותיהם, דבר שיאפשר להם לתבוע את עיריית ת"א בגין הנזקים אשר ספגו בשל המדרכות המשובשות בכיכר. אזרחים אשר נפלו מתבקשים לשלוח מייל עם פרטיםמדויקים לכתובת noflim@kikarhamedina.co.il וצוות הכיכר יפעל לקבלת סרטון הנפילה ממצלמות האבטחה הממוקמות בחנויות הסמוכות למקום הנפילה.

אחת מבעלות העסקים בכיכר הסבירה על ההחלטה לצאת במיזם: "מדובר בהזנחה שנמשכת שנים ארוכות. אנשים גרים, עובדים ומבלים כאן, חלקם גם מאד מבוגרים וזאת פשוט חוסר אחריות להשאיר את המצב בצורה הזאת. החלטנו שאם עיריית תל אביב לא לוקחת אחריות, אנו בעלי העסקים ניקח אותה, והחלטנו להזמין אנשים שנפלו לפנות אלינו ואנו ננסה לאתר להם את סרטון הנפילה שלהם, על מנת שיוכלו לתבוע פיצויים מהעירייה, אולי ככה קולנו ישמע סוף סוף".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה כי העירייה פועלת על פי תכנית ארוכת טווח ועל פי סדרי עדיפויות בכל רחבי העיר. על פי תכנית זו, אזור כיכר המדינה עתיד לעבור התחדשות משמעותית בשנים הקרובות, כאשר העירייה מבצעת ותמשיך לבצע תיקונים בטיחותיים וטיפול בתשתיות בהתאם לצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully