וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר שגילה את הקשר בין רמת האמונה לפערי השכר

1.11.2016 / 13:52

מחקר שנערך בארצות הברית העלה כי ככל שהמדינה הנבדקת דתית יותר כך פערי השכר בין הנשים והגברים בה גבוהים יותר. ההבדל מיוחס לחינוך המפנה נשים למקצועות מכניסים פחות

פערי שכר ודת/מערכת וואלה!

מידת הדתיות מהווה גורם משפיע על פערי השכר בין גברים לנשים בארצות הברית, כך עולה מדוח שפורסם על ידי המכון האמריקאי למדיניות כלכלית. על פי הסקר, יוטה, אלבמה, מיסיסיפי ולואיזיאנה הן המדינות הדתיות ביותר ופערי השכר בהן הם מהגבוהים בארצות הברית.

ביוטה פערי השכר בין גברים לנשים עומדים על 75.3 אחוזים, כלומר, אישה משתכרת 75.3 סנט על כל דולר שמרוויח גבר. בלואיזיאנה, אלבמה ומיסיסיפי הפערים בשכר הם 77.5%, 79.2% ו-83.5% בהתאמה. הפער הנמוך ביותר בשכר נמצא בוושינגטון והוא עומד על 92.9 אחוזים.

כיצד המחקר קישר בין פערי שכר למידת הדתיות? לדברי מחבר הדוח, אליס גולד, במדינות בהן ישנו דגש על אמונות דתיות ועל תפקידי מגדר מסורתיים, בנות נוטות לעסוק במקצועות יותר הומניים בעוד את הבנים מעודדים ללימודי מתמטיקה ומדעים. חינוך מסורתי שכזה מוביל באופן טבעי נשים ללימוד מקצועות שנחשבים "נשיים" יותר ושהשכר בהן נמוך יותר בהשוואה למקצועות הנחשבים "גבריים".

תפיסות מגדריות סטריאוטיפיות, המאפיינות רבות מהקהילות הדתיות, יכולות גם הן להשפיע על בחירת קריירה ולהחריף את הפערים בשכר. בחברות דתיות מצופה מהאישה להישאר בבית ומהגברים לעסוק במקצועות ריאליים. חברות אלו לא מטפחות ומעודדות נשים בעלות יכולות מתמטיות גבוהות וברוב המקרים הן מקבלות ציונים נמוכים יותר מהבנים במקצועות הריאליים.

הדוח מצא כי מידת הדתיות היא לא גורם העיקרי לפערי שכר מגדריים וכי ישנם גורמים נוספים כמו למשל סוג ההתיישבות: באזורים כפריים פערי השכר היו גבוהים משמעותית מאשר בערים. ויומינג למש, המוגדרת כמדינה כפרית כאשר 32.2 אחוזים מאוכלוסייתה מתגוררת באזורים כפריים, היא בעלת פערי השכר הגבוהים ביותר בין נשים לגברים, אבל היא אחת המדינות הפחות דתיות בארצות הברית. גם וירג'יניה המערבית, המונה 51.3 אחוזים של אוכלוסייה כפרית, היא בעלת פערי שכר מגדריים גבוהים.

  • עוד באותו נושא:
  • פערי שכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully