וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות הגז הביתי גובות פי שלוש כשאין מתחרים"

23.11.2016 / 10:45

הממונה על ההגבלים קראה בוועדת הכלכלה של הכנסת להפסיק את החגיגה של חברות הגז. "משפחה שמשתמשת בגז לבישול בלבד מוציאה כ-650 שקל בשנה על גז ביתי. הכנסת תחרות תביא לחסכון של כ-460 שקל למשפחה"

סיר בישול על כיריים. ShutterStock
סיר בישול על כיריים/ShutterStock

"במקומות שבהם נכנסת תחרות בתחום הגז הביתי המחירים יורדים באופן דרמטי", כך אמרה אתמול (שלישי) הממונה על הגבלים עסקיים, מיכל הלפרין, בוועדת הכלכלה של הכנסת, בהתייחסות ראשונה לנתונים שעלו מחקירת קרטל הגז הביתי שנפתחה בחודש ספטמבר. "בערים ובאזורים שבהם נכנס מתחרה, מחיר קוב גז ירד מ-35 שקל ל-10 שקלים ובמקרים מסוימים אף ל-7 שקלים. אנחנו מדברים על ירידה למחיר שהוא פחות משליש מהמחיר שקיים כשאין תחרות. ומשמעות הדבר היא שחברות הגז מרשות לעצמן לגבות יותר מפי שלוש כשאין מתחרה שמאיים עליהן וכל זאת על חשבון משקי הבית".

בספטמבר האחרון פתחה רשות ההגבלים בחקירה גלויה בחשד לתיאום בין חברות הגז הביתי. חקירה זו מתווספת לשתי חקירות פליליות שנערכו בשנות ה-90, אשר הובילו להגשתם של כתבי אישום. וועדת הכלכלה של הכנסת קיימה דיון בנושא הגז הביתי, במסגרת הדיונים על חוק ההסדרים. השינוי בחוק ההסדרים, שגובש על בסיס עבודת מטה של רשות ההגבלים, נועד להקל על הכנסת ספקי גז קטנים באמצעות הרוב הנדרש בבנייני מגורים, מעבר מרוב מיוחד של מעל 50% כיום לרוב רגיל.

"משפחה שמשתמשת בגז לבישול בלבד מוציאה כ-650 שקל בשנה על גז ביתי. הכנסת תחרות תביא לחסכון של כ-460 שקל למשפחה. בית משותף יכול לחסוך בשנה אלפי שקלים בגין כניסת תחרות. יתר על כן, בירושלים ובמקומות אחרים, שבהם נהוג לחמם בגז, המספרים הם אפילו יותר דרמטיים. משפחה שמחממת בגז ביתי מוציאה 5,000 שקלים בשנה על גז והיא יכולה לחסוך כ-3,500 שקל אם תיכנס תחרות לשוק. בית משותף בירושלים שמחמם בגז יכול לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה אם רק יאפשרו לתחרות להיכנס".

בפנייה לחברי הכנסת הדגישה הממונה, כי "כולנו מחפשים דרכים להוריד את יוקר המחייה. כאן מונחת בפניכם הצעה שפירושה הורדת יוקר המחייה. הדבר נוגע לכל משק בית בישראל ובמצטבר אנחנו מדברים על חברות שגובות פי 3.5 יותר ממה שהן צריכות לגבות. אם יוקר המחייה חשוב לכם – הגיע הזמן להפסיק את החגיגה של חברות הגז. בואו נייצר את התנאים שיקשו על חברות הגז לדחוק מתחרים קטנים החוצה. הצורך להחתים לפחות מחצית מן הבעלים, לצורך הסכמה להעברת ספק גז, משחק לידיהן של חברות הגז הגדולות והן מנצלות זאת באופן בוטה כדי למנוע כניסת תחרות. הגיעה העת למשוך את השטיח מתחת לרגליים שלהן ולאפשר לחברות הקטנות להביא את התחרות לשוק".

  • עוד באותו נושא:
  • גז ביתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully