וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת גזר הדין: "אופתע מאוד אם נוחי דנקנר לא ייכנס לכלא"

4.12.2016 / 17:45

יניב רחימי מנתח את רגעי הדרמה בעלייתה ונפילתה של קבוצת אי.די.בי והעומדים בראשה, ומעריך כי בית המשט יגזור על נוחי דנקנר 2-3 שנות מאסר. צפו בראיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן.

"נפילת אי.די.בי החלה כבר באמצע 2010 כשהחברה יצאה להנפקה רגילה שלימים קיבלה את השם 'הנפקת חברים'", כך אומר בראיון לאולפן וואלה! NEWS יניב רחימי, מחבר הספר "גאון ושבר" שמנתח את עלייתה ונפילתה של אי.די.בי והעומדים בראשה. "ההנפקה זכתה לשם הזה כי מי שלכאורה השקיעו בה הם חברים ומכרים של נוחי דנקנר, וזאת כדי לאפשר לחברה ליצור מצג שווא ביחס לערך הכלכלי של המניה".

בית המשפט צפוי לפרסם מחר את גזר הדין של בעל השליטה והיו"ר לשעבר של קבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר ושל בנקאי ההשקעות, איתי שטרום, בפרשת הרצת המניות של קבוצת אי.די.בי. רחימי מעריך כי גזר הדין שיתקבל בבית המשפט יכלול מאסר של שנתיים-שלוש. "אני אופתע מאוד אם נוחי דנקנר לא ייכנס לכלא. אני מעריך שגם הוא וגם איתי שטרום, שהורשעו בהרצת מניות אי.די.בי, ייכנסו לכלא וישבו מאחורי סורג ובריח. השופט יכריע להערכתי בין שנתיים לשלוש שנים בכלא".

לטענתו, את העונש הגדול דנקנר כבר קיבל, "יש כאן אלמנט שמבינים שנוחי דנקנר, שהיה האיש החזק במשק, במידה מסוימת כבר שילם מחיר כבד בעצם נפילתו. יש מגמה בבית המשפט של החמרה בענישה בכל מה שקשור בשוק ההון, בעיקר ברצת מניות שנחשבת לעבירה מאוד חמורה".

בהתייחס למערכת הבנקאית, אמר רחימי כי מי שנותן אשראי צריך להביא בחשבון שהוא לא יוחזר. במקרה של אי.די.בי הם נתנו הלוואות, למרות שלא היו שיעבודים שיבטיחו החזר כלשהו. מיותר לציין שתרחיש מעין זה לא קורה כשאזרח פשוט מבקש משכנתא. "יש התייחסות סלחנית יותר לאנשי עסקים כשהם בשיאם", אמר.

רחימי סבור כי פרשת הרצת המניות לא נבעה מכשל כלכלי גרידא, אלא בעיקר מכשל אנושי. המערכת הבנקאית הלכה שבי אחר קסמו של דנקנר ואחר ההצלחה הגדולה של אי.די.בי. כחלק מלקחי הפרשה הזאת יש היום מודעות הרבה יותר גדולה בציבור ובמערכת הכלכלית. אבל אנחנו כנראה לא חסינים מפני פרשיות נוספות כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully