וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן לוואלה! NEWS: ממילא כבר הסכמתי לוותר על הכל

12.12.2016 / 12:32

רשות המסים דרשה להכריז על איש העסקים אליעזר פישמן כפושט רגל בעקבות חוב של כ-200 מיליון שקל. פישמן ביקש לקזז את הפסדיו עם רווחים מ-2006. לנושים האחרים מציע פישמן תספורת של 95%. השופט מינה את עורך הדין יוסי בנקל לכונס הנכסים הרשמי

אליעזר פישמן. ניב אהרונסון
אליעזר פישמן בבית המשפט/ניב אהרונסון

נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, הוציא היום (שני) צו כינוס נכסים לאיש העסקים אליעזר פישמן. על פי ההחלטה ימונה עו"ד יוסי בנקל למנהל מיוחד שיחקור את נכסיו של פישמן. "מצאתי שלא תהיה התנגדות למינוי בעל תפקיד ומתן צו כינוס", אמר אורנשטיין. בנוסף הוציא השופט צו עיכוב יציאה מהארץ נגד פישמן.

בצאתו מאולם בית המשפט אמר פישמןלוואלה! NEWS: "ממילא כבר הסכמתי לוותר על הכל אז מה זה משנה? אני לא נותן ציונים לשופטים".

רשות המסים ביקשה את הוצאת הצו בטענה שפישמן חייב לה 200 מיליון שקל, אותם לא שילם למרות החלטת בית המשפט בערעור שהגיש על השומה שנקבעה לו.

במהלך הדיון ניסה פרקליטו של פישמן, עו"ד שלום גולדבלט, לשכנע את השופט שלא להוציא צו כינוס נכסים נגד פישמן. "החלטה כזו תחולל נזק עסקי ותפגע בשווי הנכסים שאותם מבקשים הנושים למכור כדי להשיב את כספם. הצגנו הסדר נושים מתוקן. הנושים חושבים שיש יתרון להסדר הנושים. בהסדר הזה הנושים מקבלים יותר", אמר.

אורנשטיין מצידו לא השתכנע. "דמו של פישמן אינו סמוק מדמו של כל חייב אחר. תראה לי מקרה אחד שבו עשו הנושים הסדר ביניהם וביקשו את אישור בית המשפט. אתה מבקש הסדר נושים בלי צו כינוס. שפישמן יחליט אם הוא רוצה הסדר בבית משפט או להגיע להסדר ללא בית משפט".

גולדבלט אמר כי "הבעיה הקשה בתהליך התקני היא שבעת כינוס והליך פשיטת רגל קורים דברים נוספים. פישמן מבין שהוא לא יישאר עם שום נכס אחרי התהליך, אבל כבר היום יש דוגמאות. בחברת מוניטין צצים כל העכברים מהחורים וזה יגרום לשחיקה בערך החברה ובערכו של העתון גלובס. חברת טן עמדה למכירה, כשביקשו כינוס נכסים, העובדים מתוך החברה קמו והעלו טענות. גם ערך הנכס הזה נפגע".

אורנשטיין הגיב ואמר: "אין שאלה שמכירה ללא צו כינוס תביא תמורה גבוהה יותר. זהו המחיר של פנייה לבית המשפט. בית המשפט לא יכול להורות על אסיפת נושים ללא צו כינוס ומינוי נאמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אליעזר פישמן. ניב אהרונסון
אליעזר פישמן בבית המשפט/ניב אהרונסון

פישמן דורש לנהוג לפי הלכת הירשזון

פישמן, טוען כי אינו חייב לרשות המיסים כסף, ואתמול אף הגיש לרשות ערעור נוסף בדרישה לקזז הפסדים שהיו לו בשנת 2015 כנגד רווחי הון משנת 2006 שעליהם מבקשת הרשות לגבות מסים. עורכי דינו של פישמן הסתמכו על "הלכת הירשזון".

במשפטו של שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, ביקשה רשות המסים לחייב את הירשזון במס על הכנסות שהיו לו מגניבת כספי קופת חולים לאומית. הירשזון קיבל את אישור בית המשפט בראשות השופט אליקים רובינשטיין לכך שהוא יכול לקזז את רווחי הכספים שקיבל שלא כדין, עם ההפסד הכספי שנגרם לו כתוצאה מהחזרתם. אם יצליח פישמן לשכנע את בית המשפט שחובותיו כלפי רשות המסים נתונים עדיין במחלוקת, ייתכן שתידחה דרישת רשות המסים להכריז עליו כפושט רגל.

רשות המסים אינה בעלת החוב היחידה של פישמן. הוא חייב לבנקים כ-4 מיליארד שקל – בעוד שנכסיו האישיים מסתכמים בכ-95 מיליון שקל בלבד. הבנקים הנושים, ובראשם לאומי ופועלים, כבר החלו בהליך שקט של מימוש נכסיו של פישמן, בתקווה לגבות לפחות חלק מהחוב העצום שלו. הליכים אלה נעשים בשיתוף פעולה אתו, בעוד פישמן נותר בעמדת הניהול של עסקיו. בדיון שהתקיים בבית המשפט תמכו הבנקים בשמירת מעמדו הניהולי של פישמן בטענה שהוא יודע לנהל את העסקים היטב וכי עזרתו, תחת פיקוח של נאמנים מטעם בית המשפט, תסייע בהשגת תמורה מרבית מהליכי המימוש.

בהתאם להנחיית בית המשפט הציג פישמן לנושיו הצעה להסדר, ולפיה הוא יחזיר לנושים כ-85 מיליון מתוך חוב של 1.8 מיליארד שקל. רשות המסים הודיעה על התנגדותה להצעה, המהווה "תספורת" של 95% מהחוב שלו.

במסגרת מימוש חובותיו של פישמן נמכרו עד כה כמה מנכסיו הגדולים ובהם מניותיו בחברת מבני תעשיה והחברה הכלכלית לירושלים. עם זאת הוא נותר כבעל השליטה בחברות נדל"ן וקמעונאות, חברת הדלק טן, העיתון גלובס, ונכסים נוספים. עם הנכסים שהעמיד פישמן למכירה נמנית גם הווילה המפוארת שלו בסביון, שערכה נאמד בעשרות מיליוני שקלים.

בית המשפט קבע בהחלטתו: "בדיונים שהתקיימו בתיק ביקש המשיב ארכה להגיע להסדר עם נושיו, על מנת לייתר את הליך הכינוס. נעתרתי לבקשה ודחיתי את המועד למתן צו הכינוס עד לדיון היום. בהחלטה מיום 6.9.16 סקרתי את עיקרי הדברים, משכך איני רואה מקום לשוב ולפרטם.

"בדיון היום ולאחר ששמעתי את דברי ב"כ המשיב, הצעתי שלא תהיה התנגדות למתן צו הכינוס, למינוי בעל תפקיד אשר ייכנס אסיפות בהתאם להסדר הנושים המוצע, ובכפוף לבדיקת ההצעה כמו גם יתר העניינים הדרושים לבחינה כקבוע בפקודת פשיטת הרגל על ידי בעל התפקיד. ב"כ המשיב קיבל את הצעת בית המשפט ויפה עשה. בהקשר זה אבהיר שלפי הוראות פקודת פשיטת הרגל תנאי לכינוס אסיפות נושים הינו מתן צו כינוס וכקבוע בסעיפים 33 ואילך לפקודת פשיטת הרגל".

עדכון ראשון 10:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully