וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר דירקטוריון דש איפקס לשעבר הורשע בשימוש במידע פנים

3.1.2017 / 14:36

יהושע צולר שעמד בראש בית ההשקעות הורשע כי במכירת מניות החברה לחברות קש מטעמו, ובגריפת הרווחים שנוצרו מהעסקה בהיקף של מאות אלפי שקלים. יחד איתו הורשעו יהודה קרן, דירקטור בחברה, ואתי טנצר

אילוסטרציה לוגו רשות המיסים אזיקים (שאטרסטרוק, אתר רשמי של רשות המיסים). ShutterStock
אילוסטרציה לוגו רשות המיסים אזיקים (שאטרסטרוק, אתר רשמי של רשות המיסים)/ShutterStock

הותר לפרסום: בית משפט השלום בתל אביב, בראשותה של השופטת דניאלה שריזלי, הרשיע את יהושע צולר, שכיהן כיו"ר דירקטוריון בית ההשקעות דש איפקס, ואת יהודה קרן, ששימש דירקטור בחברה, בשורה של עבירות של קבלת דבר במרמה ומסירת דיווחים כוזבים במטרה להטעות. עוד הורשע צולר, יחד עם אתי טנצר, בעבירות של שימוש במידע פנים.

צולר וקרן הורשעו בכך בשנת 2005 קיבלו במרמה את אישור הבורסה לביצוע הקצאה פרטית של מניות דש אייפקס. כדי לעמוד בדרישת הבורסה לפיזור מניות החברה בציבור, כתנאי לביצוע ההקצאה, הביאו השניים למכירת מניות החברה לאנשי קש מטעמם: צולר לידידתו הקרובה, אתי טנצר, וקרן לקרוב משפחתו.

בהמשך, התחלקו הנאשמים עם מקורביהם ברווחים שנוצרו ממכירת המניות, בהיקף של מאות אלפי שקלים. בגין מעשים אלה הורשעו צולר וקרן במספר עבירות דיווח ובקבלה במרמה של היתר הבורסה לרישום מניות דש איפקס למסחר בהקצאה הפרטית.

לפי אישום נוסף שבו הורשעו צולר וטנצר, בישיבת דירקטוריון של דש איפקס שהתקיימה בשנת 2007, הוחלט לבצע הצעת רכש מלאה למניות החברה הבת, דש ניירות ערך. בתום הישיבה מסר צולר, יו"ר הדירקטוריון, לידידתו טנצר, את המידע על החלטת הדירקטוריון, והאיץ בה לרכוש את מניות שתי החברות, והיא עשתה כן.

למחרת היום דיווחה דש איפקס בדיווח מיידי על הצעת הרכש, שהביא לעליית שער מניית החברה הבת בעשרות אחוזים. מיד לאחר הדיווח, מכרה טנצר את כל החזקתה במניות החברה הבת, ברווח של כ- 93 אלף שקל. בגין מעשים אלה הורשעו צולר וטנצר בעבירה של שימוש במידע פנים.

הכרעת הדין הותרה לפרסום היום לאחר שבקשת צולר לחסות חלקים ממנה נדחתה.

התיק נוהל על ידי עו"ד חנה קורין ועו"ד יוני לבני מפרקליטות מחוז ת"א מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully