וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה תסייע לעסקים בפריפריה למכור באינטרנט

10.1.2017 / 15:53

מחקר מצא שהסיכוי של עסקים קטנים מהפריפריה לאמץ כלים דיגיטליים נמוך ב-40% לעומת עמיתיהם באזור המרכז. יוזמה משותפת של המשרד לשוויון חברתי, עמותת עתידים, גוגל ישראל ו-WIX, מסייעת לעסקים בפריפריה להקים אתרי אינטרנט

עריכה: יוסי אלטר

לנעמה וינמן יש אמנם ידי זהב ושמה כקונדיטורית מוכר בכל פינה בעיר ערד, אבל לא הכל מתוק. עד לא מזמן, נעמה לא ידעה שאפשר לשווק את עסקיה באינטרנט ובכל פעם שהמחשבה עלתה במוחה, התעורר פחד מצמית. "האינטרנט הפחיד אותי מאוד", היא מודה. "קנאתי בעסקים שיש להם אתר מצליח וכשלי אפילו דף נחיתה לא היה. כשלמדתי איך עושים את זה בקלות, הרגשתי מנצחת. פתאום העסק שלי שידר משהו אחר, רציני יותר".

נעמה, הבעלים של "הממלכה המתוקה של ענת", אחד העסקים המוכרים באזור הדרום, כלל לא ידעה איך אפשר בכמה הקלקות להגיע לכל מקום בעולם. אף שההיי-טק הישראלי חתום על כמה המצאות עולמיות מובילות בעשור האחרון, המצב רחוק מלהיות מזהיר, ככל שמדובר בחצר האחורית של ישראל. על פי מחקר שערכה חברת גוגל ישראל, הסיכוי של עסקים קטנים מהפריפריה לאמץ כלים דיגיטליים נמוך ב-40% לעומת עמיתיהם באזור המרכז. הפערים הגדולים הללו הובילו ליוזמה משותפת של המשרד לשוויון חברתי, עמותת עתידים וחברות האינטרנט הישראליות גוגל ו-WIX שבה סייעו חניכים של עמותת עתידים לעסקים בפריפריה להקים אתרי אינטרנט ולהטמיע כלים מקוונים שישפרו את הנראות והשיווק העצמי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גוגל. תומר פולטין, מערכת וואלה! NEWS
גוגל/מערכת וואלה! NEWS, תומר פולטין

הכנס המרכזי של היוזמה - "סטארטר דיגיטלי" - התקיים הבוקר (ג') במשרדי חברת גוגל בתל אביב בהשתתפות נשיאי ומנהלי חברות האינטרנט הישראליות ובעלי עסקים קטנים מהצפון והדרום.

"זאת מהפכת הדיגיטל האמיתית", אמר מנכ"ל גוגל-ישראל מאיר ברנד, "להפוך את כל כלכלת ישראל למבוססת אינטרנט בדיוק כמו שעסק קטן לפני 20 שנה לא יכול היה לתפקד בלי קו טלפון". לדבריו, ככל שירבו העסקים הקטנים בפריפריה להקים אתרי אינטרנט ולהשתמש בכלים העסקיים לרווחתם, כך תגדל תעשיית האינטרנט הישראלית ותתחזק.

שר האוצר משה כחלון בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
"צמצום הפערים נמצא בטכנולוגיה ושם צריך להשקיע". משה כחלון/ניב אהרונסון

כחלון: "חברות ההיי-טק חייבות להיות חלק מהמדינה",

"אני לא אוהב את זה שהישראלים נוסעים לקנות ירקות משדרות בזמן שהיא מותקפת בטילים ומרגישים כאילו הצילו את המולדת. צמצום הפערים נמצא בטכנולוגיה ושם צריך להשקיע"

בכנס נכח גם שר האוצר, משה כחלון, שבירך על היוזמה ולא היסס לדחוק בחברות ההיי-טק לגלות אחריות כלפי הפערים בחברה הישראלית. "חברות ההיי-טק חייבות להיות חלק מהמדינה", הצהיר כחלון, "לא ייתכן שבעמק הסיליקון הן כל כך מצליחות אבל כאן הן יהיו מחוץ למאמצי הממשלה. אני יודע שקשה להביא חברות היי-טק בינלאומיות לפריפריה ואני לא רואה את זה קורה כרגע, אבל בהחלט אפשר להביא את הפריפריה אליהן באמצעות טכנולוגיות חכמות".

שר האוצר לא חסך ביקורת גם מהניסיונות הארעיים לקדם את הפריפריה בימים קשים ואמר כי יש לחשוב על מנועי צמיחה בכל ימות השנה. "אני לא אוהב את זה שהישראלים נוסעים לקנות ירקות משדרות בזמן שהיא מותקפת בטילים ומרגישים כאילו הצילו את המולדת. צמצום הפערים נמצא בטכנולוגיה ושם צריך להשקיע".

כחלון לא החמיץ הזדמנות לשלוח מסר לבכירי מפעל הפיס שיצאו למאבק נגדו לאחר שהחליט להפסיק את פעילותן של מכונות המזל. "יש מי שחושב שמכונות מזל צריכות להיות בפריפריה, אבל אני חושב שזה מס לעניים. אנחנו צריכים לספק לתושבים שם כלים לצמיחה ולא למכור להם אשליות. הם מהמרים על הקצבה הנמוכה גם כך, וזה לא מוביל אותם לשום מקום. רוצים לעזור להם? תוציאו את מכונות המזל ותכניסו טכנולוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully