וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפייה דתית או מנוחה מתבקשת: איך השבת הישראלית צריכה להיראות?

וואלה! NEWS בשיתוף קואליציית שבת שוויון

18.1.2017 / 9:08

בשנים האחרונות המסחר ביום המנוחה פורח ויותר ישראלים נאלצים לעבוד בשבת. האם זהו צביון השבת הרצוי לנו? ח"כ דב חנין, מזכיר כח לעובדים שי כהן ורועי כהן מלשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, מסבירים מה חייב להשתנות

צילום מסך

פתיחת עסקים בשבת היא נושא מורכב ואמוציונלי מאוד. יש מי שיטענו כי סגירת עסקים היא סוג של כפייה דתית ויש שיטענו, גם בקרב חילוניים, שלכולנו מגיע יום של מנוחה. בישראל יש חוק שעות עבודה ומנוחה, שמטרתו להגן על הזכות הסוציאלית של כל אחד מאיתנו ליום מנוחה אחד בשבוע. כיום כחמישית מעסקי המסחר בישראל פתוחים בשבת. תוקפו של הסטטוס קוו נשמר בשנותיה הראשונות של המדינה, אך במשך השנים השתנה צביונה של השבת. בשנים האחרונות נפתחו מתחמי מסחר בשבתות ועבור כחצי מיליון ישראלים יום המנוחה הרשמי הוא עוד יום בשבוע בו הם נאלצים לעבוד במקום לבלות בחיק משפחתם. האם זהו הכיוון רצוי? מה צריך לקרות כדי שנהנה משבת בדרך הרצויה לנו?

הזמנו לאולפן השקוף של וואלה! NEWS שלושה מובילי דעה לשטוח את טיעוניהם לגבי הצביון הרצוי ליום השבת. ח"כ דב חנין מהרשימה המשותפת, שי כהן המשמש מזכיר ארגוני כח לעובדים ועו"ד רועי כהן המכהן כנשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, מסבירים מה חייב להשתנות.

עוד בנושא:

מה אתם חושבים על עבודה בשבת? חברי הכנסת עונים
דווקא בימי אחת הממשלות הדתיות שידעה ישראל המסחר בשבת בשיאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully