פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      העיקר הבריאות - וזה גם עוזר לנו לעסק

      שמירה על תזונה בריאה ומאוזנת תעזור לנו לשמור על הריכוז שלנו ולקדם את העסק בצורה הטובה ביותר. ריכזנו מספר טיפים שיעזרו לכם לאכול נכון

      עיצוב הבית (יח"צ , : בועז אוחנה)
      לשמור על שולחן העבודה נקי מפיתויים (צילום: בועז אוחנה)

      אנחנו מבלים שעות רבות בעבודה מידי יום, ומקבלים החלטות רבות שקשורות לאוכל תוך כדי פעילות. בעלי עסקים רבים מוצאים עצמם מקבלים החלטות תזונתיות לא נכונות, "חוטפים משהו 'על הדרך' או מגיעים מורעבים לאחר יום העבודה כי שקעו בו מדי, ולא הצליחו לאכול מסודר כל היום. אולם כמו שאנחנו מתכננים את הלו"ז של כל יום, חשוב שנשלב בתוכו תכנון קולינרי בסיסי, כדי שנשמור על הבריאות שלנו, ונישאר מרוכזים ומפוקסים כל היום. האוכל הוא הדלק של הגוף, ועלינו להשקיע בעצמנו, וגם להשקיע מעט זמן, בתכנון מראש. כדי שנצליח לבחור בריא וטוב עבור עצמנו, נקפיד על 3 ה"נונים": נוחות, נורמליות ונראות.

      למה?

      כי בסדר היום העמוס ורב הגירויים שלנו אנחנו מוכרחים שהבחירה הבריאה תהיה נוחה וזמינה לבחירה: עדיף לאכול ירקות שכבר חתכנו ומחכים לנו במקרר, לשתות מבקבוק המים שעל השולחן ולקחת את הפרי מהתיק, מאשר לנשנש אופציות מזיקות שנקרות בדרכנו כמו קרואסון בישיבה, מיץ על השולחן וחטיף שקולגה הביא.

      הבחירה שלנו צריכה גם להראות נורמלית. אף אחד לא רוצה להיראות שונה ולאכול פרי משקית בזמן שכולם אוכלים בורקס בישיבה עם לקוח.

      אז מה כן אפשר לעשות?

      1. לדבר על הנושא במשרד, להעלות מודעות ולקבוע דרכים משותפות לעיצוב משרד בריא.

      2. לקבוע עם קולגות ארוחה בריאה, אליה כל אחד מביא משהו. זה קל, חברתי ובריא.


      3. לעשות תורנות של קערת פירות למטבח. בכל פעם מישהו אחר מביא.

      בנוסף מאוד חשוב שהבחירה הבריאה תראה יפה ומגרה. לא קל לוותר על לחמנית ענק עם פסטרמות והמון סלטים לטובת מג'דרה משלשום בקופסת פלסטיק כתומה עם מלפפון לא חתוך לידה. אנחנו אוכלים גם עם העיניים וצריך להשקיע גם בנראות. לכן, לא להתעצל – לקנות מפיות יפות, שקיות מרשרשות, להשקיע בחיתוך ירקות צבעוניים, בחביתה מושקעת ובכלי אריזה נאים לארוחה הבריאה שהחלטתם עליה.

      עוד כדאי

      1. את החטיפים, המתוקים והפיתויים להרחיק מהישג ידנו ומטווח הראיה שלנו. אם הם על השולחן העבודה – להכניס למגרה, לשים במטבח, לעטוף בנייר אטום.

      2. את יום העבודה מעצבים מראש – לוקחים בתיק מתאים את ארוחת הצהריים וארוחות הביניים. השקעה קטנה בבוקר או בערב שלפני, תוביל אותך ליום מוצלח. כי אחרת יש סיכוי גבוה שנתפתה למזונות אחרים, הרבה פחות טובים עבורנו.

      3. קובעים הפסקה לאכילה. לא אוכלים ליד המחשב בעבודה, אלא במטבחון, בחצר, בפינה שקטה, בחדר האוכל. ואם זה לא אפשרי, יוצרים אוירה של ארוחה: סוגרים את המחשב והפלאפון, מסדרים את הארוחה על השולחן, מתרכזים באכילה ומודעים אליה.

      4. על שולחן העבודה מציבים את בקבוק המים שלנו על הבוקר ולידו כוס. מתזכרים את עצמינו לשתות במשך היום. את הבקבוק הזה לוקחים איתנו לכל ישיבה ולכל פגישה, במקום כל משקה אחר.

      5. קולגה חזר מחו"ל עם שוקולד? אחרת הביאה בורקסים שקנתה על הדרך? בצעו עיקוף לצלחת ההגשה הזו. התרחקו ממנה בכל דרך סבירה שתוכלו.

      6. ואם אתם רוצים לשתף ולחגוג עם החברים בעבודה ארוע חשוב? הביאו פרחים, כיתבו על שלט או בלוח המודעות על משהו מדליק שקרה לכם בחו"ל או על תובנה שהיתה לכם בחגיגות יום ההולדת שלכם. ציון כזה של ארוע משמעותי שהיה לכם יהיה הרבה יותר משמעותית לכולם ויצור תרבות אחרת. לא הכל חייב להיות סביב אוכל.

      7. שמרו יומן רישום על השולחן. ליד המים. אל תותרו לעצמכם ורישמו בו כל מה שאתם אוכלים ושותים במשך היום. הכתיבה תעורר מודעות ותעזור לכם להצליח.

      8. מצאו זמן ל-15 דקות הליכה במשך היום. תמיד טוב לצאת רגע, ללכת ולחשוב. העדיפו מדרגות על פני כל מעלית. ותמיד, תמיד – עדיף שתגשו לחדר של הקולגה במקום להרים אליו טלפון. עוד צעדים, עוד פעילות – יותר בריאות.

      9. אתם יודעים במה אתם טובים – חזקו את זה! אם אנחנו טובים בלארוז סלט – קדימה, בואו נתמקצע. ואם אנחנו מעולים בהרכבת סנדוויצ'ים מפתים (וכן, זאת מקצועיות לשמה!) – קדימה, בואו נהיה מובילים בתחום עבור עצמינו. ואם אנחנו מבורכי כישרון של יצירת סיטואציות חיוביות בעבודה להפסקת אכילה טובה – מעכשיו אנחנו בתפקיד: כל יום, ב 13:00 אנחנו דואגים להפסקה קולקטיבית ולהקדשת זמן איכות לאכילה. זה הרבה יותר נכון מאשר להתחיל ו'לתקן' את מה שאנחנו לא טובים בו.

      לבסוף, לאחר קריאת הטיפים הללו וההבנה שכדי להצליח צריך את שלושת ה – 'נונים' – נראות, נוחות ונורמליות, חשבו לעצמכם מה יעזור לכם מחר להצליח לבחור טוב יותר.