וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: החוב של ישראל צומצם ב-21 מיליארד שקל ב-2016

22.1.2017 / 12:56

שר האוצר אמר בפתח ישיבת הממשלה כי מצמום החוב הוא "הישג כלכלי עבור הדורות הבאים. מצטער שאכזבנו את רואי השחורות ונביאי הזעם"

שר האוצר משה כחלון בכנס חיפה למנהיגות, אודיטוריום חיפה. ינואר 2017. ראובן כהן, מערכת וואלה! NEWS
משה כחלון/מערכת וואלה! NEWS, ראובן כהן

"אנחנו פותחים את השבוע עם בשורה כלכלית חשובה, בשורה שמעידה על משק איתן, חזק ויציב. בשנה האחרונה, 2016, צמצמנו את החוב של מדינת ישראל ב-21 מיליארד שקל", כך אמר שר האוצר, משה כחלון, בפתח ישיבת הממשלה הבוקר. כמו כן הוא ציין כי את הניהול המקצועי והאיכותי של החשבת הכללית, מיכל עבאדי.

משמעות צמצום הגירעון היא שהוצאות המימון וריביות – יהיו נמוכות יותר. "כמו כן במשק יהיה יותר כסף פנוי , יותר כסף לבריאות, יותר כסף לחינוך, יותר לרווחה, לזוגות צעירים, נכים, קשישים, ניצולי שואה, חיילי חובה ולכל המשימות החברתיות שהממשלה הזאת לקחה על עצמה", אמר כחלון. "השווקים בעולם רואים בנו משק חזק, משק בטוח ולכן ההשקעות ימשיכו לזרום, כפי שזרמו בשנה שעברה, יזרמו גם השנה".

כחלון חלק את הקרדיט על צמצום הגירעון עם כל שרי הממשלה: "ההישג הזה הוא הישג של כל ממשלת ישראל, מי שיבוא ויאמר ששר אחד יכול לעשות את זה או שניים זה ממש לא נכון. שיתוף פעולה של ראש הממשלה יחד איתי, יחד עם כל שרי הממשלה, ניהול תקציבי נכון, אחראי, בלי לפרוץ, וכמובן ניצול תקציבי יעיל ואיכותי הביא אותנו למקום הזה".

כחלון הוסיף כי שיתוף הפעולה שלו עם ראש הממשלה "מאפשר לנו לנהל כלכלה חופשית עם רגישות חברתית. כלומר אפשר גם וגם, גם להצמיח את המשק וגם להעביר מהפירות לאוכלוסיות שזקוקות ולהמשיך להשקיע וליצור פה עוד צמיחה. אני ממש מצטער שאכזבנו את כל נביאי הזעם במהלך השנה ששטפו אותנו בכותרות שליליות של צמיחה אפסית, של חוב תוצר עולה שאמור לטפס כל הזמן". כמו כן הבטיח כי הממשלה תמשיך להפתיע עם אחריות תקציבית ועם כלכלה חופשית שתצמיח את המשק עבור הדורות הבאים".

בסיכום דבריו אמר כי "הכלכלה צריכה יציבות, צריכה אופק וזה מה שאנחנו מספקים. המהלכים שאנחנו עושים הם גם עבור הדורות הבאים. זה לא לגמור את השנה וזהו. אנחנו מדברים על 20 ו-21,22 וכן הלאה מכוונים את הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully