וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות ביטוח הטעתה מבוטחים באופן שיטתי – ורשיונה נשלל לשנתיים

וואלה! NEWS

22.1.2017 / 13:21

בבדיקה התגלו עשרות שיחות מכירה שערכה סוכנות בינה ללקוחותיה ומצאה כי בשיחות רבות בוצעה הטעייה חמורה של מבוטחים במטרה לשכנעם לרכוש פוליסות ביטוח. נוסף על שלילת הרישיון הסוכנות תשלם קנס של מיליון שקל

שר האוצר משה כחלון ודורית סלינגר הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון. קובי ליאני
דורית סלינגר/קובי ליאני

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, החליטה לשלול לשנתיים את הרישיון של סוכנות הביטוח בינה ולהטיל עליה עיצום כספי של 1 מיליון שקל. החלטת הממונה התקבלה בעקבות ביקורת שביצעה רשות שוק ההון, לאחר שהצטברו יותר מ-120 תלונות נגד הסוכנות ומנהליה - מספר גבוה וחריג בהיקפו.

הטעיית המבוטחים נעשתה בדפוסי פעולה שונים: הסוואת מטרת השיחה, העברת נתונים מוטעים והטעיית הלקוח לגבי סכום הפרמיה החודשית

בביקורת גילתה הרשות כי הסוכנות מטעה בתיאור עסקות ביטוח ואף רכשה עבור המבוטחים פוליסות ללא ידיעתם והסכמתם. בנוסף, הפעילה הסוכנות מוקד טלפוני על ידי עובדים ללא רישיון מתאים. הרשות האזינה לעשרות שיחות מכירה שערכה הסוכנות ללקוחותיה ומצאה כי בשיחות רבות בוצעה הטעייה חמורה של מבוטחים במטרה לשכנעם לרכוש פוליסות ביטוח. המוכרנים הונחו למכור פוליסות תוך הטעיית הלקוחות באמצעות תסריטי שיחה מובנים.

הטעיית המבוטחים נעשתה בדפוסי פעולה שונים: הסוואת מטרת השיחה מהלקוח, העברת נתונים מוטעים ללקוח, טשטוש דרישת אישור תשלום עבור המוצר החדש, הטעיית הלקוח לגבי סכום הפרמיה החודשית, הקראת הצהרת בריאות ללא הקדמה וללא הסבר מלווה והימנעות ממתן תשובות ישירות ועוד. השיחות נמצאו מטעות ומשקפות התנהגות שאינה חוקית ושאינה הולמת התנהגות בעל רישיון. נדגיש כי השיחות גרמו לנזק של ממש ללקוחות ומבוטחים.

ההחלטה נבעה מממצאי ביקורת חמורים, שהובילו בצעד חסר תקדים להשבתה לאלתר של הפעילות הפסולה ולהטלת עיצומים משמעותיים על הסוכנות. בית המשפט המחוזי אישרר את החלטת הממונה כאשר דחה את ערעור הסוכנות.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "הביקורת שביצענו היא חלק מפעילות ענפה של רשות שוק ההון נגד הפעלתם של מוקדים טלפוניים למכירת מוצרי ביטוח. נמשיך לפעול למיגור התופעה הפסולה של מכירת ביטוחים בלתי מקצועית ובלתי ראויה במוקדים טלפוניים".

סוכנות הביטוח בינה הוקמה בשנת 2002 על ידי רם רוזנטל כעסק משפחתי שהכפיל את מכירותיו בשנים האחרונות, לא מן הנמנע בעקבות שימוש מאסיבי ומובנה בשיטות מכירה פסולות באמצעות המוקד הטלפוני. ביום בו החלה הביקורת מטעם רשות שוק ההון, העסיקה הסוכנות למעלה מ-50 עובדים והיקף הכנסותיה הסתכם במיליוני שקלים.

מסוכנות בינה נמסר בתגובה: בימים הקרובים נערער לבית המשפט העליון. החברה שכרה את שירותיו של עו"ד אילן בומבך לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully