וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן ומשפחתו משכו 640 מיליון שקל מהחברות שקרסו

23.1.2017 / 15:41

המנהל המיוחד לנכסיו של איש העסקים אליעזר פישמן יוסי בנקל פרסם דוח המפרט את משיכת הכספים הגדולה אותה בצעו בני המשפחה בעשר השנים האחרונות ואת העברת הבעלויות הסיבובית של הנכסים ביניהם לאור הליך כינוס הנכסים.

אליעזר פישמן. ניב אהרונסון
אליעזר פישמן/ניב אהרונסון

אליעזר פישמן ובני משפחתו משכו מהקבוצה למעלה מ-640 מיליון שקל בעשר השנים האחרונות. כך עולה מהדוח שהגיש היום עו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד שמונה לפישמן מטעם בית המשפט. עסקיו של פישמן קרסו תחת חוב של 4 מיליארד שקלים והתיק המתנהל בפרשה נחשב לתיק פשיטת הרגל הגדול בתולדות מדינת ישראל. המנהל המיוחד בנק כותב בדוח הראשון שהגיש בעקבות מינויו, שהיקף העסקים והנכסים בקבוצת פישמן גדול מכפי שניתן היה לשער מלכתחילה, ולא ניתן עדיין לאמוד את ההיקף האמיתי של הנכסים של כ-120 החברות הכלולות בקבוצה. למרות התחייבותו של פישמן לשתף פעולה עם פעולות כינוס הנכסים ומכירתם, טוען עו"ד בנק כי הוא זוכה לשיתוף פעולה קטן, בלשון המעטה, מצד פישמן ומשפחתו.

מאומדן ראשוני שערך המנהל הזמני עולה כי בעשור האחרון משכו פישמן, אשתו ושלושת ידיהם סכום עתק של 85 מיליון שקל כדמי ניהול, שכר ותשלומים אחרים מהחברות, ובנוסף לכך דיבידנדים בהיקף של 556 מיליון שקל. פישמן גם חילק לילדיו וקרובי משפחתו סכומים "צנועים", יחסית לנכסיו העצומים: 1.7 מיליון שקל לבן איל, 310 אלף שקל לבת רונית, 2.16 מיליון שקל לבת ענת ו-1.45 מיליון שקל לבני דודיו.

עו"ד בנקל טוען שפיזור נכסיו של פישמן, העברתם ורישומם על שם אשתו ובני משפחתו האחרים מעורר חשד כי הוא ניסה להרחיק את הנכסים מבעלותו על להקשות על איתורם במקרה של קריסה.

במהלך הדיונים בבית המשפט טענו באי כוחו של פישמן כי אחת הסיבות העיקריות לקריסתו העסקית היו עסקות מסוכנות וכושלות שעשה במטבעות זרים, ובעיקר בהשקעה בלירה הטורקית. מדוח המנהל המיוחד עולה כי בני משפחתו של פישמן התנגדו לפעילות זו: "בכל הנוגע לעסקות השקעה ספקולטיביות במט"ח אשר לדברי פישמן היו הסיבה העיקרית לקריסת הקבוצה – מקבל ההחלטות והמוציא לפועל היה פישמן (למורת רוחם של בני משפחתו)". כותב עו"ד בנקל.

בנקל חוזר ומתאר כיצד העביר פישמן את הבתים שרכש, כולל בית מגוריו על שם בני משפחה אחרים. ביתו בסביון שנרכש על שמו ועל שם רעייתו נמסר ללא תמורה לבת רונית אופיר, בית נוסף בסביון נרכש על שם אשתו של פישמן והועבר לבן איל. בית נוסף, ברחוב הר דפנה 28 בסביון, נרכש בסמוך להגשת התביעה של רשות המסים נגד פישמן, נרשם על שם הבת רונית, הועבר לבת ענת שהעבירה מיד מחצית מהבית על שם בעלה. הבת ענת ובעלה מחזיקים גם בבית ברחוב הגדרות בסביון שנרכש על שם אשתו של פישמן והועבר אליהם ללא תמורה.

נוכח חשדותיו של עו"ד בנקל להעברות סיבוביות בין בני המשפחה בניסיון להסתיר נכסים השייכים למעשה לפישמן עצמו, הוא הגיש בתחילת השבוע בקשה למתן צו האוסר על כל שינוי בבעלות על הנכסים. שופט בית המשפט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין צפוי להחליט בבקשה ביום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully