וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "אני לא מאמין במשק בריא וחברה חולה"

24.1.2017 / 9:22

במסיבת עיתונאים הגיב כחלון במרומז לביקורת שמתחה הנגידה קרנית פלוג על התקציב: "הגדלנו את ההוצאה הציבורית. אמרו שזה יעלה את החוב והגירעון ויפגע בצמיחה. אני שמח שהתוצאות היו הפוכות"

מערכת וואלה!

"הגדלנו את ההוצאה הציבורית. לא כולם אהבו את זה חטפנו קצת ביקורת. אמרו שנגדיל את החוב ונגדיל את הגירעון, אבל התוצאות היו הפוכות", כך אמר היום (שלישי) שר האוצר משה כחלון בסיכום שנת 2016 של פעילות משרדו. הביקורת המרומזת של כחלון הופנתה לנגידת בנק ישראל, קרנית פלוג שיעצה בעקביות לכחלון להכביד את נטל המס כדי לצמצם את הגירעון ולהרחיב את השירותים החברתיים.

"הצמיחה גדלה, הגירעון ירד וייחס החוב תוצר ירד לשפל היסטורי", סיכם כחלון את השנה השנייה לכהונתו. "אחוזי האבטלה במשק נמוכים, מתחילים כבר להרגיש את צמצום הפערים, הכיוון מצוין. "אני לא מאמין במשק בריא וחברה חולה".

למרות הביקורת המרומזת אמר כחלון כי על אף חילוקי הדעות יש לו אמון בנגידה: "יש לי אמון מלא בנגידה יש מתח מובנה בין בנק ישראל והאוצר שם יושבים אנשי מקצוע לפעמים קצת יותר שמרנים אבל מעל 50 אחוזים אנחנו רואים עין בעין עם בנק ישראל יש ויכוחים וטוב שיש ויכוחים", אמר שר האוצר.

כחלון, סגנו איציק כהן וראשי משרד האוצר הציגו שורה של יוזמות, רפורמות והישגים במסגרת פעולות האוצר להגדלת הצמיחה במשק והפחתת יוקר המחיה. הפעולות כללו הפחתות מסים לחברות ויחידים, תכנית דיור למשתכן המיועדת להוזיל דירות לזכאים, רפורמות להגברת התחרות בשוק האשראי, הגדלת תקציבים למשרדי הבריאות, החינוך והרווחה ועוד. כחלון גאה במיוחד ברפורמת המיסוי על חברות ההייטק שזכתה לשבחים מגורמים בינלאומיים. "ישראל היא היום המדינה האטרקטיבית ביותר בעולם לחברות הייטק", אמר כחלון. בשנים האחרונות צמצמו מספר חברות הייטק גדולות את פעילותן בישראל ואף פיטרו אלפי עובדים. הצמצומים לא פסחו גם על אינטל – חברת ההייטק הבינלאומית הפעילה ביותר בישראל. בשבוע שעבר נודע שחברת טוויטר סגרה את נציגותה בישראל. מנהל רשות המסים משה אשר אמר כי הטבות המס לחברות ההייטק יצמצמו את יציאת החברות מישראל וימשכו חברות חדשות להשקעה בישראל.

בהתייחס לפערים בין המרכז והפריפריה אמר כחלון כי הוחלט לשנות את אופן העידוד לרופאים שיעברו לפריפריה, בהתאם לצרכים: רק רופאים שהתמחותם נדרשת בפריפריה יקבלו מענק בתמורה למעבר.

אחד ההישגים של משרדו היה השגת הסכם עם משרד הביטחון, לאחת תקופה ממושכת של עימותים בין שני המשרדים. "יש לנו שקט באגף הזה וגם להם. נגמר השיח האלים נגד חיילי צה"ל וצבא הקבע" אמר כחלון.

נקודת התורפה בפעילותו של כחלון הוא משבר הדיור, אותו לא הצליח עדיין לפתור. בשנה האחרונה הואצו העליות במחירי הדירות. כדרכו בתקופה האחרונה סירב כחלון להתנבא על שינוי המגמה. הוא ציין כי השנה היתה שנת שיא בשיווק קרקעות לבניה, ואמר כי בסופו של דבר המגמה תשתנה.

כחלון התייחס לעימות בין מנכ"ל משרדו למנהל רשות החברות אורי יוגב. כחלון ומנכ"ל משרדו שי באב"ד מסוכסכים מזה זמן רק עם יוגב, על רקע פעילותו העצמאית והבלתי מתואמת עם המשרד. "יש לי משבר אמון עם אורי יוגב ואין לנו יחסי עבודה תקינים", אמר שר האוצר "אמרו לי שאני לא יכול להפסיק את העבודה שלו ואני צריך לכבד את זה". מנכ"ל המשרד באב"ד התלונן שיוגב פועל באופן עצמאי ומקבל החלטות ללא תאום עם משרד האוצר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ח"כ איציק שמולי, חבר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, הגיב לדברי כחלון על צמצום הפערים בחברה: "אני מציע לשר האוצר להתעורר; אם הוא מדבר על צמצום פערים שקורה בתקופתו הוא חי בלה לה לנד, שלא לדבר על מחירי הדיור שממשיכים לעוף לשמיים בתקופתו ותחת אחריותו האישית. עצוב שבמקום לטפל בבעיות האמתיות האוצר מצייר תמונה חיובית מדומיינת שלא באמת קיימת. שיצאו לרגע מהמשרדים ויראו מה קורה בחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully