וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטורים בגלל חיוך: תנאי העבודה באתר בוהו נחשפים

תכנית תחקירים בריטית חשפה את תנאי העבודה המחפירים באתר מכירת הבגדים המקוונת בוהו. לפי התכנית קוזז שכר עובדים עעל איחורים, והם קיבלו "פסילות" על בדיקת שעה בנייד או אפילו חיוך. החברה מכחישה

ShutterStock

קניות ביגוד ואופנה באינטרנט הפכו כבר מזמן לחלופה זולה ומהנה למסעות השופינג המסורתיים, אבל מסתבר שיש גם צד אפל לתעשיית האופנה המקוונת. תכנית התחקירים הבריטית Dispaches חשפה תנאי עבודה מחפירים בקמעונאית האופנה המקוונת "בוהו" (Boohoo). לא רק תשלום מתחת לשכר המינימום, אלא גם נהלי עבודה לא הוגנים הכוללים פיטורים מסיבות שוליות כגון בדיקת השעה בטלפון הנייד.

מהתחקיר עולה כי בחברה מונהגת שיטת עונשים של "פסילות". איחור של חמש דקות למשרד, למשל, יעלה לעובד בהורדה במשכורת בסכום השווה ל-15 דקות עבודה. בהסכם העבודה מצוין כי החברה רשאית לבטל לאלתר את ההסכם במידה והעובד עבר על שלוש פסילות. עוד מצא התחקיר כי עובדי הקבלן בחברה חשופים ליחס משפיל ולעונשי הפסילות יותר מאשר העובדים הקבועים. צוות עובדי המחסן, לדוגמא, רשאי לצאת לשתי הפסקות של חצי שעה במשמרת של 12 שעות, אחת מהן ללא תשלום.

אחד מראשי הצוותים שעבד בעבר בחברה התראיין לתכנית וסיפר על אווירת האימה מפני הפסילות. לדבריו, הוא נאלץ לתת פסילות על כל דבר קטן, למשל, אם עובד בדק את השעה בטלפון הנייד. "במקרה אחר, אחד המפקחים שאל אותי אם ניתן לתת פסילה לעובד שחייך", הוא אמר.

בוהו הכחישה את הטענות נגדה ואמרה כי היא אינה מפעילה מדיניות של פסילות. עוד היא טענה כי אף אחד מעובדי החברה, כולל עובדי הקבלן, לא משתכר מתחת לשכר המינימום.

מתברר כי תנאי עבודה בעייתיים הם לא נחלתה של בוהו בלבד. גם קמעונאית האופנה המקוונת אסוס (Asos) הואשמה לאחרונה בתנאי עבודה נצלניים. עובדי אסוס דיווחו כי נאסר עליהם להתפנות לשירותים ולצאת להפסקות שתייה מחשש שלא יגיעו ליעדי המכירה שלהם. גם אסוס, כמו בוהו, הכחישה את הטענות נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully