וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע במשבר והאמריקאים רוכשים עשרות מיליוני מניות

שירות גלובס

19.2.2017 / 8:15

מרבית המשקיעים הבינלאומיים הגדולים במניית טבע פתחו את שנת 2017 לאחר שהגדילו את ההחזקה בחברה בכ-3 מיליארד דולר, תוך רבעון

חברת טבע ברכישה מפתיעה. תאגיד כאן
מפעל של חברת טבע/תאגיד כאן

על רקע המשבר החמור בתולדותיה של טבע , בחר אתר www.stocker.co.il לנתח מה באמת חושבים מנהלי ההשקעות המתוחכמים בעולם על מחיר המניה. מניית טבע סובלת מסנטימנט שלילי וירדה בכ- 50% מהשיא של 70 דולר למניה לפני כשנה וחצי ו-36% רק ב-12 החודשים האחרונים.

הירידות הגיעו על רקע מאבק הרכישות בין טבע, מיילן ופריגו ולאחר מכן ההחלטה על הרכישה הממונפת והיקרה של החטיבה הגנרית של אלרגן בתיזמון גרוע. בנוסף לזה הצטרפה שערוריית רכישת רימסה המקסיקנית וכמובן הסכנה מהשקה גנרית לקופקסון, פרת המזומנים העיקרית של טבע בשנים האחרונות. הצניחה במניה הובילה את דירקטוריון החברה לפטר את המנכ"ל, ארז ויגודמן. מרבית האנליסטים הורידו את מחיר היעד למניה, והגדיל לעשות ג'י פי מורגן שחתך, שוב, את מחיר היעד ל-37 דולר למניה, בהשוואה למחיר של 35 דולר בו נסחרת המניה.

על אף שנהוג לחשוב כי טבע היא מניית העם בישראל, המחזיקים הגדולים בטבע הם דווקא קרנות בינלאומיות גדולות כגון פידליטי, פרנקלין וקפיטל ריסרץ' גלובל אינבסטורס. על פי בדיקת סטוקר על אף ואולי בגלל שטבע נמצאת במשבר ומחיר המניה נע סביב 30-35 דולר הקרנות מזהות הזדמנות קניה ורוכשות מניות טבע בהיקפים גדולים.

20 המשקיעים הגדולים בטבע, גופי השקעות מחו"ל, מחזיקים 37% מהחברה בהיקף של 50 מיליארד שקל. על פי ניתוח שערך סטוקר ברבעון הרביעי של 2016, 14 מתוכם קנו 86.3 מיליון מניות בהיקף של כ-3 מיליארד דולר בעוד 6 גופים מכרו 21 מיליון מניות בהיקף של 735 מיליון דולר. דפוס זה מצביע כי מרבית הגופים מזהים הזדמנות קניה.

המשקיע המוסדי הגדול בטבע הוא ענקית ההשקעות פידליטי המחזיקה בכ- 6.2% מהחברה, נכון לתחילת 2017. פידליטי דווקא מכרה 4.5 מיליון מניות ברבעון הרביעי של 2016, לעומתה פרנקלין ריסורסס, קפיטל ריסרץ' גלובל אינבסטורס, בארו-האנלי-מאוויני אנד שטראוס ובנק ניו-יורק-מלון, 4 המחזיקים הגדולים בטבע, אחרי פידליטי, קנו 42 מיליון מניות. לאור הנתונים שהציג סטוקר נראה כי מרבית הגופים מאמינים מצפים לתשואה חיובית במניה.

ראוי להדגיש כי הנתונים כאמור מתייחסים לרבעון הרביעי אשתקד, עוד טרם הירידות החדות שבאו לאחר ההפסד במשפט הקופקסון והתגובה בשוק לפרישתו של המנכ"ל ארז ויגודמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully