וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקן הישראלי הפסיד: גם מוצרים מחו"ל ייקרא קטשופ

20.2.2017 / 12:39

מוצרים עם כמות פחותה של עגבניות מהקבוע בהתקן הישראלי יוכלו להיקרא קטשופ מעתה ולא להסתפק בהגדרה "מתבל עגבניות". יבואנית קטשופ היינץ: "שינוי צו הגנת הצרכן מתקן עיוות ארוך שנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היינץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

היינץ יוכלו להשתמש גם בארץ בשם קטשופ, בדומה לכל שאר מדינות העולם. ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (ג') את עדכון צו הגנת הצרכן, לפיו יוסרו חסמים בייבוא מוצרי "קטשופ". זאת באמצעות עדכון צו להגנת הצרכן, המאפשר למוצרים עם כמות פחותה של עגבניות ומוצקים נמסים להיקרא בשם זה, ולא מחייב אותם להסתפק בשם "מתבל עגבניות". מנהל השירות הארצי למזון במשרד הבריאות, אלי גורדון, הדגיש בדיון כי מגבלות אלה ייחודיות לישראל ואינן קיימות במדינות אחרות.

בכך באה על סיומה החלטה שהתקבלה ב-2015 ושבה דרשה חברת אסם לאסור על היינץ להשתמש בשם קטשופ וזאת לאחר שהציגה נתוני מעבדה ולפיהם מוצרי היינץ מפרטים שיעורים לא נכונים של רכז העגבניות, שהוא הרכיב החשוב בקטשופ, וכי כמות המוצקים בעגבניות מסתכמת ב-6% ולא ב-10% כפי שדורש התקן. כמו כן ביקשה אסם ממשרד הבריאות להסיר את המוצר מהדפים. יבואנית המוצר לארץ טענה באתה העת כי אסם המנסה להגן על הקטשופ שלה מפני תחרות אגרסיבית.

משרד הבריאות שבחן את הנושא קבע כי על היינץ לשנות את האריזות, כך שהמוצר לא ייקרא יותר קטשופ בעברית אלא "מתבל עגבניות". בכך היתה ישראל למדינה הראשונה בעולם בה המוצר הקיים יותר מ-130 שנה לא קרוי קטשופ. ואולם במקביל הוגשה בקשה לשנות את התקן כך שיכלול גם את מוצרי היינץ. החלטת ועדת הבריאות מהיום מאפשרת גם להיינץ להיקרא מהיום קטשופ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הסחר חסמי יבוא

מיבואנית מוצרי היינץ לישראל, חברת דיפלומט, נמסר בתגובה: "אישור המלצות משרד הבריאות ומשרד הכלכלה הינו צעד חשוב בהסרת חסמי ייבוא ובהגברת התחרות בשוק הישראלי בכלל ובקטגוריית הקטשופ בפרט, ואנו מברכים על ההחלטה. שינוי צו הגנת הצרכן מתקן עיוות ארוך שנים שהבדיל את ישראל מיתר מדינות העולם בנושא זה, ומנע תחרות. שינוי זה יאפשר לצרכנים בישראל להיחשף למגוון רחב של מוצרים, כולל המוצרים האהובים של קטשופ היינץ, ויגביר את התחרות בשוק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully