וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה: אנחנו מתכוונים לחפש גם נפט במאגר לוויתן

27.2.2017 / 9:53

בכנס משקיעים של חברת דלק שנערך בבורסה אמר יצחק תשובה כי 22017 תהייה שנת פיתוח אדירה במאגר לוויתן. "נפעל להגדיל את יכולת התפוקה של לוויתן מ-12 BCM בשנה ל-21 BCM"

יצחק תשובה. הדר חורש, מערכת וואלה! NEWS
יצחק תשובה בכנס/מערכת וואלה! NEWS, הדר חורש

איש העסקים יצחק תשובה השתתף הבוקר (שני) בכנס משקיעים של חברת דלק קידוחים. "2017 תהיה שנת פיתוח מאגר לוויתן. נעשה זאת בתנופה אדירה כדי לעמוד ביעד של אספקת גז במחצית השניה של 2019", אמר תשובה. "אנחנו פועלים לחתום על חוזי יצור עם מצרים, טורקיה ומדינות נוספות בגוש היורו. אנחנו נפעל להגדיל את יכולת התפוקה של לוויתן מ-12 BCM (מיליארדי מ"ק) בשנה ל-21 BCM . אנחנו מתכוונים לקדוח כדי לחפש נפט בשכבות עמוקות יותר של הקרקע. אנחנו מתכוונים להיות חברת אנרגיה בינלאומית ולהרחיב את פעילותנו בעולם ובישראל ככל שתאפשר לנו הרגולציה".

בכנס המשקיעים שנערך בבורסת תל אביב השתתפו ראשי חברת דלק, ביניהם יוסי אבו מנכ"ל דלק אנרגיה, אסי ברטפלד מנכ"ל קבוצת דלק ובכירים נוספים.

מנכל דלק אנרגיה, יוסי אבו, אמר בכנס: "לא זנחנו את היעד שלנו לקדוח נפט במסגרת תכנית לוויתן עמוק. שכבת הנפט נמצאת על פי ההערכות בעומק 7-7.5 ק"מ". לדבריו, "תגלית נפט היא דבר שיכול לקחת אותנו קדימה ואת מדינת ישראל לעצמאות אנרגטית מלאה". לפי דברי אבו הקידוח לחיפוש נפט יבוצע במסגרת קמפיין הקידוחים הנוכחי של לוייתן שיתחיל כבר בחודש הבא בקידוח "לויתן 5". "עלות קידוח הנפט", אמר אבו, "תהיה נמוכה באופן משמעותי מכפי שהעריכו בעבר".

בהתייחס לתגליות הגז במצרים אמר אבו כי מצרים עדיין זקוקה לגז ישראלי: "מצרים זקוקה ל-100 BCM גז בשנה והיא מפיקה רק 40. כדי להיות עצמאית היא זקוקה לעוד שניים או שלושה מאגרים כמו מאגר זוהר שהתגלה שם לאחרונה. המשא ומתן עם חברת של ליצוא גז למתקן ההנזלה שלה במצרים הואץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully