וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד נגד אפריקה ישראל תעשיות: רישומים כוזבים בהיקף של מיליונים

1.3.2017 / 14:24

רשות ניירות ערך העבירה ממצאי חקירה נגד אפריקה ישראל תעשיות לפרקליטות: "מוטולה עשה בכספי החברה כבשלו תוך נטילתם, שלא כדין, לשימושיו וצרכיו האישיים תוך ביצוע פעולות הסתרה, הצגת מצגים כוזבים וביצוע רישומים כוזבים במסמכי התאגיד בהיקף של מיליוני שקלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבי מוטולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, הורה על העברת תיק החקירה בעניינה של חברת אפריקה ישראל תעשיות ומנהליה לפרקליטות מחוז ת"א מיסוי וכלכלה, לצורך בחינת הגשת כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה.

"נמצאה תשתית ראייתית מספקת למעורבותם של החשודים המרכזיים לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך וחוק העונשין, ובכלל זה הכללת פרטים מטעים בדוחות כספיים, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מנהלים בתאגיד ושיבוש מהלכי משפט", נכתב בהודעה ששוגרה מרשות ניירות ערך. "מדובר בתיק חמור, מורכב, מרובה חשודים אשר פעלו בתחכום רב תוך הסוואת הפעילות התרמיתית הענפה אשר נמשכה על פני מספר שנים. התיק כולל חומר ראיות רב ובמהלכו נגבו עדויות רבות ממעורבים ועדים, בוצעו חיפושים רבים ונאספו ראיות משמעותיות התומכות בחשדות המיוחסים למעורבים השונים".

מממצאי החקירה עולה כי בשנים 2011-2014 כללו הדוחות הכספיים של החברה פרטים מטעים מהותיים כתוצאה מפעילות תרמיתית מכוונת ושיטתית שהובילו כמה נושאי משרה בחברה ובכלל זה מנכ"ל החברה, אבי מוטולה וסמנכ"ל הכספים, אביהו איבשיץ. היקף הפרטים המטעים בדוחות החברה מסתכם בעשרות רבות של מיליוני שקלים.

על פי החשד אבי מוטולה ואביהו איבשיץ פעלו תוך שהם מסתייעים בגורמים רבים בקבוצה, בכירים וזוטרים, כדי להבטיח את תוכניתם התרמיתית ולכלול בדוחות הכספיים פרטים מטעים ובכלל זה הכרה ביתר ורישום כפול של הכנסות, הכרה מוקדמת בהכנסות, רישום מטעה של סעיפי לקוחות וגידול מלאכותי בסעיף המלאי. על פי החשד מנהלי החברה, בסיוע עובדיהם, פעלו להטעיית גורמי הבקרה השונים וזאת תוך זיוף דוחות וביצוע פעולות שיבוש במטרה להסוות את המניפולציות החשבונאיות אותם ביצעו.

"בהנחייתו ובסיועם של אותם עובדים הכפופים לו, עשה מוטולה בכספי החברה כבשלו תוך נטילתם, שלא כדין, לשימושיו וצרכיו האישיים תוך ביצוע פעולות הסתרה, הצגת מצגים כוזבים וביצוע רישומים כוזבים במסמכי התאגיד בהיקף של מיליוני שקלים", נכתב בהודעה של הרשות. יצוין כי מדובר במסקנות הרשות החוקרת, וכי הפרקליטות היא בעלת הסמכות להחליט על המשך הטיפול בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully