וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטלו מגבלות על סיגריות אלקטרוניות - מלבד "פיליפ מוריס"

שי ניב

1.3.2017 / 14:39

במשרד הבריאות מסבירים כי גם הרשויות בארה"ב עדיין לא הטילו מגבלות על המוצר החדש. השר ליצמן הודה לאחרונה כי נפגש עם הלוביסטים של ענקית הטבק

פיליפ מוריס. אבי אלקלעי, מערכת וואלה! NEWS
אייקוס/מערכת וואלה! NEWS, אבי אלקלעי

משרד הבריאות הודיע היום (ד') על החלטתו ליישר קו עם הרשויות בארה"ב ולהטיל לראשונה גם על הסיגריות האלקטרוניות את כל המגבלות הרגולטוריות שחלות על מוצרי טבק אחרים – זאת בין היתר בתחום השיווק והפרסום ובתחום העישון במקומות ציבוריים. בנוסף, יבואני הסיגריות האלקטרוניות יחויבו לדווח על הרכב המוצר.

עם זאת, במשרד הבריאות החליטו להחריג לפחות לעת עתה את המוצר האלקטרוני החדש (IQOS) של ענקית הטבק פיליפ מוריס, שמיוצגת בישראל בידי חברת הלובינג "פוליסי" של בוריס קרסני.

מדובר במוצר שמתיימר להיות שונה מיתר הסיגריות האלקטרוניות בזכות מנגנון שמחמם את הטבק ולא שורף אותו, ובמשרד הבריאות מסבירים כי החרגה נובעת מהעובדה שגם במינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לא התקבלה החלטה בעניין, וכך גם באשר לרשות המקבילה האירופית.

למעשה, ההחלטה המחייבת היחידה שהתקבלה באירופה, כך לפי משרד הבריאות, היא זו של מנהל המכס, שקבע כי המוצר של פיליפ מוריס יוגדר כ"מוצר טבק אחר" ולא כמוצר טבק לסיגריות.

ההחלטה של משרד הבריאות התקבלה לאחר דיון שערכו אתמול (ג') גורמי המקצוע במשרד, בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן.

נזכיר כי במסגרת התחקיר של העיתונאי חיים ריבלין בערוץ 2, תועד במצלמה נסתרת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כשהוא מודה כי הנהלת המשרד התכוונה להטיל מגבלות על סיגריות אלקטרוניות, אולם השר ליצמן העדיף שלא לקדם את המהלך.

במסגרת אותו תחקיר הודה ליצמן בעצמו כי הוא נפגש עם נציגי של חברת הלובינג "פוליסי" שמייצגת את פיליפ מוריס, והתבדח על כך שהאג'נדה שלו הנוכחית היא אנטי-ג'אנק פוד, ולא אנטי-סיגריות.

ליצמן אמר זאת לתחקירנים לאחר שאלה ביקשו לוודא כי אין בכוונתו להטיל בקרוב מגבלות על יבואני סיגריות אלקטרוניות. כמו כן תועד בתחקיר מאכער שהועסק בעיתון "המודיע", בו עובדת גם רעייתו של ליצמן, גובה אלפי שקלים במזומן מתחקירנים שהתחזו ליבואני סיגריות אלקטרוניות, כדי לזכות בפגישות עם ראשי משרד הבריאות ועם ליצמן בעצמו – פגישות שאכן התקיימו תוך זמן קצר במיוחד.

עוד באותו נושא

תאגיד טבק בורח מאש

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרכז המחקר והפיתוח של פיליפ מוריס בשוויץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully