וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטול עופרת: כל מכונות הקפה המסחריות משני דגמים ייבדקו

משרדי הכלכלה והבריאות הודיעו כי בבדיקות שערכו נמצאה חריגה מהוראות התקן לעניין נדידת חומרים למי השתייה במכונות קפה מדגמים LB 4105 מתוצרת WEGA, ודגם Classic Mira מתוצרת UNIC. "משרד הבריאות ממליץ להפחית בשתיית קפה ממכונות מסחריות ומוסדיות מדגמים אלה"

מכונת קפה. ShutterStock
מכונת קפה/ShutterStock

כל מכונות הקפה התעשייתיות משני דגמים יחויבו להיכנס לבדיקה מעבדות שקבעו משרדי הבריאות והכלכלה. כך הודיעו היום הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, וראש המערך הארצי לבריאות הסביבה, במשרד הבריאות, עמיר יצחקי, לאחר שהסתיימו בדיקות מדגמיות של הדגמים האמורים ולנוכח תוצאות הבדיקות. מדובר במכונות קפה מדגמים LB 4105 מתוצרת WEGA, ודגם Classic Mira מתוצרת UNIC.

ההחלטה על בדיקת כלל המכונות מדגמים אלו, התקבלה לאחר קבלת ממצאי בדיקות שבהן נמצאה חריגה מהוראות התקן לעניין נדידת חומרים למי השתייה. בשני המשרדים הדגישו כי על פי הנחיות משרד הבריאות, לא מדובר בסכנה מיידית. עם זאת, במהלך תקופת ביצוע הבדיקות ומטעמי זהירות מונעת, משרד הבריאות ממליץ להפחית בשתיית קפה ממכונות מסחריות ומוסדיות מדגמים אלה. ההמלצה תקפה במיוחד לגבי נשים בהריון.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ציין כי החל משנת 2005 נכללו במסגרת התקן הרשמי החל על מכונות קפה, הוראות בעניין נדידת מתכות וחומרים אחרים למים המופקים מהמכונות. כל היצרנים והיבואנים והמוכרים של מכונות הקפה - חייבים לפי הדין לעמוד בהוראות התקן הרשמי.

לגבי מכונות המיובאות לארץ - בשלב היבוא, חייב היבואן, בין היתר, להצהיר בפני עורך דין כי המכונות עומדות בהוראות התקן הרשמי החל עליהן, ובכלל זה הוראות העוסקות בעניין נדידת יסודות כימיים למים המופקים מהן. על בסיס תצהיר זה, ובדיקות נוספות בהתאם להוראות אחרות בתקן, ניתן האישור לשווק את המכונות.

במשרדי הכלכלה והבריאות ציינו כי הם ממשיכים בבדיקות לגילוי כמה יסודות כימיים במים המופקים ממכונות קפה מסחריות ומוסדיות מדגמים נוספים, וככל שימצאו חריגות, יופצו הנחיות נוספות.

הבדיקות יתבצעו על פי פרוטוקול בדיקות שנקבע על ידי משרדי הבריאות והכלכלה, לפי תוצאות הבדיקה של כל מכונה, יוחלט באם ניתן להמשיך ולהפעיל את המכונה או נדרש להשביתה עד לתיקונה איתור וסילוק מקור הזיהום במים המופקים ממנה.

על פי ההערכות המשרדים, מכונות מדגמים אלו נמצאות כיום בשוק, ולפיכך, כאמור, הורו המשרדים על בדיקת כל המכונות מדגמים אלו הנמצאות בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully