וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאפצ'ט חושבת בגדול: הונפקה בשווי 24 מיליארד דולר

2.3.2017 / 7:58

המניה תחל להיסחר ב-NYSE על פי שווי של 17 דולר למניה, ובסך הכול 24 מיליארד דולר, יותר מכפול מטוויטר. השווי יכול היה להיות גבוה יותר, אבל בחברה בחרו לקרוץ למשקיעים לטווח ארוך ולהרחיק אופורטוניסטים. וגם: כמה ירוויח הנשיא בעקבות ההנפקה?

סנאפצ'ט. ShutterStock
מה מסתתר מאחורי המסך, הנפקה נוצצת או קריסה גדולה?/ShutterStock

חברת סנאפ הונפקה אתמול (רביעי) בבורסה של ניו יורק במחיר של 17 דולר למניה, מה שמקנה לה שווי שוק מטורף של 24 מיליארד דולר. שווי זה כפול מהמתחרה הישירה של סנאפצ'ט, טוויטר, וזו הנפקת הטכנולוגיה הגדולה ביותר מאז פייסבוק ב-2012 היום תחל המניה להיסחר, ונוכל לגלות האם ההייפ המטורף היה מוצדק.

סנאפ גייסה 3.4 מיליארד דולר, והביקוש הער הציב את מחיר היעד שלה גבוה עד כדי 19 דולרים למניה. בחברה החליטו להעמיד אותה במחיר נמוך יותר, כשהשיקול היה צבירת משקיעים לטווח ארוך, במקום למשוך אופורטוניסטים שמחפשים רווח מהיר.

סנאפ גדלה בכ-500 אחוז בשנה שעברה. המחזור שלה ב-2016 הגיע ל-404 מיליון דולר, אבל הגדילה המטאורית הביאה עמה לא מעט הוצאות, וההפסדים שלה מגיעים ל-514 מיליון דולר. יש לזכור כי בחברה קרוב ל-2,000 עובדים, מספר שגם הוא צפוי לגדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר קרוב לטוויטר או לפייסבוק?/מערכת וואלה!, צילום מסך

סנאפ בחרה לקיים את ההנפקה ב-NYSE ולא בנסדאק, שגדוש בענקיות טכנולוגיה כמו אפל, אמזון ואלפאבת. החשש הגדול בקרב המשקיעים הוא שסנאפצ'ט תדרוך במקום, כפי שטוויטר עשתה בשנים האחרונות, מה שגרם לכרסום כבד בערך השוק שלה. אם החברה תרצה להצדיק את הציפיות, היא תצטרך למכור יותר שטחי פרסום, כשכרגע היא מציעה מעט מאוד כאלה, באופן יחסי.

מי שבוודאי לא יסבול הוא נשיא החברה אוואן שפיגל, שצפוי להשריש לכיסו סכום של כ-4.5 מיליארד דולר, מאחר שהוא ושותפו בובי מרפי מחזיקים כרגע ברוב מניות החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • סנאפצ'ט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully