וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדיפה באיראן לדירה בסביון: סיפורו של מייסד רשת סקופ

רונית מטיאס

7.8.2017 / 10:26

הוא מעסיק היום עובדים שחילץ ממשטר האייטולות באיראן בעשרות החנויות של רשת סקופ שפתח עם אחיו בישראל ובפראג. רוני אינסאז' החל את דרכו כיזם צעיר בטהראן וכעת מנהל מותג מצליח בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודת הזהות של רוני אינסאז מאיראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת ההנעלה סקופ היא מהרשתות המצליחות בישראל, והקולקציות החדשות שלה מתחלפות בכל כאחד מעשרות הסניפים הפרושים ברחבי הארץ ובפראג בתדירות של אחת ושבועיים. אבל סיפורו של רוני אינסאז' שייסד את הרשת יחד עם אחיו פרדי אינו סיפור היזם הרגיל.


"כשהייתי בן 18, החלה באירן המלחמה", מספר אינסאז "אחי פרדי ברח לישראל ואני נשארתי באיראן וניסיתי לארגן ויזה. באותה תקופה מי שלא שרת בצבא באיראן לא קיבל דרכון ומאחר ומאוד רציתי לראות את אחי התגייסתי לצבא".

"אם מישהו היה מצלם את מה שעשיתי באיראן היה לו סרט עלילתי - עשיתי טירונות של חודשיים וגייסו אותי בלי לדעת שאני יהודי. קראו לי שם פרשד, שם של גוי, כך שלא חשדו בי. אמנם גייסו גם יהודים אבל התעללו בהם.

אחרי כחודשיים עשו תחקיר ובדקו מי החיילים הכי טובים. מתוך 600 חיילים שהיינו בפלוגה ניפו ולקחו רק 13 שהיו הכי חזקים לעבוד בבית משפט בטהראן ואני הייתי ביניהם. כל אחד הוצב במשרד אחר ואני הגעתי למשרד השר שמקביל לשר המשפטים. הגעתי למוהקדי שהיה יד ימינו של שר המשפטים - התחלתי כעוזר אישי שלו ומיד התחברתי אתו ורכשתי את אמונו. באותה תקופה הוא כתב ספר על רצח ומקרים פליליים שקרו במדינה. תחתיו היו 3 חוקרים שעבדו בבית משפט ועבדו על מקרה רצח. הם היו מגיעים לזירת הרצח, מתייעצים ואני התבקשתי להביע דעה על מה שנכתב. הביאו לזירות הרצח את כל משטרת טהראן. כולם הגיעו ולא ידעו שאני רק חייל, התחברתי עם אנשי המשטרה שהיו בטוחים שאם אני יושב בבית משפט סימן שאני בעל עמדה. לא ידעו מי יותר גבוה בדרגה.

את המקום בו שרתתי, ניצלתי כדי לעזור להמוני יהודים שברחו מטהראן לטורקיה ונתפסו בגבול. היו 60,000 יהודים בטהראן, כ-20,000 נתפסו והובאו אלינו לבית משפט. העלמתי תיקים של יהודים - הכל שם התנהל עם שוחד. היום 11 מהאנשים שעזרתי להם עובדים אצלנו בחברה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

איך עלו עלייך?

ראש התחנה (תחנת המשטרה בעיר ר.מ) הצביע לכיווני יום אחד ואמר, "עליתי על זה שאתה יהודי עשית את טעות חייך כי סיכנת את שנינו". לא ידעתי מה לעשות אז החלטתי לדבר ללב שלו. התחלתי ללכת למסגד כאילו אני רוצה להתקרב אליו ולדת המוסלמית. לקחתי גם את אבא שלי כדי שההצגה תהיה מושלמת וזה עבד, לאבא שלנו הייתה חנות צמר וכדי לשמור על קשרים עם השייח של המסגד הוא עזר להם לבנות מסגדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אינסאז עבד במשרד המשפטים בטהראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך הכרת את אזיתה אשתך?

הייתי מורה שלה, הכרתי את אביה כשהוא ניסה להוציא ספר תורה מאיראן ונתפס. אני עזרתי לו להשתחרר, בקשו ממנו שישלם קנס של 100,000 דולר ובעקבות התערבותי ביטלו לו את הקנס. לימים הוא ביקש שאשאר ואהיה המורה שלה עוד חודשיים.

מה עשית כשעזבת את משרד המשפטים?

בגיל 21 פתחתי חנות לכלי נגינה ולימדתי תלמידים לנגן על אורגן, היה לי שם כל-כך טוב שהמשכתי לעזור גם אחרי. ייבאתי כלי נגינה דרך טורקיה. היבוא לא היה חוקי ואני בזכות קשרי, ייבאתי כ 600-700 יחידות. הייתי עסוק, לא היה לי זמן אז לימדתי רק את אזיתה. באותה תקופה למדתי אלקטרוניקה, היא הייתה בת 18 אני בן 21. ידענו שנתחתן אבל לא דיברנו על זה. יום אחד אבא שלה נכנס לחדר ואמר אתה עזרת לי, אתה שינדלר של טהראן. יצאנו חצי שנה והתחתנו. גרנו בטהראן וקנינו לנו בית יפה ומכובד לגילנו ובהתחשב בעובדה שאבא שלי לא היה עשיר.

חיינו חיי נוחות עד שיום אחד אבא שלי התקשר ואמר שהתייצבו בביתם וחיפשו אותי מבית המשפט. נבהלתי והודעתי לאזיתה שחייבים לברוח. התקשרתי לפרדי וספרתי לו, הוא אמר לי לעזוב מיד כי כשהם רוצים להגיע למישהו הם מגיעים. אסרתי על הורי להגיע אלי ועברנו להתגורר בבית הורי אזיתה. התגוררנו במרתף כדי שלא ימצאו אותנו עד שנצליח להוציא דרכונים. לא ישנתי בלילות וחלמתי שתולים אותי בכיכר העיר, היינו בלחץ עצום כי כבר הגיעו לדודים שלי לחפש אותי.

אנשים מבחוץ עזרו לי. לאבא שלי לא כסף נזיל, היו לו נכסים ומכרתי אחד מהם. חלק מהכסף הוצאתי במזומן בזמן שברחנו מאיראן. גלגלתי את הכסף והכנסתי לידית העגלה של בתי איילין שהייתה בת חצי שנה, כי היה מותר להעביר רק 3,000 דולר, אך בגבול שאלו אם יש לי סמים או כסף ואז שחררו אותי כשהבינו שאני מהמערכת. הגענו לשגרירות בטורקיה וספרתי להם מה היה, בדקו הכל, שמו אותנו במלון טוב, ואחרי שבוע עלינו לישראל, כשכל אותו זמן לא ירדו מההורים שלי. אמרו לאבא שלי שאם לא יגלה היכן אני, יעקלו לו את הכספים שלו אז הוא הלך לעו"ד גוי. כל יום היה כמו שנתיים, כל יום היה משימה חדשה, ההורים שלי עלו שנה וחצי אחרינו וההורים של אזיתה שנתיים אחרינו.

היכן גרתם?

עברנו לגור בדירה קטנה שמשרד הקליטה נתן לנו ביד-אליהו, 13 מ"ר כולל מטבח ואמבטיה, ירד לנו גשם בדירה, בהמשך עברנו לאשדוד.

מתי פתחתם חנות ראשונה

פרדי פתח את חנות סקופ בסוף שנות ה-90. אני עליתי ב-1997 והחלטנו להפוך אותה לרשת. היום היא הרשת החזקה בישראל. יש לנו 65 חנויות ואנחנו מעסיקים 470 עובדים שחלקם אנשים שהכרנו באיראן. ב-98 פתחנו את החנות הראשונה בבת-ים יש לנו גם כ-50 חניות בפראג, כולן בבעלותנו תחת השם סקופ.

מה סוד הצלחה?

עבודה קשה, הרשת התפתחה בזכות הכניסה לנישת נעלי גברים וילדים. בעבודה קשה, התמדה ואמונה, לפני 5 שנים עברנו לסביון, איילין שנולדה באיראן היא היום חיילת בצה"ל ובארץ נולדו לנו 3 ילדים נוספים.

על רשת נעלי סקופ:

רשת נעלי סקופ נמצאת בבעלות האחים פרדי ורוני אינסאנז, הרשת מתמחה בייבוא ושיווק נעליים, תיקים ואביזרי אופנה לקהל יעד צעיר ולכל המשפחה.

לרשת 65 סניפים בפריסה ארצית, בקניונים ובמרכזי הקניות המרכזיים ברחבי הארץ. הרשת מעסיקה למעלה מ-300 עובדים. החנויות מחולקות למחלקות נשים, גברים, ילדים וגם תיקים, ארנקים ואביזרי אופנה.

הפרזנטורים של הרשת הם הדוגמנית רוסלנה וכוכב הילדים שגיא ברייטמן.

החנויות החדשות מעוצבות בסגנון צעיר וססגוני ומציגות קולקציה טרנדית ואופנתית בהתאם למגמות אופנה עולמיות. הקולקציה מתחדשת אחת לשבועיים עם מבחר דגמים אופנתיים וסגנונות והרשת שומרת על מחירים אטרקטיביים ומבצעים ייחודיים לחברי מועדון הרשת .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully