וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולן-אלקטרה תיאלץ להציע חבילות סלולר בפחות מ-30 שקל

גד פרץ

9.3.2017 / 11:20

גיל שרון, היו"ר המיועד של גולן התנצל על דבריו ולפיהם מחירי הסלולר נמוכים מדי - ועסקת אלקטרה-גולן אושרה תחת תנאים שיגבירו את התחרות. רשות ההגבלים לא תפעל נגד גיל שרון על תיאום מחירים

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, במסיבת עיתונאים בעקבות תקלה ברשת פלאפון,  ינואר 2013. נמרוד סונדרס
גיל שרון./נמרוד סונדרס
בכל אחד משלושת הרבעונים הקרובים, תציע גולן לפחות מבצע אחד שיימשך לפחות שלושה שבועות ויוציע חבילות סלולר במחיר נמוך מ-30 שקל לקו ל-24 חודשים

כפי שנחשף ב"גלובס", רשות ההגבלים העסקיים החליטה שלא לעבור בשתיקה על הריאיון שנתן שרון, היו"ר המיועד של גולן, לגלי צה"ל ובו דיבר על כל שמחירי הסלולר בישראל נמוכים מדי ורמז שהם צפויים לעלות. הרשות הציבה תנאי: חיובה של גולן טלקום לצאת במבצעים שיווקיים כל שנה, שמהווים שיפור ללקוחות.

במסגרת התנאים, בכל אחד משלושת הרבעונים הקרובים, תציע גולן לציבור לפחות מבצע אחד שיימשך לפחות שלושה שבועות, שבו יוצעו חבילות סלולר במחיר נמוך מ-30 שקל לקו לתקופה של 24 חודשים ובתנאים שאינם נחותים מתנאי חבילת ה-25 שקל המוצעת כיום. 

לאחר בדיקה מקיפה והתלבטות, הוחלט ברשות שלא לפעול אישית ולהעניש את גיל שרון על תיאום מחירים לכאורה, כפי שאולי סברו בעקבות דבריו, והעדיפו את טובת העסקה והתחרות הכוללת בשוק. מבחינת הרשות, יש חשיבות גדולה ביותר לקיומה של העסקה, משום שהיא מהווה הוכחה לעמדה שהציגה ולעמדת אגף התקציבים באוצר, שיש למכור את גולן לגורם מחוץ לשוק הסלולר במקום לאפשר מיזוג שלו עם אחד השחקנים הקיימים בשוק.

לאור זאת, הוחלט ברשות לפעול לקידום העסקה, ולמעשה אלמלא הראיון של גיל שרון, העסקה הייתה מאושרת לפני למעלה מחודש. מה שקרה הוא שבעקבות הראיון החלה בדיקה מקיפה של הרשות כולל שיחות (לא חקירות) ובדיקות עם אנשי אלקטרה וגיל שרון עצמו, וכולל בדיקה של תכתובות המיילים בין הצדדים סביב העסקה, כדי לוודא שאין לאלקטרה צריכה תוכנית כלשהי שעשויה להוביל לקריאה לתיאום ולעליית מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully