וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית עסק יפצה צרכן שלא קיבל תעודת אחריות על מוצר שרכש

מיכל רז חיימוביץ'

13.3.2017 / 11:51

ביהמ"ש לתביעות קטנות קבע כי צרכן שרכש מסך טלוויזיה ולא קיבל תעודת אחריות, יפוצה ב-2,250 שקל

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בתרבות ה"יהיה בסדר" שכה נפוצה במחוזותינו, מתברר במקרים רבים שהשיטה הזו פשוט לא עובדת. כך למשל כאשר רוכשים מוצר חשמלי ולא מקבלים תעודת אחריות – ומשם העניינים מסתבכים. זה הרקע לתביעה בה נפסק כי צרכן שרכש מסך טלוויזיה ולא קיבל תעודת אחריות, יקבל 2,250 שקל - כך לפי קביעת בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה.

הסיפור התחיל בשנת 2015, כאשר התובע רכש מחנות מוצרי חשמל מסך טלוויזיה בעלות של 4,400 שקל, מבלי שסופקה לו תעודת אחריות בהתאם לדרישות החוק. בחלוף כשנה נתגלתה במסך תקלה מהותית (החשכת חצי מסך).

המסך נמסר לתיקון במעבדה, שם נאמר כי התיקון אינו באחריות המוגבלת בשנה השנייה, ועלותו גבוהה ולא כדאית. המכשיר הוחזר לתובע ללא ביצוע התיקון.

התובע טען כי רכש טלוויזיה עם 3 שנות אחריות על-ידי היבואן, אך לא מצא את תעודת האחריות בקופסה. מאידך, הובטח לו במעמד הקנייה כי האחריות מתועדת בחברה (דרך החשבונית), ועל כן אין צורך בתעודה. מכאן שהצרכן הועבר מהחנות למעבדה המתקנת, כשהאחריות הועברה בין האחת לשנייה, והצרכן נותר ללא מענה.

החנות מצידה טענה כי הלקוח קיבל הסבר על האחריות, וכי התקלה ארעה עקב רשלנותו – טענה שהרשת הבכירה גילה ספרא-ברנע לא קיבלה, בקובעה כי אכן הלקוח לא קיבל תעודת אחריות, בשעה שזו חובת העוסק, ועם זאת הדגישה כי היה על התובע לוודא ולדרוש את קבלת תעודת האחריות.

בסופו של דבר נפסק כי החנות תשלם לתובע 2,000 שקל בגין אי-מסירת תעודת האחריות ועוד 250 שקל הוצאות משפט (ת"ק 49233-09-16).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully